logo

تفاوت شقاق و بواسیر

    بعدیقبلی
    تفاوت هموروئید و شقاق افتراق بواسیر و فیشر

    تفاوت شقاق و بواسیر

    رفتن به دستشویی و اجابت مزاج نباید کار دردناک و سختی باشد اما کسانی که مبتلا به شقاق و یا بواسیر باشند این کار را دردناک و عذاب آور می دانند. اگر اجابت مزاج های شما گاها دردناک و به سختی است می توانید با تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی به سرعت این موضوع را حل کنید. اما اگر موضوع تنها تغییر سبک زندگی نباشد چطور؟ اگر مبتلا به هموروئید یا بواسیر شقاق یا همان فیشر مقعد باشید چطور؟ مسلما طولانی شدن درد و ناراحتی و حتی مشاهده خون قرمز روشن و یا لکه لکه در کاسه توالت یا دستمال توالت نیازمند پی گیری دقیق است و لازم است به یک متخصص جراحی با تجربه برای حل مشکل مراجعه کنید و مطمئن شوید که بیماری خطرناکی سلامت شما را تهدید نمی کند، شما برای داشتن اندامی زیبا و خوش فرم در سریعترین زمان ممکن با انجام جراحی های زیبایی نظیر جراحی زیبایی شکم، جراحی زیبایی سینه، لیپوساکشن و… به خواسته تان می رسید کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    شقاق و بواسیر  دو بیماری متفاوت در ناحیه مقعد هستند که دانستن اختلاف آنها از نظر علایم و تظاهرات و نحوه درمان به رغم شباهت های فراوان این دو بیماری ضروری است. در تشخیص افتراقی شقاق از بواسیر یا هموروئید ابتدا به تعریفی از این دو بیماری و سپس درمان های هر کدام می پردازیم.

    شقاق چیست

    شقاق یا فیشر ترک و یا زخمی است که در ناحیه ابتدای مقعد رخ می دهد که بسیار دردناک بوده و گاهاً با خونریزی مختصر موقع اجابت مزاج همراه است. علل ایجاد این زخم متفاوت است ولیکن در اکثر بیماران با تغییر اجابت مزاج از قبیل یبوست و یا اسهال شدید همراه است. شقاق یا فیشر گاها بر اثر تنگی اسفنگتر مقعد نیز بروز می کند. روش های درمانی که برای این بیماری در نظر گرفته می شود ابتدا تغییر عادات غذایی و فعالیتی است پس از 3 روز اگر تغییری حاصل نشد متخصص جراحی عمومی برای شما دارو تجویز می کند و به مدت 7 الی 10 روز داروهای آنتی فیشر تحت نظر متخصص مصرف می شود. در مواقعی که بیمار به هیچ کدام از این روش های درمانی شقاق پاسخ ندهد عمل جراحی شقاق به او پیشنهاد می شود. بهترین روش جراحی شقاق جراحی با لیزر است که باید توسط متخصص جراحی عمومی و لیزر با تجربه انجام شود. دیگر روش های درمانی شقاق جنبه درمان موقت و تسکین موقت شقاق را دارد و درمان قطعی شقاق محسوب نمی شود.

    فیشر شقاق یا تگ پوستی

    بواسیر چیست

    بواسیر یا هموروئید یکی از علل شایع خونریزی های روده بزرگ است. هموروئیدها اعضای طبیعی قسمت انتهایی روده بزرگ هستند که به دلایل متفاوت دچار عارضه هموروئید می شود و اصولاً در بروز هموروئید زمینه های ارثی و خانوادگی، بیماری های غددی، علل زمینه ای، تغذیه، شغل، آب و هوا، مسائل روانی، سن، دارو، عفونت، حاملگی، سرفه زیاد، زورزدن، استفراغ، و یبوست مؤثر هستند. همورئیدها یا بواسیر ها از لحاظ محل ایجاد به دو دسته هموروئید داخلی و خارجی تقسیم می شوند. تشخیص همورئید خارجی از شقاق کار ساده ای است زیرا هموروئید خارجی برآمدگی در خارج از خط دندانه ای مقعد است که بدون معاینه داخلی قابل تشخیص است. اما همورئید داخلی تا زمانی که بیرون نزند به راحتی قابل تشخیص نیست. انواع همورئید داخلی از درجات 1 تا 4 تقسیم می شود. توجه کنید منشا هر یک از بیماری های مقعد باید توسط متخصص تشخیص داده شود و تنها یک متخصص با تجربه است که می تواند این اطمینان را به شما بدهد که بیماری خطرناکی در ناحیه مقعد و رکتوم سلامت شما را تهدید نمی کند، یکی از درمان های که امروزه برای هموروئید بسیار به کار رفته و نتیجه خوبی را نیز به همراه داشته لیزر هموروئید می باشد که برای اطلاع از شیوه انجام و راهنمایی کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید.

    هموروئید یا بواسیر

    تفاوت های اساسی هموروئید و شقاق

    یکی از علائمی که این دو بیماری را بسیار از یکدیگر متمایز کرده است نوع درد است. بیماران مبتلا به همورئید در طول روز احساس درد دارند اما بیماران مبتلا به شقاق تنها در هنگام اجابت مزاج درد و سوزش را احساس می کنند. اگر شما هر دو علامت درد را دارید ممکن است به  شقاق و بواسیر به طور همزمان مبتلا شده باشید.

    یکی دیگر از تفاوت های اصلی بواسیر و شقاق در این است که عمده شقاق ها در همان مراحل اولیه و 3 روز مراعات رژیم غذایی و مصرف ملین بهبود می یابند اما هموروئیدهای دردناک و به خصوص بواسیر بیرون زده که مانند گوشت اضافه از مقعد بیرون می زند باید روش های غیر دارویی را برای درمان قطعی آنها انتخاب کرد. معمولا این نوع بواسیر با لیزر و با روش هموروئیداکتومی برداشته می شوند. لیزر هموروئید یا بواسیر روشی است که به روزترین و مدرترین روش درمانی محسبوب می شود و نسبت به دیگر روش ها دوره نقاهت بسیار کوتاه تری دارد به همین دلیل امکان عود و بازگشت نیز نزدیک به صفر می شود. لیزر شقاق در تهران نیز توسط دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی و لیزر انجام می شود

    بیشتر بخوانید: لیزر هموروئید

    مطب خانم دکتر سعادتی با سالها تجربه در زمینه جراحی زیبایی و درمانی نظیر جراحی زیبایی شکم، جراحی سینه و… و انجام خدمات لیزری شامل لیزر هموروئید، لیزر لیپولیز ، برداشتن خال با لیزر و… با بهترین و بروز ترین دستگاه ها شما را برای داشتن اندام ایده آل و درمان مشکلاتتان همراهی می کند تنها کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید.

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی
    • شيوا پاسخ مارس 19, 2019 at 3:33 ق.ظ

      من فكر مي كنم هم شقاق دارم هم هموروييد ممكنه با دارو خوب بشه؟ ميشه هر دوتا را ليزر كرد؟

    • زهرا پاسخ می 8, 2019 at 4:35 ب.ظ

      سلام من بیرون زدگی دارم شبیه یه پوست یا گوشت اضافه که نرم هست .این چی میتونه باشه چند سالی هست ک دارم و خون ریزی نداره

    • نسیم پاسخ آگوست 15, 2019 at 3:35 ق.ظ

      سلام من فیشر داشتم و ۱۶سال پیش عمل کردم (الان ۳۹سالمه)،ولی بعد از دو سه سال دوباره خونریزی ها و دردهای گاه و بیگاهش شروع شد و حتی در کولونوسکوپی(برای سندروم روده تحریک‌پذیر) هم تشخیص فیستول برام دادن،اما الان مدتی هست حالت بیرون زدگی یک چیزی شبیه رگ متورم، هم حس میکنم،که فقط هنگام نشستن روی جای سفت، کمی درد می گیره.راستش به این دردها و خونریزی ها عادت کردم و چون خیلی عمل سختی داشتم،دیگه جرات نمیکنم دکتر برم،میخوام ببینم اگر همینطور درمان نشده بمونه و فقط با پماد آنتی هموروئید تسکین بدمش،خطرناکه؟

    • مریم پاسخ آگوست 28, 2019 at 8:34 ب.ظ

      سلام.خانم ۳۷ساله هستم مجرد حدود دوماهه زایده گوشتی مانند در کنار مقعد دارم زالو درمانی کردم وداروهای ملین هم استفاده کردم پماد وشیاف همورویید هم استفاده کردم ولی همجنان درد وخونریزی را موقع دفع دارم .با توحه به اینکه میگن بعد از جراحی دوباره ممکنه برگشت بخوره من جکار کنم .ایا بعد از لیزر دوباره درد داره وهزینش چقدره.؟
      ممنون??

    • محمدحسین پاسخ سپتامبر 8, 2019 at 5:27 ب.ظ

      سلام من با توجه به اطلاعاتی که در سایت شما بود بنظرم هموروئید خارجی دارم. چون یک توده بیرون مقعدم هست که دردناله و سفت هستش.
      میخواستم ببینم با توجه ب اینکه من بیماری هموفیلی دارم امکان عملش وجود داره؟

    • رقیه پاسخ سپتامبر 27, 2019 at 10:48 ب.ظ

      سلام با توجه به اینکه من هم هموروئید دارم و هم شقاق و این بیماری ارثی به من رسیده اگه بخوان لیزر کنم چند روز استراحت نیازه برام چونکه شاغل هستم و اینکه امکان بازگشت بیماری هستش دوباره؟ چند سال بعد هستش؟

    • احمدی پاسخ اکتبر 4, 2019 at 8:52 ب.ظ

      سلام من یه مسافرتی رفتم که بهم فشار امد برای دستشویی رفتن و یه بیرون زدگی خیلی کوچیکی دارم مثل یه تیکه پوست میمونه فقط یکم خارش دارم نه هیچ چیز دیگایی, الان بهترین راه برای درمان چیه, ایا امکان داره بدتر بشه؟

    • رقیه پاسخ اکتبر 12, 2019 at 9:32 ب.ظ

      خانم دکتر سلام من به علت اینکه بواسیر دارم مدتی هست که درد دنبالچه دارم موقع نشستن و باند شدن بدست درد میکنه. چکار باید بکنم آیا اگر مشکل بواسیرم حل بشه درد دنبالچه از بین میره؟

    • علی پاسخ اکتبر 16, 2019 at 4:37 ب.ظ

      پماد مناسب برای درمان شقاق چی پیشنهاد می ‌کنید؟

    • علیرضا پاسخ اکتبر 16, 2019 at 7:40 ب.ظ

      سلام خانم دکتر، خسته نباشید. آقا ۳۴ ساله هستم. هر از گاهی یه گوشت اضافه اندازه نخود چند روزی نمایان میشه و سوزش و درد داره ولی بعد از چند روز ناپدید میشه و خوب میشم. الان سه چهار روزه همون مورد برام پیش اومده و دقیقا چسبیده به مقعدم (بیرون هستش، داخل مقعد نیست) و درد و سوزش خفیفی داره ولی به هر حال کمی آزار دهندست. نکته اینجاست که این درد دائمی هست و فقط هنگام اجابت مزاج نیست. این شقاق هست یا بواسیر و چه کار باید کنم؟ لطفا راهنمایی کنید.

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ نوامبر 5, 2019 at 10:13 ق.ظ

        سلام. احتمالا هم شقاق هست هم هموروييد. لگن اب گرم بشينيد مايعات و فيبر فراوان بخوريد

    • الهام پاسخ اکتبر 18, 2019 at 10:14 ق.ظ

      سلام خانم دکتر. اگر مشکل شقاق و هموروئید با هم باشد مصرف آنتی فیشر صبحها و آنتی هموروئید شبها می توانید مفید باشد؟

    • آرش پاسخ اکتبر 21, 2019 at 12:24 ب.ظ

      سلام من ٢ماه ميشه بيرون زدگي دارم نه خون ريزي دارم نه چيزي خيلي اعصابم خورد شده چه كاري بايد بكنم

    • یاسی پاسخ اکتبر 22, 2019 at 11:25 ب.ظ

      سلام
      من زائده اضافی در کنار مقعدم هست و سفته مثل مهره کوچک نمیدونم چیه با توجه به مطالبی که خوندم من خون ریزی خاصی ندارم ولی موقع دستشویی رفتن اذیت میشم راحت نمیتونم
      ممنون میشم راهنمایی ام کنید با دارو قابل حله؟

    • عاطفه پاسخ اکتبر 31, 2019 at 5:16 ب.ظ

      سلام ببخشید من مطمئن نیستم بواسیر دارم یا شقاق یه چیز کوچک گوشتی نرم بیرون زده و فقط موقع اجابت مزاج میسوزد بعد چند دقیق خوبه میشه و گاه گداري موقع نشستن چند روز يبار شاید درد کنه

    • رقیه پاسخ نوامبر 7, 2019 at 1:50 ب.ظ

      سلام خانم دکتر چرا جواب من رو ندادید. در خصوص درد دنلااچه ازتون سوال داشتم. من بواسیر و يبوست شدید دارم و چن وقتی هم درد نبالچه بهش اضافه شده و امانم رو بردید آیا این دو به هم مربوط هستند چکار باید کرد

    • محمد پاسخ نوامبر 8, 2019 at 6:37 ب.ظ

      سلام خسته نباشیو من تقریبا چهار سال پیش فیستول و هموروئید جراحی لیزر انجام دادم الان دو روزی هست یه برآمدگی کوچیک دقیقا روی مقعد زده بیرون خیلی کوچیک ولی آزار دهنده هستش آیا مجددا باید عمل کنم واگر نیاز به عمل هست بهتر نیست جراحی بشه شاید جواب بهتری نسبت به لیزر بگیرم ممنون از راهنماییتون

    • محمد پاسخ نوامبر 10, 2019 at 3:43 ق.ظ

      سلام من ی تیکه گوشت روی مقعد دارم که بیرون هست و ازش چرک میاد بیرون . رفتم پیش ی متخصص بهم گفت که شما فیستول انال دارید باید عمل کنید . من رفتم پیش ی دکتر متخصص دیگه بهم گفت شما هیمورید مزمن همراه با التهاب دارید . من خیلی مطالب خوندم ولی بجز فیستول مگه هیموروید هم چرک میکنه؟

    • سجاد پاسخ نوامبر 27, 2019 at 5:13 ق.ظ

      سلام من احساس بیرون زده گی ندارم ولی یه ده روزی هست خیلی درد دارم موقع بیرون رفتن بعدشم سوزش و خارش دردش خیلی شدیده خودم احساس زخمش شدگی دارم خیلی درد دارم پماد انتی همورئید هم مصرف کردم ولی فایده نداشته

    • مهدی پاسخ دسامبر 3, 2019 at 12:10 ق.ظ

      سلام.خانوم دکتر من بالای معقدم یه چیز کوچیکی اومده بیرون شقاقه یا یه چیز دیگه وقتی میرم دستشویی سوزش دارم و بعد از یه ساعت خوب میشه چه کار کنم

    • مصطفی پاسخ دسامبر 5, 2019 at 6:05 ب.ظ

      سلام من بدون هیچ عارضه قبلی یه روز متوجه توده اندازه نخود در دهانه مقعدم شدم ک اول فکر کردم جوشه ولی بعد از دو هفته متوجه شدم جوش نیس و سفت شده و هیچ درد و خونریزی و ناراحتی برام نداره آیا احتمال داره هموروئید باشه و اگر هست بهترین درمان چیه و اگر لیزره آیا تو کلینیک انجام میشه یا باید بیمارستان برم؟

    • یاسی پاسخ دسامبر 12, 2019 at 2:06 ق.ظ

      سلام خانم دکتر.من حدود5 سال پیش هنگام اجابت مزاج بیرون زدگی مختصری در ناحیه مقعد داشتم که همراه با خونریزی و مختصری درد بود اما الان خونریزی و درد ندارم و هرازگاهی متوجه بیرون زدگی در ناحیه میشوم که بعضا اجابت مزاج طولانی می گردد.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • محمدی پاسخ دسامبر 14, 2019 at 12:49 ق.ظ

      سلام خانم دکتر
      بنده ساکن تبریز هستم
      مشکل همروئید یا آبسه دارم
      آیا این امکان دارد بنده صبح بیام تهران عمل شوم و شب برگردم تبریز ؟
      و نیز آیا آبسه هم با لیزر جراحی میکنید ؟

    • سمانه پاسخ دسامبر 18, 2019 at 7:48 ب.ظ

      سلام خانم دکتر ؛ یه مقدار پایینتر از مقعدم زمان هایی که میرم توالت و مدفوع میکنم ورم میکنه و بتدریج این ورم ازش کمتر میشه ؛ درد و خونریزی اصلا ندارم ؛ ولی هر موقع دستشویی میرم ورم میکنه . علتش چیه؟

    • Zubaida پاسخ دسامبر 21, 2019 at 12:31 ق.ظ

      سلام خانم دکتر
      من درموقع اجابت مزاج احساس درد وسوزش داشتم ولی بعد از آن درناهیه بالا وپاین معقد ام ترک دیده میشه آیا درمانی وجود داره بعد فعلا احساس سوزش وخارش دارم نه درد دارم ونه خونریزی این چی قسم بیماری اس باید چیکارکنم خیلی نگرانم

    • سلیمانی پاسخ دسامبر 26, 2019 at 3:46 ب.ظ

      سلام خانم دکتر خسته نباشید
      تقریباً یه دو هفته قبل، لبه ابتدایی ورودی به مقعدم، یه چیز شبیه جوش دراومده بود که یه چند روز کمی درد میکرد. منتهی زیر پوستی بود و خونریزی هم نداشت و موقع دفع هم دردی نداشت.
      به توصیه یه بنده خدا پماد آنتی هموروئید میزدم. اما دکتر نرفتم فعلاً.
      الان کوچکتر شده و درد هم نداره. زیر پوستی دست میزنم میفهم یچیز شبیه نوک کبریت زیر پوستم هست که رنگش هم تیره است. میخواستم بدونم این شقاقه یا هموروئید یا فیستول؟
      حتما باید برم دکتر یا با درمان خونگی هم خوب میشه
      ممنون میشم راهنمایی کنید!

    • Jebreil پاسخ ژانویه 2, 2020 at 4:25 ب.ظ

      سلام خانم دكتر ببخشيد
      در ناحيه مقعد در محل دفع بافت مقعد ورم كرده و هنگام دفع خونريزى دارم اما زخمش پيدا نيست در طول روز هم مقدارى سوزش دارم خواستم ببينم بواسير هست يا شقاق و راه معالجه چيست من اصفهان هستم
      باتشكر از شما

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ ژانویه 7, 2020 at 3:28 ب.ظ

        سلام. در شهر خودتان جهت تشخيص به جراح مراجعه كنيد يا جهت ويزيت انلاين با مطب من تماس بگيريد.

    • معصومه پاسخ ژانویه 9, 2020 at 12:52 ق.ظ

      سلام ..بالاتر از مقعدم حدودا یک سانت تا مقعد یه تیکه گوشت اضافی دو ماهه به وجود امده…شدیا خارش دارم به چند دکتر مراجعه کردم یکی زگیل یکی شفاق و ترک و دیگری فقط گفته گوشت اضافه ای باید برداریم..

    • محمد پاسخ ژانویه 10, 2020 at 2:38 ق.ظ

      با سلام. مدتی درد ناحیه مقعد داشتم که هنگام اجابت مزاج تا 10 روز شدید درد داشت و از داروی ملین و پماد مخصوص استفاده کردم که خوب شد ولی حدود 2 ماه بعد باز به خاطر یبوست و خشکی مدفوع درد شروع شده و در روز درد ندارم فقط اگر ناحیه مقعد منقبض کنم درد کمی حس میشه. الان من برای اینگه این مشکل تکرار نشه باید چکار کنم. ممنون میشم راهنمایی کنید

    • بهناز پاسخ ژانویه 16, 2020 at 2:48 ق.ظ

      سلام خانم دکتر ، 48 سال دارم و یک ماه و نیم که جراحی هموروئید انجام دادم و الان کمی درد دارم و زمانی که دستشویی میرم احساس میکنم قسمت چپ مقعدم هست ، میخواستم راهنماییم کنین که نگران کننده اس یا نه؟!
      ممنون میشیم راهنماییم کنین؛

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ ژانویه 21, 2020 at 3:31 ب.ظ

        سلام باید مراقب باشید که یبوست نگیرید و مراقبت های بعد از عمل همورویید را همواره رعایت کنید. برای معاینه به متخصص جراحی معالج خود مراجعه کنید

    • الهه پاسخ ژانویه 20, 2020 at 12:12 ق.ظ

      سلام دکتر
      من بیست سالمه و دختر هستم، همیشه خیلی مدفوع سفت و خشکی داشتم و حدودا ماهی یکی دو بار دچار یبوست میشدم و پس از دفع فقط سوزش داشتم ولی اینبار خیلی زور زدم چون احساس میکردم دفع کامل انجام نشده و شاید نیم ساعت توی دستشویی بودم و هرچقدر فشار میدادم ادرار بسیار زیادی خارج میشد، همون شب احساس خارش در مقعدم داشتم اما مشکلی نبود تا فردا که دفع کامل انجام شد متوجه شدم انتهای مقعدم سفت و ملتهب شده و کبود شده
      همون موقع با سرچ متوجه شدم که ممکنه همورویید با شفاف باشه
      صبحش با مادرم درمیون گذاشتم و بهم پماد انتی همورویید و شیافش رو داد، خودش هم دقیقا همین مشکل رو داشت و دکتر بعد از معاینه اینهارو تجویز کرد و خوب شد
      من دو روز استفاده کردم و از حالت کبودی و سفتی در اومد و فقط یک قسمت شبیه گوشت اضافه در دهانه باقی موند،و چون بعد مصرف خیلی بهتر شد دوباره انتی همورویید هم شیاف هم پماد رو تهیه کردم ۵روز گذشته از اون روز،کامل خوب نشده اما رو به بهبوده
      روزی ۸-۱۰ لیوان آب میخورم و رژیم غذایی فیبر دار دارم ولی متاسفانه بعد هربار مدفوع که بیشتر حالت شُل هم داره و یبوست نیست دوباره به حالت اولیه برمیگرده!! اما نه اونقدر وخیم
      خون ریزی نداره و درد هم نداره فقط بعد از دفع حالت سوزش داره مثل حالت سوزش در اسهال
      چون خودم اصلا دوست ندارم معاینه بشم به دکتر مراجعه نمیکنم چون اصلا احساس راحتی نمیکنم برای همین مادرم امروز داروخانه رفت و دکتر بهش پماد انتی فیشر و قرص سیپروفلوکساسین و ژل زایلوژل داد
      استفاده کردم امروز و متوجه شدم که تاثیر داره و اون ناحیه کوچک شد اما بعد از مدفوع دوباره به حالت اول برگشت!

      بنظرتون این چیه؟تا بحال دچار این حالت نشده بودم با اینکه وضعیت مدفوعم قبلا بدتر بوده
      با این دارو ها درمان میشه؟
      از پماد انتی فیشر استفاده کنم یا انتی هموروئید؟

      لطفا پاسخ بدید????

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ ژانویه 21, 2020 at 4:38 ب.ظ

        سلام از آنجایی که اقدام به خود درمانی کرده اید و دوره درمان شما بیش از اندازه طول کشیده است احتمالا دچار همورویید داخلی نوع ۳ یا ۴ شده اید و گوشت اضافه ای که ایجاد شده است را باید با لیزر برداشت. در هر صورت باید معاینه شوید تا بتوان نظر قطعی داد.

    • الهام پاسخ ژانویه 20, 2020 at 1:33 ق.ظ

      سلام دکتر
      من از هفدهم دی از کپسول های لاغری استفاده کردم که بسیار از بین برنده اشتها بود و در دستورش نوشته بود که آب زیادی مصرف بشه و من هم حداقل ده لیوان میخورم و اشتهام چند روز اول ‌به کل قطع شد و شاید حجم یک وعده رو در روز میخوردم
      بعد از چند روز متوجه شدم حجم ادرارم خیلی زیاد شده و رنگ سفید داره که فکر کردم شاید بخاطر مصرفه اب باشه ولی وقتی برای دفع مدفوع به دستشویی رفتم متوجه شدم خیلی خشک و سفته که تخلیه کامل هم نشد ولی بعد چند روز متوجه شدم انتهای مقعد سفت و کبود شده و ورم کرده که خیلی نگران شدم
      ولی دکتر نرفتم
      داروخانه بهم اول پماد و شیاف انتی همورویید داد بعد از اتمامش انتی فیشر بهم داد و گفت بهتر و قوی تره
      بعد از مصرف‌ مداوم رو به بهبودی میره ورم و کبودیش از بین میره و فقط یک تکه ضایعه روی مقعد هم رنگ پوستش بیرون زده اما بلافاصله بعد از دفع دوباره ملتهب میشه و سوزش داره
      خونریزی نداره و دردش هم بلافاصله از بین میره
      بنظرتون چه بیماری ای هست؟
      انتی فیشر رو مصرف کنم؟
      و اینکه من معمولا یبوست دارم ولی هیچوقت اینطور نشده بود
      فقط طی این ۱۰روز اینطور شد
      بنظرتون اثر قرص هاس؟دیگه مصرف نکنم؟لطفا پاسخ بدید؟

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ ژانویه 21, 2020 at 4:57 ب.ظ

        احتمالا بر اثر یبوست دچار همورویید شده اید. شما باید علاوه بر مصرف آب فیبر کافی نیز مصرف کنید. از مصرف پماد آنتی فیشر بدون تجویز پزشک جدا خودداری کنید. بعد از هر بار اجابت مزاج در لگن آب گرم بنشینید

    • ستایش پاسخ ژانویه 26, 2020 at 12:39 ق.ظ

      سلام خانم دکتر من نزدیک به دو هفته هست که در ناحیه مقعد هنگام اجابت مزاج احساس تیر کشیدگی و تنها سوزش حس میکنم خونریزی ندارم درد هم در طول روز همراهم نیست به جز مدت کوتاهی بعد اجابت مزاج از نظر ظاهری هم برامدگی مشاهده نکردم میشه راهنمایی کنید کخ چه کاری انجام بدهم تا سوزش از بین برود

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ ژانویه 26, 2020 at 2:42 ب.ظ

        سلام. ممکن است دچار شقاق و یا همورویید شده باشید. به بک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند.

    • مینا فرهادی پاسخ فوریه 6, 2020 at 9:57 ب.ظ

      سلام خانم دکتر عزیز
      من 2 سال پیش بعد از چندبار یبوست شدید دچار زخم و بعدش زایده در مقعد شدم که هرچند مدت یکبار بعد از دفع دچار خونریزی می شدم اما دکتر عمومی کلینیکی که برای لیزر مراجعه می کردم، تشخیص دادن که این زایده مقعدی، زگیل تناسلی است و دوبار منو کرایو کردند اما بدتر شدم . حالا چون هربار بعد از دفع، خون ریزی خفیف و درد (گاهی کم گاهی زیاد) دارم، به فوق تخصص گوارش مراجعه کردم، ایشان بدون هیچ معاینه ای گفتن که شقاق هست و بهم کلونوسکوپی دادند. و گفتند بعد از چک کردن التهاب روده در کلونوسکوپی خواهند گفت باید عمل کنم یا دارو مصرف کنم. حالا نمی دونم باید کلونوسکوپی برم یا نه. و اصلا برای این مورد واقعا باید به پزشک با چه تخصصی مراجعه کرد؟. در ضمن ساکن مشهد هستم.
      ممنون میشم اگر پاسخ بدید و منو از این سردرگمی طولانی خارج کنید.

    • Mme پاسخ فوریه 9, 2020 at 11:22 ب.ظ

      سلام ببخشید من دو یا سه روز هست که یه برآمدگی خیلی کوچیک اندازه یه لپه در مقعدم بیرون زده که نمیدونم چیه دقیقا پونزده سالمم هست و فعالیت هم دارم، یکم هم درد داره یعنی شقاق هست؟ و یه سوال دیگه این که شقاق خود به خود درمان میشه؟

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ فوریه 18, 2020 at 3:25 ب.ظ

        سلام شما باید به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا بعد از تشخیص علت برآمدگی برای شما دارو تجویز کنند. هموروئید و شقاق خود به خود درمان نمی شوند و نیاز به رژیم غذایی مناسب و داروی مناسب دارد تا به موقع درمان شود. اگر هموروئید و شقاق درمان نشود ممکن است مجبور به جراحی شوید.

    • خزر پاسخ فوریه 10, 2020 at 5:35 ب.ظ

      باسلام ،بنده ۳۲سالمه و چندماه پیش بخاطر مصرف زیاد اب و متوجه نشدن دفع دچار یبوست وحشتناک شدم و سه روز حجم سفت وبزرگ مدفوع رو مثل بادکنکی ک توش اب بریزن انتهای روده ام حس میکردم و روزسوم دفع خیلی سختی داشتم ک سمت چپ مقعدم از داخل احساس خخراش شدید کردم ولی خون نیامد ،ولی صدای خراش رو از درون شنیدم حس کردم ،بعد از اون دچار فیستول یا ابسه دردناکی درپشت مقعدم شدم و بعد دوروز سربازکرد وخالی شد و دردم کم شد، حالا الان چند ماه ک روزای اول تنش درمقعد داشتم ،بعد دفع دچار نبض وتنش درمقعد شدم و الانم گاهی همین حالت رو دارم ،نمیتونم راحت روی مقعدم بشینم ،شقاق گرفتم ،انگار مقعدم تنگ شده و اسپاسم گرفتم ،و اون خراش اصلی انگار حس میشه و گاهی فعال ، بیشتر مشکلم اسپاسم وتنگی و شقاق هست ،

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ فوریه 18, 2020 at 3:28 ب.ظ

        سلام شما باید به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا سریعا اقدامات درمانی برای شما انجام شود. از خود درمانی پرهیز کنید و یبوست را درمان کنید.

    • ابراهیم پاسخ فوریه 12, 2020 at 2:18 ق.ظ

      باسلام و وقت بخیر چندین هفته یبوست شدید گرفتم و شکمم خیلی سفت سفت کارمیکرد و بعداز اینکه کارکردبادرد شدید و خونریزی داشتم و بعدازمدتی پمادآنتی هموروئید وشیاف بهم دادن بهترشدم تا اینکه ۱هفته هست دوباره تکرارشده و هرموقع میرم دستشویی میمرم و زنده میشم و سفت کارمیکنه وشدیدن درد وخونریزی دارم والان۳روزه حتی رفتم دکترفقط ۳تا آرامبخش داده با قرص شکم کارکن وبیرون زدگی دارم ومیرم دستشویی ازاولش وحتی بعداز دستشویی که میام میمرم وزنده میشم و۲روزه فقط درد امانم رو بریده و دست بهش میخوره میمرم از درد چه برسه به اینکه شیاف بزنم و دکترمیرم همش شیاف میده یا پمادآنتی هموروئید و ازهمین چیزا وفقط یکی گفت بایدعمل بشی و هزینه اش هم بالاست توان عمل ندارم توروخدابفرماید خانوم دکتر چکارکنم ۳روزه خواب ندیدم ازدرد میمرم و زنده میشم

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ فوریه 18, 2020 at 3:36 ب.ظ

        سلام. شما باید یبوست را درمان کنید تا دچار عود هموروئید و شقاق نشوید. رژیم غذایی مناسب و فعالیت ورزشی کمک کننده است. اگر جراحی و لیزر کنید و باز هم یبوست داشته باشید باز هم هموروئید و شقاق عود خواهد کرد.

    • ابراهیم پاسخ فوریه 12, 2020 at 2:40 ق.ظ

      روم نمیشه که ایناروبگم اما ۳روزه رنگ خواب ندیدم از درد وحشتناک! میگم چاره ندارم درد امانم رو بریده ببخشید خانوم دکتر: احساس دارم روده ام زخم شده وبه دیواره روده میخوره با لخته خون و درد وحشتناک م…ع بیرون میاد و بعدازاین خونریزی شروع میشه وآیا احتمال داره انتهای روده که به مقعدمیرسه خدانکرده پاره شده باشه؟ چون خیلی موقع به انتهای روده و اول مقعدمیرسه مشکل داره وگیرمیکنه چون بایدروال معمولی م…ع خارج بشه
      اما نمیاد و برعکس حالت ایستاده گیرمیکنه و خون ریزی میکنه وحتما باید بادست کمک کنم تا م..ع خارج بشه که خیلی درد داره تواین موقع! توروخدا خانوم دکتربفرماید چکارکنم روشی که هزینه زیاد نداشته باشه

    • محمد پاسخ فوریه 18, 2020 at 9:30 ب.ظ

      سلام
      بنده در ناحیه مقعد و خط باسن چند روزی هست که احساس سوزش میکنم وفکر کنم میکنم دچار خراش زیاد شده و رگهای که درناحیه خط باسن هست متورم شده برای بر طرف شدن این خارش و سوزش چه چیزی باید استفاده کنم
      اطراف ناحیه مقعد هم حالت جوش های کبودشده است

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ مارس 4, 2020 at 11:17 ب.ظ

        سلام شما باید به یک متخصص جراحی مراجعه کنید تا علت بیماری شما را تشخیص دهند. بعد از تشخیص منشا بیماری می توان برای درمان مناسب اقدام کرد.

    • فرزانه پاسخ ژوئن 17, 2020 at 10:17 ق.ظ

      سلام خانوم پنجاه ساله هستم و ساکن شهرستان. توسط متخصص معاینه شده و تشخیص شقاق داده شده. خواستم بپرسم که عمل با لیزر اونقدر مزیت داره که بابتش تا تهران بیام یا خیر؟
      و کرمانشاه کسیو میشناسید که لیزر انجام بده؟
      ممنون

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ ژوئن 22, 2020 at 3:27 ب.ظ

        سلام بله درمان شقاق و جراحی شقاق با لیزر بسیار بهتر از جراحی سنتی است و یک روزه و سرپایی انجام می شود. برای هماهنگی های لیزر با مطب تماس بگیرید تا برای شما ویزیت آنلاین هماهنگ شود.

    • متافریجین پاسخ ژوئن 17, 2020 at 9:03 ب.ظ

      با عرض سلام و خسته نباشید
      خانوم دکتر نزدیک یه دو سه هفته ای است که متوجه شدم یه زخم گوشتی تقریبا نزدیک خط باسنم در اومده هرچقدر هم که با دست فشارش دادم که بترکه نشد درد و خونریزی هم ندارم…میخواستم بدونم ایا هموروئید هستش یا شقاق یا هیچکدام

      ممنون

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ ژوئن 22, 2020 at 3:26 ب.ظ

        سلام این ناحیه را دستکاری نکنید و برای تشخیص آن به یک متخصص جراحی و لیزر و یا جراح عمومی مراجعه کنید.

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    بعدیقبلی