logo

برداشتن خال با لیزر

    برداشتن خال با لیزر

    برداشتن خال با لیزر

    طبقه بندی خال ها براساس ایجاد کننده خال می باشد که به چهار نوع تقسیم می شوند: همانژیوم و خال عروقی خال ملانوسیتیک – خال اپیدرمیک – خال بافت همبند

    انواع خال

    خال ها لکه ها یا زایده های رنگی در اندازه و شکل های مختلف هستند و رنگ خال به دلیل وجود سلول های مخصوصی که با تولید رنگ دانه رنگ ویژه خال را به وجود می آورد. معمولا به رنگ قهوه ای یا قهوه ای تیره یا مشکی دیده می شود . خال ها به شکل ها و اندازه های مختلف و به صورت منفرد و یا گروهی وجود دارند.

    یکی از خال های شایع خال ملانوسیتی است که در واقع یک تومور خوش خیم محسوب می شود که حاصل تکثیر سلول های رنگ دانه ساز (ملانوسیت) می باشد.

    خال های صورت و بدن تیره رنگ و یکدست می باشد و معمولا از پوست بیرون می زنند. برخی از خال ها رنگ و لبه نا منظمی دارند  تبدیل این خال ها به سرطان پوست ملانوم نسبت به خال های معمولی بیشتر است. با گذشت زمان خال ها به آرامی تغییر می کنند و بزرگتر و کم رنگ تر می شوند، جهت اطلاع از قیمت جراحی زیبایی شکم و سایر خدمات با کارشناسان ما تماس بگیرید.

     

    خال گوشتی گردن

    بیشتر بخوانید: کیست مویی

    خال گوشتی :

    خال گوشتی بر روی پوست رشد کرده و رنگ آن از رنگ طبیعی پوست تا قهوه ای یا مشکی را شامل می شود.

    خال گوشتی مادر زادی ـ خال گوشتی غیر معمول

    خال گوشتی ممکن است در هر نقطه از پوست به صورت تکی یا گروهی ایجاد شود. علت ایجاد خال های گوشتی سلول های پوستی هستند که در یک نقطه تجمع می کنند این سلول ها در ابتدا به رنگ طبیعی پوست هستند و به مرور زمان و در نتیجه قرار گرفتن در برابر نور خورشید یا در زمان بارداری تیره تر می شوند

    روش های برداشتن خال

    بیمارانی که خال سرطانی دارند جراحی تنها راه موثر برای برداشتن خال است. اما افرادی که برای زیبایی می خواهند خال خود را بردارند روش های جراحی- لیزر  یا استفاده از کرم های برطرف کننده خال برای برداشتن خالها مناسب است.

    برای لیزر خال با لیزر روش های متفاوتی دارد در یک روش ابتدا خال را با نیتروژن منجمد می کنند و با استفاده از لیزر اقدام به برداشتن خال می کنند. در روشی دیگر پماد بی حسی روی خال مالیده می شود و بعد از ۲۰ دقیقه که ناحیه بی حس شد جراح خال را با لیزر بر می دارد.

    برداشتن خال با لیزر درد دارد؟

    خیر هیچ دردی ندارد حتی خال های گوشتی و بزرگ که در نقاط حساس قرار دارند تنها با یک بی حسی موضعی بدون درد برداشته می شود و بعد از اتمام کار نیز بیمار دردی بابت برداشتن خال با لیزر نخواهد داشت.

    برداشتن خال با لیزر درد دارد

    برداشتن خال به روش طبیعی

    کرم ها و چسب های مخصوصی برای برداشتن خال صورت و بدن وجود دارد و اکثرا حاوی سرخ بن هستند که ماده  طبیعی برای برداشتن خال محسوب می شود. که باعث می شود ناحیه انتهای خال ملتهب شود و خال کم رنگ می شود و می افتد.

    برداشتن خال با استفاده از لیزر

    استفاده از لیزر باعث می شود بیمار درد کمتری را احساس کند .

    استفاده از لیزر بیشتر مناسب خال های صاف و قهوه ای یا سیاه رنگ است

    برداشتن برخی خالها به طور کامل معمولا بین یک تا سه جلسه درمان نیاز دارد اما با لیزر میتوان طی یک جلسه خال را برداشت

    روش برداشتن خال با لیزر از روش هایی است که عموما توصیه می شود به خصوص در نواحی که احتمال پخش شدن خال می رود و یا ممکن است جای خال گود شود با لیزر این نگرانی را نخواهید داشت و جای زخم به سرعت پر می شود و بهبود میابد

    پوست جدید زیر خال بسیار حساس و ملتهب است و نباید در معرض آفتاب قرار گیرد.

    حداقل به مدت یک ماه و نیم  از کرم ضد آفتاب استفاده شود.

    برای بهبود سریع زخم و پر شدن سریعتر جای خال میتوانید از عسل استفاده کنید

    برداشتن خال با استفاده از لیزر

     

    بیشتر بخوانید: میکرونیلدینگ و جوانسازی

     

    برداشتن خال با لیزر پرتوان CO۲

    این نوع لیزر خال را از ریشه برمی دارد و بعد از لیزر جای زخم و بخیه باقی نمی ماند.خال های عمیق و برجسته که گاهی همراه با مو هستند برخی اوقات از عمق برداشته نمی شوند چون امکان عود وجود دارد اما اگر از عمق برداشته شوند و روند ترمیم زخم در بیمار خوب باشد مشکلی به وجود نمی آید.

    توصیه هایی برای برداشتن خال

    حتما توسط پزشک و با معاینات بالینی و تشخیصی برای خوش خیم و یا بدخیم  بودن نوع خال اقدام کنید.

    اگر در بدنتان زخمی ایجاد شود و جای آن زخم باقی بماند  و در آن قسمت گوشت اضافه ایجاد شود حتما باید به پزشک معالج مراجعه کنید.

    ممکن است پزشک شما تشخیص دهد که برداشتن خال شما با جراحی غیر ضروری باشد می توانید صرف نظر کنید و یا از طریق لیزر و دستگاه های رادیوفرکویسی که با ظرافت خاصی و بدون نیاز به بخیه و بدون اسکار ( باقی ماندن جای زخم ) خال ها را بردارید.

    مراقبت های بعد از برداشتن خال

    بعد از برداشتن خال با لیزر پزشک پماد و دارو تجویز می کند . دستور دکتر را به طور منظم پیروی فرمایید. همچنین می توانید بر روی ناحیه عسل بمالید. عسل سرعت ترمیم زخم را بهبود می دهد و التهاب و قرمزی را التیام می دهد.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برداشتن خال با لیزر , و دیگر خدمات از قبیل: جراحی زیبایی شکم، لیزر هموروئید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.