logo

جراحی سینه

    جراحی سینه

    جراحی سینه

    آیا احساس می کنید که سینه هایتان نسبت به بدنتان خیلی کوچک است؟ آیا سینه های شما بعد از بارداری یا کاهش وزن شروع به افتادگی کرده است؟ بزرگ کردن سینه روشی مطمئن برای ایجاد فرمی پرتر، طبیعی و زیباتر به سینه شماست. در ادامه به مبحث انواع جراحی سینه و نکاتی در مورد سلامت و زیبایی سینه نیز می پردازیم:

    نکات مهم جراحی سینه

    یک جراحی زیبایی سینه خوب شامل ۴ حرف S می باشد:

    1- Shape (شکل)

    2- Size (سایز)

    3- Symmetry (قرینگی سینه)

    4- Scars (یک جراحی ایده آل کمترین اسکار را به جا می گذارد)

     

    جراحی سینه

    شکل ایده آل سینه

    ایده آل ترین شکل سینه باید مشخصات زیر را داشته باشد:

    ۱. برجستگی سینه با حجم کافی که متناسب با اندام و آناتومی شخص باشد.

    ۲. بالا و پایین قرار گرفتن نوک سینه شامل اصولی است بهترین نقطه برای نوک پستان در محل حداکثر برجستگی سینه است.

    ۳. در عمل جراحی زیبایی سینه شکل سینه از اسکار (جای زخم عمل جراحی) مهمتر است ولی باید هر دو مورد را جراح در نظر بگیرد تا به نتیجه مطلوب برسد.

    ۶ روش عمل جراحی سینه

    ۱. جراحي سينه كوچك كردن: کوچک کردن سینه های بزرگ
    ۲. بزرگ کردن سینه های کوچکتر از حد نرمال با استفاده از پروتز سینه
    ۳. اصلاح تفاوت اندازه ی سینه ها به خصوص در افرادی که بافت یکی از پستان ها برداشته شده با استفاده از پروتز سینه
    ۴. ماستوپگسی یا لیفت سینه یا همان بالا کشیدن سینه های افتاده
    ۵. ژنیکوماستی: جراحی سینه مردان و یا جراحی کوچک کردن سینه آقایان

    ۶. لامپکتومی: جراحی پستان جهت برداشتن توده های داخل سینه که از گروه جراحی های زیبایی خارج است و جنبه درمانی دارد. در روش لامپکتومی پزشک فقط توده های اضافی را خارج می کند.

    ۶ عمل جراحی سینه

    در ادامه به شرح کامل این اعمال جراحی می پردازیم:

    جراحي سینه كوچك كردن ماموپلاستی کاهنده

    عمل جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهنده

    جراحی زیبایی کوچک کردن سینه که شامل برداشتن بافت سینه بسیار بزرگ می باشد در بسیاری از موارد عمل جراحی زیبایی محسوب نمی شود و جنبه درمانی دارد.

    به چه دلیل ماموپلاستی کاهنده انجام می شود؟

    ۱- درد شانه که بسیار شایع است

    ۲- درد گردن و پشت

    ۳- گوشه گیری شدید به علت بزرگی سینه

    ۴-ایجاد مشکل در خوابیدن

    ۵-استریاهای روی سینه

    ۶-عفونت مکرر زیر سینه ها موارد کاربرد

    ۷-محدودیت فعالیت ورزشی

    ۸-تنگی نفس ضمن فعالیت

    ۹- مشکل در یافتن لباس مناسب

    ۱۰-ایجاد شیار و لک روی شانه ها

    این نوع بزرگی که در نوجوانی رخ می دهد، معمولا همراه با چاقی نیست و علت آن، حساس بودن بافت سینه به هورمون های جنسی است. بزرگی سینه باعث خجالت، گوشه گیری و کاهش فعالیت های اجتماعی ورزشی نوجوان می شود. سینه های بزرگ علاوه بر چهره نازیبا و به هم ریختن تناسب اندام؛ مشکلات طبی بی شماری را ایجاد می کند. بر اساس حجم سینه ها ؛سن بیمار و درخواست وی در داشتن حجم مشخص از سینه؛ تکنیک های مختلفی برای جراحی سینه  مطرح شده است.

    در سینه های متوسط  از روش فلپ فوقانی با ایجاد یک برش دور هاله و یک برش عمودی زیر سینه عمل جراحی سینه انجام شده و سینه ظاهری گرد؛ زیبا و با کاهش حجم نسبی پیدا می کند. کم بودن خطوط برش و شکل گردتر و زیباتر از مزایای این تکنیک است. بیمارانی که بزرگی شدید و افتادگی سینه دارند بهتر است جراحی سینه به روش فلپ تحتانی عمل شوند. برش  این عمل به صورت تی برعکس است. تغییر شکل و کاهش حجم قابل توجه پستان ها از مزایای این تکنیک است در ضمن در این روش بافت سینه نیز برداشته می شود و جراح به لیفت سینه اکتفا نمی کند

    به طور کلی، در افرادی که با شکایت بزرگی سینه مراجعه می کنند، تنها درمان مؤثر و بهترین درمان استفاده از جراحی است و روش های درمانی دارویی یا مؤثر نبوده یا به علت ایجاد عوارض مختلف  توصیه نمی شوند. برای عمل کوچک کردن سینه از برش های متعدد و متفاوتی استفاده می شود که هر چقدر مقدار بزرگی سینه بیش تر باشد، باید برش وسیع تری هم داده شود.

    جراحي سینه كوچك كردن ماموپلاستی کاهنده

    ۷ هدفی که در عمل ماموپلاستی کاهنده دنبال می شود؟

    اهداف کوچک کردن پستان عبارتند از
    ۱. کاهش درد و ناراحتی های ناشی از وزن سینه
    ۲. کاهش اندازه سینه به سایز طبیعی
    ۳. ایجاد قوام و شکل مناسب و دلخواه پستان
    ۴. حفظ حس نوک پستان
    ۵. اسکار کوچک
    ۶. حفظ مجاری شیری
    ۷. ایجاد اندازه ای پستان که امکان معاینه آن را فراهم سازد

    روش جدید کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهنده

    در روش جدید جراحی کوچک کردن سینه خط عرضی زیرین وجود ندارد و این جراحی فقط با یک خط برش در دور حالب و یک خط عمود  انجام می شود در لیست زیر مقایسه نسبت روش قدیم با جدید بین ۲۵۰ بیمار در  آمریکا را می خوانید (اعداد به درصد است)

    • زخم سطحی نسبت ۱۱ به ۲.۲
    • هماتوم ۶ به ۱.۲
    • نکروز چربی ۴ به ۰.۸
    • سروما ۲ به ۰.۴
    • تکرر کوچک کردن ۲ به ۰.۴
    • آسیب گلندولار ۱ به ۰.۲
    • نوک سینه کج ۱ به ۰.۲
    • ترمیم اسکار ۱ به ۰.۲
    • نکروز آرولا ۰ به ۰
    • از دست دادن نوک سینه ۰ به ۰
    • تزریق خون  ۰ به ۰

     

    اسکار جراحی سینه

    قبل از عمل جراحی سینه باید معاینه دقیق سینه و ماموگرافی انجام شود:

    • اگر شما از اندازه ی سینه خود ناراضی می باشیدخانم دکتر سعادتی بهترین روش افزایش حجم سینه ها را پروتز سینه معرفی می کنند. یا همان جراحی Breast Augmentation

    ۵ دلیل برای پروتز کردن سینه

    ۱- سینه های شما را پرتر و برحسته تر کند.

    ۲- بین دو سینه تقارن ایجاد کند.

    ۳- اعتماد به نفس و ظاهر شما را بهبود بخشد.

    ۴- در مواردی که بافت پستان تخلیه شده بالانس بدن به هم می خورد و طی طولانی مدت مشکلات ستون فقرات مثل پشت درد و گردن درد ایجاد می کند. پروتز جایگزین مناسبی برای بافت خارج شده است.

    ۵- برای مقابله با سرطان سینه روشی مناسب است.

     

    ۵ دلیل برای پروتز کردن سینه

    درباره پروتز سینه بیشتر بدانید

    نام دیگر این روش جراحی Augmentation Mammoplasty یا همان بازسازی سینه از طریق افزایش حجم آن می باشد. در این جراحی از پروتز سینه جهت ایجاد یک سینه بزرگ تر و پرتر و یا جای گزینی حجمی از سینه که در حین حاملگی یا کاهش وزن از بین رفته استفاده می گردد . از پروتز جهت بازسازی سینه که در حین سرطان و یا ضربه از بین رفته هم استفاده می گردد.

    جالب است بدانید آنجلینا جولی این زن زیبای آمریکایی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان اقدام به عملی جسورانه کرد و سینه های خود را که سمبل زنانگی اوست خارج کرده و اقدام به عمل پروتز سینه کرد. به گفته پزشک او خانم کریستی فانک این اقدام آنجلینا جولی منجر به ارتقا افکار عمومی در مورد سرطان سینه شد. آنجلینا جولی به صورت مادرزادی با یک ژن مولد سرطان به نام “BRCA۱” متولد شده است. که خطر ابتلا به سرطان سینه را تا ۹۰ ٪ افزایش می دهد. از آنجاییکه مادر، خاله و مادربزرگ آنجلینا جولی نیز در اثر ابتلا به سرطان رحم و سینه در گذشته اند او تصمیم گرفت با خارج کردن بافت سینه هایش خطر ابتلا به سرطان را در خود کاهش دهد و پروتز سینه را جایگزین بافت سینه خود کرد.
    روش افزایش حجم سینه ها یا Breast Augmentation برای بازسازی سینه هائی که افتادگی شدید دارند مناسب نمی باشد و اگر شما بخواهید که هم زمان سینه های شما بزرگ تر به نظر برسد و در سطح بالا تری قرار گیرد باید از جراحی لیفت سینه Breast Lift ( بالا بردن سینه ) و گذاشتن هم زمان پروتز سینه استفاده نمائید .

     

    درباره پروتز سینه بیشتر بدانید

    پروتز سینه بهترین روش بزرگ کردن سینه

    خانم دکتر سعادتی: در میان اعمال جراحی سینه عمل پروتز سینه از جمله موفق ترین جراحی هاست که تاثیر خوبی در بهبود اعتماد به نفس در روابط خانوادگی و اجتماعی فرد دارد. به نظر من یکی از بهترین اعمال جراحی بزرگ کردن سینه عمل پروتز سینه است؛ زیرا شخص با یک خط عمل کوچک یک تغییر بسیار بزرگ و زیبا دارد. که این خط عمل نیز با روش های مختلفی قابل محو شدن است باید توجه داشت که بیش از ۴۰ سال است که پروتز سینه جهت افزایش سایز سینه و اصلاح سایز سینه استفاده می شود . با پیشرفت تکنولوژی به طور مرتب نسل های جدیدتر و با کیفیت بهتر این پروتز های سینه وارد بازار می شود. شاید هیچ وسیله ی پزشکی به اندازه ی پروتز سینه مورد نقد و بررسی قرار نگرفته باشد، برای انجام جراحی زیبایی شکم با بهترین نتیجه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    پروتز های اناتوميك براي بازسازی پستان و يا بزرگ كردن سینه در زنان لاغر استفاده مي شود در حالی که پروتزهای گرد برای بزرگ كردن پستان استفاده مي شوند.

    پروتز سینه بهترین روش بزرگ کردن سینه

    پروتز سينه چگونه انجام مي شود و در كدام قسمت گذاشته مي شود؟

    در روش بزرگ کردن سینه با استفاده از انواع پروتز، می توان پروتز را در زیر عضله پستان یا روی آن کار گذاشت در واقع پروتز در زیر بافت سینه و یا ناحیه سابگلندولار قرار داده می شود.

    روش کارگذاری پروتز بر روی عضله سینه روشی ارجح است ولی اگر بافت کافی برای پوشش پروتز با سایز دلخواه وجود ندارد از روش کار گذاری پروتز در زیر عضله بهره می گیریم.

    پروتز سينه چگونه انجام مي شود و در كدام قسمت گذاشته مي شود؟

    انواع برش جراحی در پروتز سینه

    ۱. برش زیر پستان

    ۲. برش دور هاله پستان

    ۳. برش زیر بعل

    ۴. برش ناف

    که بهترین روش عمل جراحی پروتز سینه روش چین زیر سینه است. اگر چین زیر پستان وجود ندارد می توان از روش زیر بغل استفاده کرد.

    آیا دختران جوان قبل از بارداری و شیردهی می توانند پروتز سینه انجام دهند؟

    بله می توانند، همانطور که در تصویر پایین صفحه می بینید پروتز را در زیر بافت سینه و یا زیر عضله قرار می دهیم و آسیبی به بافت سینه نمی زند بنابراین  مشکلی برای ساختار شیردهی ایجاد نمی کند.

    انواع برش جراحی در پروتز سینه

    بیشتر بخوانید: جراحی زیبایی شکم

    انواع پروتز سینه جنس پروتز سینه از چیست؟

    ۲ نوع پروتز به صورت رایج وجود دارد:

    ۱- پروتز سیلیکونی

    ۲- پروتزهای سرم نمکی

    اگر چه لایه خارجی تمام پروتزها از سیلیکون ساخته شده است ولی داخل آن می تواند از مواد مختلفی مثل آب نمک و یا ژل سیلیکون خالص پر شده باشد. اگرچه سابق بر این اغلب پروتزها پر شده از آب و نمک یا ژل سیلیکون ساده بوده، ولی امروزه در اغلب پروتزهایی که مورد استفاده قرار می گیرند (بخصوص در انواع قطره اشکی) از ژل سیلیکون منسجم استفاده می شود.

    انواع جدیدتری از پروتزها نیز وجود دارند که پروتزهای تری لوسنت (روغن سویا) و هیدروژنی از آن نوع اند که با توجه به اشکالات احتمالی مصرف آن ها، هنوز به صورت گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرند. در مجموع می توان گفت با توجه به سابقه ۳۵ ساله استفاده از پروتزهای سینه با جنس سیلیکون، اغلب جراحان تمایل بیش تری برای استفاده از این نوع پروتزها دارند. اما در نهایت این بیمار است که تصمیم می گیرد پروتز سیلیکونی را انتخاب کند و یا پروتز سرم نمکی.

    انواع پروتز سینه جنس پروتز سینه از چیست؟

    بیشتر بخوانید: پروتز باسن

    آیا پروتزهای سینه باعث ایجاد سرطان می شوند؟

    نکته قابل توجه این است که مواد تشکیل دهنده ی سیلیکون طبیعی است و در طبیعت یافت می شود و از لحاظ ساختار مشکلی با بافت طبیعی بدن ندارد.

    جراحی سینه با پروتز در چه مواردی کاربرد دارد؟

    ۱- افزایش اندازه در کسانی که بافت سینه در آن ها رشد نکرده است یا به دنبال کاهش وزن شدید یا شیردهی تحلیل یافته است.
    ۲- بهبود افتادگی خفیف سینه یا کمک به ترمیم افتادگی های متوسط یا شدید سینه ضمن عمل لیفت
    ۳-  بهبود عدم تقارن های مادر زادی سینه
    ۴- ترمیم محل سینه به دنبال برداشته شدن به علت سرطان
    ۵- کمک به ایجاد تناسب با عرض قفسه ی سینه

    آیا پروتزهای سینه باعث ایجاد سرطان می شوند؟

    لیفت سینه یا ماستوپگسی

    ماستوپگسی یک عمل جراحی سینه برای درست کردن سایز؛ شکل و بالا بردن سینه روی قفسه سینه در زنانی است که حجم سینه نرمال دارند .در این عمل پوست و بافت اضافی سینه برداشته شده و بافت ؛ ارئول و نوک سینه به محل بالاتر منتقل می شود. عمل جراحی لیفت سینه علت پزشکی ندارد و شخص به علت فعالیت فیزیکی و یا زیبایی متقاضی این عمل می باشد به جز مواردی که این افتادگی سینه باعث بروز حساسیت و قارچ های پوستی در زیر سینه می شود. در مورد لیفت سینه با نخ های لیفت نیز باید گفت روش قطعی لیفت سینه نیست و پس از مدت کوتاهی سینه ها به حالت اولیه باز می گردند.

    لیفت سینه یا ماستوپگسی

    آمادگی های قبل از عمل جراحی سینه

    – معاینه دقیق سینه ها و زیر بغل از نظر وجود توده

    – انجام آزمایشاتی مانند

    – CBC-BUN-CR -FBS-U A-HBSAG-HBSAB-HCVAB-HIV TEST-PT-PTT

    مشاوره قلب در افراد بالای ۴۰ سال؛سونوگرافی سینه در همه افراد کاندید عمل جراحی سینه و ماموگرافی در افراد بالای ۳۵ سال؛ عدم کشیدن سیگار از یک ماه قبل از عمل در افراد سیگاری و تا دو هفته بعد از عمل جراحی از زمان شیردهی باید حداقل شش ماه گذشته باشد و سینه عاری از شیر باشد.

    عوارض عمل جراحی سینه

    – عوارض زودرس جراحی سینه مثل خون ریزی و عفونت نادر است.

    – بیش ترین مشکلی که بیمار را نگران می کند اسکار برش جراحی و فرم سینه ها بعد از عمل است.

    – گاهی اسکار محل عمل یا فرم سینه نیاز به روتوش دارد.

    – گاهی هاله سینه دچار بی حسی می شود که با گذشت زمان بهبود می یابد.

    – شیردهی در اغلب روش ها حفظ می شود ولی ممکن است ۴۰-۳۰٪ کاهش داشته باشد.

    – گاهی ممکن است سینه بعد از عمل ورم کند و تا چند ماه ادامه پیدا کند

    – عوارض جراحی کوچک کردن پستان یا ماموپلاستی به روش فلپ تحتانی

    – احتمال ۴.۶ درصد باز شدن زخم در محل T برعکس عمل جراحی سینه که خودبه خود بهبود میابد

    – ۳.۳ درصد احتمال اسکار برجسته محل برش های کوچک کردن پستان

    – ۰/۸ درصد نکروز چربی و نکروز نوک پستان

    در کل ۸۸.۶ درصد عمل های کوچک کردن سینه بدون عارضه خواهد بود که این خبر بسیار خوبی به علاوه این که باز شدن زخم و اسکار با لیزرهای کم توان به راحتی درمان می شود و جای نگرانی ندارد همچنین با تشخیص پزشک داروی مناسب نیز می توان تجویز کرد و این عارضه را می توان رفع کرد.

    عوارض پروتز سینه

    ممکن است تا مدتی نوک سینه بی حس باشد که معمولا برای کاهش احساس درد بعد از عمل کارآمد است.
    جای برش جراحی ممکن است در برخی افراد دیر بهبود پیدا کند و برای بهبودی کامل نیازمند روش های تکمیلی مثل مصرف دارو پماد و یا لیزر باشد.

    معایب پروتز های آب نمکی

    ۱-در مقایسه با پروتزهای سیلیکونی غیر طبیعی تر به نظر می رسند.

    ۲-با گذشت زمان تاثیر منفی بیشتری بر بافت سینه می گذارد.

    ۳-احتمال چین خوردگی بیشتری دارد.

    ۴-احتمال پاره شدن و تخریب بالایی دارد.

    معایب پروتز های سیلیکونی

    ۱-در صورتی که نیاز به بررسی بافت پستان باشد حتما باید از روش ام آر آی استفاده شود و روش های دیگر در تشخیص و بررسی بیماری های مربوط به پستان کارآمد نخواهد بود.

    ۲-هزینه بیشتری نسبت به پروتز های آب و نمکی دارد.

    ۳-پارگی این نوع پروتز علامت خاصی ندارد.

    ۴-برای گذاشتن پروتز به برش بیشتری نیاز است.

    جراحي سينه با تزريق چربي

    بزرگ کردن سینه یا ایجاد تقارن و رفع نواقص سینه با تزریق چربی اصلا پیشنهاد نمی شود زیرا در تشخیص سرطان سینه و بیماری های مربوط به بافت سینه مشکل ایجاد می کند و تنها راه امن جهت این کار پروتز سینه است، برای جراحی زیبایی شکم و یا لیزر هموروئید با کمترین درد و موثرترین روش با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    ژنیکوماستی جراحی سینه مردان

    ژنیکوماستی به معنی بزرگ شدن سینه در مردان می باشد و این جراحی از اعمال جراحی سینه آقایان می باشد. بر هم خوردن تعادل هورمون های مردانه و زنانه زمینه ساز ایجاد ژنیکوماستی می شود. علت این عدم تعادل می تواند فیزیولوژیک مثل بلوغ و یا کهولت سن بوده و یا در زمینه استفاده از برخی دارو ها همانند دارو هایی که ورزشکاران برای بدن سازی استفاده می کنند باشد.

    ندرتا مشکلاتی همانند بیماری های تیروئید؛کبد و یا بیضه ها می تواند سبب ایجاد ژنیکوماستی شود. اگر ژنیکوماستی بعد از اصلاح شرایط و یا قطع دارو برطرف نشود ممکن است بسته به نظر بیمار نیاز  به جراحی سینه پیدا کند.

    ژنیکوماستی در سن بلوغ شایع است که با زمان بهبود می یابد ولی در ۸ درصد پسرها باقی می ماند. ۶۲ درصد بیماران با ژنیکوماستی بزرگی سینه خفیف تا متوسط دارند ۶۴ درصد پسرهای با ژنیکوماستی چاق هستند. افرادی که چاق هستند ممکن است با کاهش وزن بهبود یابند ولی افرادی که بزرگی بافت گلاندولار واقعی دارند تغییری نمی کنند.

    انواع ژنیکوماستی

    طبق سایت ژنیکوماستی آمریکا طبقه بندی درجات ژنیکوماستی را در جدول زیر مشاهده می کنید.

    ۱- ژنیکوماستی خفیف: بافت به اندازه یک دکمه مضعی است که اطراف آرئول متمرکز شده است.

    ۲- خفیف رو به شدید: بزرگ شدن پستان بیش از مرزهای آرئول در حد متوسط و کناره های نامشخص.

    ۳- خفیف رو به شدید دیگر: بزرگ شدن پستان در حد متوسط بیش از مرزهای آرئول و کناره های بیرون زده از پستان

    ۴- شدید و مشخص: بزرگ شدن پستان کاملا مشخص است با پوست اضافه و ظاهری زنانه که مشخصه پستان زنان است.

     

    انواع ژنیکوماستی

    درمان ژنیکوماستی

    :روش های مختلف جهت درمان ژنیکوماستی پیشنهاد می شود که قابل قبول ترین  آن ها شامل

    1- جراحی و یا جراحی با لیزر

    2- لیپوساکشن

    3- ترکیب جراحی و لیپوساکشن

    4- لیزر لیپولیز

    در عمل جراحی ژنیکوماستی می توان با یک برش کوچک ترانس ارئولار یا یک برش بیضوی در نیمه ی تحتانی ارئول  کل بافت این ناحیه را خالی کرد. بهتر است بافت زیر منطقه ارئول کاملا خالی نشود  زیرا در این صورت گود رفته می شود. در لیپوساکشن این منطقه می توان از لیزر لیپولیز نیز کمک گرفت زیرا بافت این ناحیه سفت است و با لیزرلیپولیز این عمل راحت تر و موثرتر انجام می شود.

    عوارض ژنیکوماستی

    اثر منفی در اعتماد به نفس و سلامت روانی در مردان بالغ حتی ژنیکوماستی خفیف می تواند اثرات معکوس سایکولوژی در پسرها داشته باشد. یک مطالعه جدید نشان داده افرادی که بزرگی سینه دارند عمل کوچک کردن سینه باعث کاهش اختلالات مهره و قسمت خلفی تنه می شود و حتی باعث کاهش استرس قسمت پایین ستون فقرات در حین انجام فعالیت فیزیکی می شود.

    آیا بیمه ها هزینه عمل ژنیکوماستی را تقبل می کنند؟

    خیر چون این عمل زیبایی حساب می شود و شرکت های بیمه هزینه آن را قبول نمی کنند.

    ژنیکوماستی و معافیت سربازی

    طبق اطلاعیه ای که در سایت ارگان مربوطه درج شده: بند۵- ژنيكوماستي شديد كه با انجام سونوگرافي بافت فيبروندولار گزارش شده باشد و در ارزيابي مراحل رشد بلوغ در حد تانر۳ و يا بالاتر (جنس مؤنث ) باشد: معاف دائم محسوب می شود.

    دستورات بعد ازعمل جراحی سینه

    اگر عمل جراحی فقط در حد لیفت بوده و سایز سینه خیلی بزرگ نباشد  بیمار می تواند عصر روز عمل مرخص شود در غیر این صورت بهتر است ۲۴ ساعت در بخش بستری باشد. بعد از عمل برای بیمار سوتین  مخصوص بسته می شود که بهتر است ۲ ماه استفاده شود. ممکن است برای خروج ترشحات برای بیمار درن گذاشته شود که معمولا اگر ترشحات کم باشد در اولین ویزیت خارج می شود. بخیه ها قابل جذب بوده و نیازی به کشیدن ندارد. بیمار می تواند ۲-۱ روز بعد از خارج کردن درن حمام کند. بعد از عمل با نظر جراح مربوطه می توان از پمادهای گوناگونی برای ترمیم بهتر زخم جراحی سینه کمک گرفت. در صورت ت استفاده از لیزر های کم توان  در مراحل اولیه بعد از عمل به کم کردن اسکار عمل جراحی زیبایی سینه کمک می کند

    جراحی نوک سینه

    جراحي نوك سينه زمانی انجام می شود که نوک یک یا دو هر دو پستان تو رفته یا کج باشد و از حالت طبیعی خارج باشد. در ویدئو زیر می بینید که این جراحی به سادگی و در کمترین زمان انجام می شود اما تاثیر فوق العاده ای در شکل ظاهری سینه و اعتماد به نفس شما حواهد داشت. جراحی نوک سینه اینورت یا نوک پستان کج برای زنان و مردان انجام می شود.

    جراحی نوک سینه

    نکاتی در مورد سلامت سینه و پستان

    به گفته محققان زنانی که فعال هستند و روزانه پیاده روی می کنند کمتر از زنانی که غیرفعال هستند و پیاده روی نمی کنند به سرطان سینه مبتلا می شود ۳۰ الی ۶۰ دقیقه پیاده روی در روز از سرطان سینه جلوگیری می کند. ورزش و فعالیت منظم روزانه نسبت متابولیت استروژن در بدن را تغییر داده و این مانع مهمی در عملکرد سلول های سرطانی برای رشد و گسترش در بدن می شود.

     

    نکاتی در مورد سلامت سینه و پستان

     

    ماموپلاستی به روش پدیکول میانی  پدیکول تحتانی و پدیکول فوقانی

    روش های متعددی برای کاهش سایز پستان یا سینه وجود دارد در روش پدیکول میانی بافت میانی نگه داشته می شود و در پدیکول تحتانی بافت زیرین پستان و در فوقانی بافت بالای پستان برداشته می شود. در یک مطالعه دو روش تحتانی و میانی با هم مقایسه شده اند و دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که  در ماموپلاستی به روش پدیكول میانی اگرچه مقدار نسج برداشته شده از پستانها كمتر است، ولی طول مدت عمل جراحی كوتاه تر است و با نتایج زیبایی بهتر و رضایت بیشتری همراه است. این مطالعه در بین ۳۳ بیمار با شرایط تقریبا مشابه انجام شده است. در نهایت این پزشک شماست که پس از ویزیت و معاینه دقیق می تواند تصمیم بگیرد که کدام روش جراحی کوچک کردن سینه را برای شما در نظر بگیرد.

    بازسازی سینه و بافت پستان

    برای بازسازی پستان از دو روش می توان استفاده کرد هم پروتز سینه و هم اتولگ Autologous  سینه در مورد پروتز پستان در بالا توضیح داده شد اما اتولوگ در چه مواقعی استفاده می شود و چیست؟ در این روش قسمتی از بافت بدن برداشته شده و به ناحیه پستان پیوند زده می شود. در این روش حجم چربی و بافت ذخیره بیمار مهم است و پزشک با بررسی تمامی جوانب اقدام به انجام این روش می کند. برای اتولوگ پستان می توان از بافت پشت باسن و یا شکم استفاده کرد. اما در نهایت پزشک معالج است که از کدام ناحیه بافت را به پستان پیوند دهد.

    بازسازی سینه و بافت پستان

    هزینه جراحی سینه

    بعد از این که بیمار توسط پزشک متخصص ویزیت شد هزینه نهایی توسط پزشک برآورد می شود که بستگی به وسعت جراحی و نوع پروتز و مرکز جراحی و شرایط فیزیولوژیک بیمار هزینه ها متغییر است. قیمت عمل جراحی زیبایی سینه از ۵ میلیون تومان به بالا محاسبه می شود.

     

    هزینه جراحی سینه

    چه مدت بعد از پروتز پستان طول می کشد تا بهبودی کامل پیدا کنیم؟

    بهبودی بعد از عمل پروتز یک تا دو هفته طول می کشد و در روز های اول پستان ها ورم دارند، حتی الامکان برای چند روز فعالیت های خود را محدود کنید و بعد از 6 هفته به فعالیت های روزانه بپردازید.

    بعد چه مدت باید پروتز پستان تعویض و تمدید شود؟

    معمولا بعد از 10 سال بهتر است پروتز تعویض شود. ترمیم پروتز پستان 4 تا 6 هفته زمان می برد، زیرا پروتز زیر عضله چند هفته طولانی تر از پروتز روی عضله ترمیم می شود.

    علائم اولیه کنتراکچر پروتز پستان چیست؟

    این اتفاق زمانی رخ می دهد که از 10 سال گذشته باشد و فرد اقدامی برای تعویض نکرده باشد معمولا علائم کنتراکچر پروتز به این شکل است که پستان سفت شده و فرم آن تغییر می کند و با درد شدید همراه است.

    مطب خانم دکتر زهرا سعادتی انواع جراحی زیبایی شکم و یا سایر خدمات نظیر لیزر هموروئید را با مناسب ترین قیمت و بهترین بازدهی را انجام می دهد، جهت رزرو و یا مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی
    • دانلود آهنگ جدید دیس لاو پاسخ آگوست 6, 2018 at 3:52 ق.ظ

      وای خیلی خوبه ساییتون

    • سیما پاسخ آگوست 8, 2018 at 1:41 ب.ظ

      سلام من دنبال جراح سینه خانم می گشتم و شما را پیدا کردم سوالی که دارم اینه که اگر بخواهم کادر اتاق عمل هم خانم باشن امکان پذیر هست؟ و این که شما در کدام بیمارستان یا کلینیک جراحی زیبایی سینه را انجام می دهید

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ آگوست 8, 2018 at 2:40 ب.ظ

        سلام با همانگی قبلی می توانیم تمام کادر را خانم در نظر بگیریم در کلینیک نزدیک مطب که بسیار مجهز است و اتاق عمل بیمارستانی دارد عمل های جراحی انجام می شود

    • معصومه پاسخ آگوست 9, 2018 at 2:09 ق.ظ

      سلام هزینه پروتز سینه چقدر است اگر خودم پروتز را تهیه کنم چقدر در قیمت تاثیرگذار است؟

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ آگوست 11, 2018 at 2:38 ب.ظ

        سلام هزینه عمل جراحی پروتز سینه همراه با خود پروتز 10 میلیون به بالا است.
        اما در مورد این که پروتز را بخواهید خودتان تهیه کنید هزینه جراحی 5 میلیون به بالا خواهد بود به علاوه این که ضمانت پروتز سینه و این که عوارضی ندهد و مشکلی ایجاد نکند به عهده فروشنده پروتز است.
        در مواقعی که خرید پروتز و کلیه امور مربوط به جراحی پروتز سینه به عهده پزشک است، پزشک تمامی موارد و ضمانت نامه ها را چک می کند و بر اساس تجربه و علم خود بهترین نوع پروتز را با ضمانت برای بیمار تهیه می کند.

    • هاجر تمیوری پاسخ اکتبر 21, 2018 at 1:35 ب.ظ

      باسلام خانم دکتر خانمی هستم 61 ساله سایز سینه ها بزرگ است که باعث ناراحتی می شود می خواستم هزینه کوچک کردن سینه را بدانم و اینکه آیا امکانش هست وقت عمل برای 5 آبان داشته باشم.

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ اکتبر 23, 2018 at 2:43 ب.ظ

        سلام شما باید وقت حضوری بگیرید و معاینه شوید سپس هزینه و زمان و برنامه عمل را می توان برای شما تعیین کرد

    • علی پاسخ نوامبر 20, 2018 at 1:39 ق.ظ

      سلام
      بعد از عمل ژنیکوماستی نیاز به چند روز استراحت هست
      همچنین هزینه جراحی حدودا چ مبلغی میشه؟
      بین 7 رده ای که تقسیم بندی کردین
      میتونم بگم 3 هستم

      ممنون

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ نوامبر 20, 2018 at 1:17 ب.ظ

        سلام بعد از عمل ژنیکوماستی یک الی دو روز استراحت لازم دارید و هزینه عمل شما 3 میلیون تومان به بالا است و برای اطلاع از هزینه دقیق باید معاینه شوید

    • مریم. پاسخ می 7, 2019 at 6:05 ب.ظ

      سلام هزینه جراحی لیفت و پروتز سینه چقدر است من هر دو کار باید برام ؟ّ

    • مونا جارچى پاسخ می 15, 2019 at 9:21 ق.ظ

      سلام و خسته نباشيد.سوال داشتم در رابطه با جراحى سينه.ممنون ميشم در اسرع وقت بهم بگيد كجا ميتونم مطرح كنم سوالمو.مممنون

    • حدی پاسخ آگوست 16, 2019 at 1:56 ب.ظ

      با سلام واحترام.
      من بعد از کاهش وزنم سینه هام کوچیک وشل شدن و افتادگی پیدا کردن.به اندازه اشون کاری ندارم.میخواستم بدونم هزینه جراحی برای سفت و بالاکشیدن سینه تقریبا چقدر هستش؟

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ آگوست 18, 2019 at 12:16 ب.ظ

        سلام حدودا ١٠ ميليون

        • ناشناس پاسخ فوریه 28, 2020 at 9:24 ب.ظ

          سلام خسته نباشید اول اینکه کادر پزشکیتون اقا هم وجود دارد ؟
          من برای عمل کوچکترکردن هاله سینه میخواستم بپرسم ،،، هزینه ش چقدر میشه ؟ حدودا

          • دکتر زهرا سعادتی پاسخ مارس 4, 2020 at 11:39 ب.ظ

            سلام کادر ما خانم هستند و قبل از گرفتن وقت جراحی هم می توانید این موضوع را چک کنید.

    • صفدری پاسخ ژانویه 27, 2020 at 4:40 ب.ظ

      سلام وقتتون بخیر من میخوام سینم فقط از قسمت نوک سینم جراحی شه بیاد بالاتر و چربی به روی سینم تزریق شه گرد بشه سینم امکانش هست و خزینه چقد میشه سایز ۷۵ ولی یکم شل میخوام با این جراحی سفت شه

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ فوریه 1, 2020 at 9:45 ق.ظ

        سلام. پروسه جراحی که برای شما در نظر گرفته می شود ماموپلاستی است. اما اگر افتادگی زیاد نباشد می توان با پروتز سینه مشکل را برطرف کرد. برای اطلاع از حدود هزینه یا با مطب تماس بگیرید و یا به دایرکت اینستاگرام پیغام دهید.

    • تارا احمدی پاسخ فوریه 28, 2020 at 9:30 ب.ظ

      سلام کادر پزشکیتون خانم هستند ،،،، چون خیلی مهم برام ؟ هزینه عمل کوچک کردن هاله دور سینه رو میخواستم ؟؟؟ اگر امانش هست هر چه سریعتر پاسخ بدید من ویزیت بشم

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.