logo

لیزر لیپولیز

    لیزر لیپولیز شکم روشی است که معمولا برای خارج کردن حجم کوچکی از چربی مورد استفاده قرار می گیرد و یا با روش های دیگر مثل ابدومبنوپلاستی مورد استفاده قرار می گیرد تا چربی بیشتری بتوان از شکم خارج کرد

    لیزر لیپولیز

    لیزر لیپولیز (لیپولیز اولتراسونیک) لیزر لیپولیز به معنی شکستن و تجزیه چربی است. لیزر لیپولیز موفقیتی هیجان انگیز در درمان چربی مناطق سر سخت بدون جراحی است و جزو روش های لاغری سرپایی محسوب می شود. با روش لیزر لیپولیز بافت های چربی زیر پوست از بین می رود. با توجه به پرسشنامه ای که در یک تحقیق به افراد مورد آزمایش روش لیزر لیپولیز داده شد همگی اعلام کردند بعد از لیزر درد چندانی نداشتند این یعنی در مقایسه با جراحی باز لیزر لیپولیزر درد بسیار کمتری دارد.

     

    لیزر لیپولیز چیست؟

    ماده فعالی که در لیزر لیپولیز به بیمار تزریق می شود منجر به کاهش وزن حتی پس از چند روز خواهد شد. لیزر لیپولیز روشی ملایم و تدریجی است و چربی به طور فزاینده ای کاهش می یابد.جالب است که بدانیم در طی این پروسه کلسترول و تری گلیسرید خون بالا نمی رود.

    لیزر لیپولیز انواع مختلف دارد از جمله :دیود مادون قرمز و ان دی یگ. دستگاه حاوی دیود دو نوع است:در یک نوع آن فیبر دیود روی لوله ساکشن سوار می شود و همزمان با تابش لیزر ساکشن هم انجام می شود؛ و در نوع دیگر ابتدا فیبر لیزر وارد شده و در جهات مختلف تابانده شده و سپس  ساکشن انجام می شود، جهت انجام لیزر هموروئید با کم ترین درد و راحت ترین شیوه با کارشناسان ما تماس بگیرید، توجه داشته باشید که لیزر لیپولیز باید در مرکز جراحی انجام شود.

    در روش لیزر لیپولیز ابتدا اندام موردنظر به صورت موضعی بی حس و سپس سوراخ های ۱ تا ۲ میلی متری روی پوست ایجاد می‌شود و یک فیبر نوری باریک وارد قسمت زیرین پوست می‌شود. لیزر از طربق این فیبر به بافت موردنظر تابیده می‌شود. در اثر تابش اشعه لیزر، چربی‌ها به صورت نیمه مایع در آمده که پس از آن می‌تواند در بدن جذب و یا با فشار از بدن خارج شود.

    این روش در چاقی‌های خفیف و موضعی کاربرد دارد و در این زمینه می‌تواند جایگزین عمل لیپوساکشن شود؛ در چاقی‌ های شدیدتر برای ازبین بردن لایه‌های سطحی چربی از لیزر استفاده می‌شود ولی ازبین بردن لایه‌های عمیق چربی نیاز به انجام عمل ساکشن دارد.

     

    لیزر لیپولیز چیست؟

    روند لیزر لیپولیز

    روش استفاده از لیزرلیپولیز برای مقابله با چربی‌ها در ۱۳ اکتبر سال ۲۰۰۶ در سازمان غذا و دارو  (FDA)  امریکا به تایید رسیده است.

    لیزری که در لیزر لیپولیز استفاده می شود باید دو طول موج داشته باشد که هم حداکثر  اثر در از بین بردن چربی ها داشته باشد و هم باعث سفت شدن پوست شود. گاهی از طول موج ترکیبی ۱۳۲۰ و ۱۰۶۴ استفاده می شود تا هر دو هدف حاصل شود. اخیرا یک طول موج ۱۴۴۰ نیز به آن اضافه شده تا زمان عمل کاهش یابد. لیزر لیپولیز روش مطمئنی بوده وبخصوص خطر جراحت حرارتی ندارد. جراح در طی عمل موضع را مرتبا لمس کرده وحرارت پوستی را چک می کند تا اینکه بافت نرمتر شود؛ گاهی پزشک بافت را بین دو انگشت اول و دوم خود می گیرد تا مطمئن شود انرژی لیزر به لایه های عمقی چربی رسیده باشد.

    در موارد چاقی های خفیف تا متوسط پزشک می تواند چربی از بین رفته را باقی گذارد تا از طریق سیستم متابولیکی و لنفاتیک  بدن خارج شود . این پروسه سطح کلسترول و تری گلیسرید خون را تغییر نمی دهد. ولی در چاقی های شدیدتر با انجام عمل ساکشن بدنبال لیزر نتیجه بهتری حاصل می شود

     

    مناطق لیپوساکشن بدن

    مناطق لیپوساکشن بدن

     

    لیزر لیپولیز چگونه انجام می شود؟

    قبل از انجام لیزر لیپولیز حجم معینی از مایع تاموسنت به بافت چربی تزریق می گردد همچنین لیدوکایین و بی حسی جهت جلوگیری از درد و واکنش های التهابی تزریق می شود. سپس با طول موج معینی لیزر به نسج چربی تابانده می شود و چربی به صورت مایع از سوراخ های بسیار کوچکی که بر سطح بافت ایجاد شده است خارج می گردد، برای جراحی زیبایی شکم یا سایر خدمات می توانید با ما در ارتباط باشید.

    لیزر لیپولیز پشت

    بیشتر بخوانید: لیزر هموروئید

    همانطور که در شکل بالا می بینید با مقایسه قبل و بعد لیزر لیپولیز در ناحیه پهلوها هیچ گونه جراحتی به جا نمی گذارد و تنها با ایجاد سوراخ ای کوچک عمل لیزر لیپولیز انجام می شود

    لیزر لیپولیز چقدر طول می کشد؟

    لیزر لیپولیز در یک جلسه انجام می شود.

    به طور متوسط هر جلسه لیزر لیپولیز ۱ تا ۳ ساعت طول می‌کشد.

     

    لیزر لیپولیز بهلو

    لیزر لیپولیز بهلو

    لیزر لیپولیز بهتر است یا لیپوماتیک

    لیپوماتیک محاسنی دارد از جمله این که وارد نسج سفت نمی شود و خطری از این نظر ندارد. با حالت ویبره چربی ها را آزاد کرده و بیرون می کشد. همچنین زمان گن پوشیدن بعد از عمل لیپوماتیک را کاهش داده است. از طرفی دیگر در لیزر لیپولیز تمام بافت چربی محل مورد نظر تحت اشعه لیزر لیپولیز قرار گرفته، از بین می رود و خارج می شود که یک کاهش سایز اولیه مانند بقیه روش های لیپوماتیک و لیپوساکن رخ می دهد، و از طرفی به علت این که چربی های باقیمانده نیز تحت اشعه لیزر قرار گرفته اند کاهش سایز تا مدت ها بعد از عمل ادامه خواهد یافت. از طرفی در انتهای عمل اشعه لیزر دیگری مخصوص لیفت پوستی تابانده شده تا از افتادگی پوست جلوگیری شود خود اشعه لیزر نیز احتمال آمبولی را از بین می برد.

    لیزر لیپولیز باسن

    لیزر لیپولیز باسن

    هزینه لیزر لیپولیز

    قیمت لیزر لیپولیز معمولا از ۲ میلیون تومان شروع می شود که نسبت به محل و حجم هر قسمت قیمت  لیزر لیپولیز متفاوت است.

    کاربرد لیزر لیپولیز 

    لیزر لیپولیز بازو: افرادی که کاهش وزن زیادی داشته اند معمولا دچار افتادگی پوست بازو می شوند که لیزر لیپولیز برای این ناحیه پیشنهاد می شود اخیرا دانشمندان کانادایی طی تحقیقی که از سال ۲۰۱۲ آغاز شد و تا ۲۰۱۶ ادامه داشت به این نتیجه رسیده اند که لیزر لیپولیز برای کوچک کردن توده بازو مناسب است و در موارد حاد جراحی لیفت بازو به عنوان یک روش تکمیلی به همراه لیزر لیپولیز پیشنهاد می شود. در هر صورت در این تحقیق تمام افراد مورد آزمایش از نتیجه لیزر لیپولیز راضی بودند

    -لیزر لیپولیز ران

    ران و باسن

    لیزر لیپولیز شکم و پهلو

     صورت و گردن به خصوص در ناحیه غبغب

    – ژنیکوماستی با لیزر لیپولیز، کوچک کردن سینه مردان

    -لیزر لیپولیز ساق پا

    -کوچک کردن خط سوتین و کنار سینه

     

    نواحی لیزر لیپولیز

    نواحی لیزر لیپولیز

    مزایا و معایب لیزر لیپولیز:

    فوائد لیزر لیپولیز در این عمل عوارض کمتر بوده ؛خطر خونریزی و درد پس از عمل قابل اغماض بوده

    خطر آمبولی وجود ندارد-

    نکته مهم و جالب اینکه کاهش سایز تا مدت ها بعد از عمل ادامه دارد-

    لیپولیز باعث رفع سلولیت می شود-

    شخصی که  افزایش وزن نداشته باشد به هیچ وجه دچار افزایش سایز نواحی لیپولیز شده نخواهد شد.

    کبودی و هماتوم کمتر

    در لیزر لیپـولیز درد و تورم کمـتری نسـب به لیپوساکشن وجود دارد. به علت ظرافت

    کار با لیزر نتایج نهـایی بسـیار ایده آل اسـت و آثار ناهمـواری وجــود ندارد. تاثیـر لیـزر

    در زیـر پوست باعث تحریک و سـاخته شـدن کلاژن و سفت شدن همزمان پوست می شـود .

    معمـولاً بعـد از مـدت کـوتاهـی (۱ تا ۴ سـاعت )  بعد از لیزر لیپولیز فرد مرخـص گـردیـده (سرپـایـی و بدون نیـاز به بستری ) و یک تا سه روز اسـتراحت در منـزل توصـیه می شـود

    حدوداً ۲ تا ۳ هفـته تـورم وجود دارد که خود بخود رفع شده و پوشـیدن گن ضروری است . تقـریبـاً در همـان روزها و هفته اول نتایج ابتدائی کاملاً مشخص است و به وضوح از حجم چربی موضـعی کاسـته، ولی نتیجه نهایی به سه تا دوازده هفته زمان نیاز دارد وحتی بیمار تا ۶ ماه کاهش سایز دارد.

     

    لیزر لیپولیز غبغب برای اصلاح فرم چانه و غبغب و کوچک کردن و خارج کردن چربی چانه و غبغب کاربرد دارد

     

    عوارض لیزر لیپولیز

    سوختگی پوست

    عفونت

    درد طولانی بعد از عمل

    توجه داشته باشید در صورتی که این روش مناسب با شرایط بیمار انتخاب شده باشد احتمال بروز این عوارض بسیار کم می شود.

    معیارهایی که برای انتخاب بیمار مناسب جهت عمل لیزر لیپولیز باید در نظر گرفت، عبارتند از

    – حجم چربی: حجم چربی در هر فردی متغیر است، اما افرادی که ضخامت چربی زیر پوستشان بین یک تا شش سانتیمتر است، می توانند جزو کاندیداهای این عمل قرار بگیرند و افرادی که ضخامت چربیشان بیشتر یا کمتر از میزان نام برده است، برای انجام عمل لیپولیز مناسب نیستند، برای اطلاع از سایر شیوه های جراحی زیبایی شکم می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    – وضعیت پوست بیمار: افرادی که افتادگی خفیف تا متوسط پوست دارند، می توانند جزو کاندیداهای عمل لیپولیز باشند، اما افرادی که افتادگی وسیع و شدید پوست دارند، لیپولیز به تنهایی نمی تواند باعث جمع شدگی یا کشیدگی پوست این بیماران شود، به همین دلیل اگر عمل لیپولیز به تنهایی در این افراد انجام شود، نتیجه عمل، پوستی شل و افتاده تر از قبل خواهد بود که ممکن است برای بیمار این نتیجه ناخوشایند باشد، اما امروزه می توان با عمل لیپوابدومینوپلاستی (به معنای حذف پوست اضافه پس از عمل لیپولیز) این افراد هم جزو کاندیداهای عمل لیپولیز قرار بگیرند.

    – وضعیت قوام جداره شکم: افرادی که جداره شکمشان شل است (مانند کسانی که بارداری‌های متعددی داشته اند) انجام عمل لیپولیز باز هم به تنهایی پاسخگو نیست و بهتر است از روش ابدومینوپلاستی (باعث تقویت جداره شکم می شود) استفاده کنند

    چه کسانی مناسب لیزر لیپولیز هستند

    لیزر لیپولیز می تواند در زنان ومردان بالای ۱۸ سال انجام شود. این عمل در افرادی مناسب است که وزن مناسب داشته ولی چاقی موضعی داشته که به رژیم و ورزش جواب نمی دهد.

    دوره ی نقاهت بعد از عمل لیزر لیپولیز

    درد پس از عمل کم بوده و با داروی مسکن مناسب کنترل می شود. مختصری ورم و کبودی در محل عادی است و پس از مدتی برطرف می شود. ۳ الی ۴ روز بعد از عمل، فرد قادر به انجام کارهای معمول روزمره است.

    اقدامات قبل و بعد از عمل لیزرلیپولیز

    قبل از انجام عمل لیزرلیپولیز، باید یک جلسه مشاوره برای بیمار گذاشته شود تا در مورد نحوه عمل، فواید و عوارض آن (عوارض عمل لیپولیز بسیار ناچیز است، اما بهتر است به فرد گفته شود) توضیحات لازم ذکر شود. همچنین بعد از عمل لیزر لیپولیز، فرد باید تحت نظر پزشک باشد و در جلسات تعیین شده مورد معاینه قرار گیرد، زیرا مراقبت های بعد از عمل لیپولیز قسمتی از عمل است که باعث بهتر شدن نتیجه نهایی می شود. همچنین نکاتی که بعد از عمل باید فرد به آن توجه کند، پوشیدن گن‌های مناسب

    است که از تجمع مایعات و شلی پوست جلوگیری می کند.

    ماساژ ۳ روز بعد از عمل شروع می شود و باید روزی ۱.۵ تا ۲ لیتر آب نوشیده شود.

    برای جلوگیری از عفونت می توان ۷-۵ روز بعد از عمل انتی بیوتیک استفاده کرد.

    آیا اثر لیزر لیپولیز ماندگار است؟

    بله در بزرگسالان سلول چربی جدید تولید نمی شود و وقتی شخص چاق می شود حجم سلول چربی بزرگتر می شود نه تعداد آنها.بنابراین وقتی سلول های چربی با لیزر لیپولیز از بین می رود این محل دیگر دچار افزایش سایز نمی شود و اگر هم شخص بعد از عمل  به علت رعایت نکردن رژیم غذایی دچار افزایش وزن شود قسمت های دیگر بدن دچار چاقی و افزایش سایز می شود.

     

    فوائد لیزر لیپولیز نسبت به لیپوساکشن

    در لیزر لیپولیز فیبروز بافتی و برجستگی نداریم و در نتیجه بیمار رضایت بیشتری دارد  .کاهش سایز بیشتر بوده وتا ماه ها بعد از عمل ادامه دارد؛ افتادگی و شلی پوست نداریم زیرا لیزر لیپولیز دو طول موج دارد یک طول موج چربی ها را لیز می کند و طول موج دیگر پوست را سفت می کند

    اول رژیم غذایی، بعد لیزر

    وقتی دریافت انرژی از میزان انرژی مصرفی در بدن بیشتر باشد، مازاد آن به شکل چربی در بدن تجمع پیدا می کند.

    تجمع مقداری چربی زیر پوست باعث زیبایی آن می شود، اما اگر چربی از حد طبیعی بیشتر شود، دور اندام های حیاتی جمع می شود و باعث پیری زودرس ارگان های داخلی و زمینه ساز سکته های قلبی و مغزی خواهد شد.

    چربی ها در برخی نقاط بدن بیشتر تجمع می یابند که از آن جمله می توان به باسن، پهلوها، شکم، بازوها و غبغب اشاره کرد. در صورتی که چاقی طولانی شود، چربی در صورت هم تجمع می یابد.

    وقتی کسی رژیم لاغری دارد، شاید چربی بدنش کاهش یابد، اما غلاف روی آن (یعنی پوست) وقتی کش آمد و بزرگ شد، با لاغر شدن کوچک نمی شود! پس دلیل افتادگی پوست، تغییر مکرر وزن (لاغر و چاق شدن) و کاهش و افزایش چربی است.

    برای درمان پایدار چربی های اضافی بدن، باید ورودی انرژی را کاهش داد و با رژیم غذایی مناسب و فعالیت های ورزشی، چربی اضافه را سوزاند. لیزر لیپولیز چربی مابین نسج ها را آب نمی کند و برای خارج کردن چربی ها زیاد نمی توان به بافت ها و اندام ها نزدیک شد.

     

    دستورات بعد از عمل لیپولیز

    روزهای اول ممکن است ترشحات خونابه ای داشته باشد که باید پانسمان شود. ترشحات از روز دوم کمتر می شود بعد از خشک شدن ترشحات می توان حمام کرد. در انتهای عمل گن مخصوص پوشیده می شود و بهتر است تا ۲ ماه استفاده شود. از روزهای بعد از عمل می توان ماساژ نواحی لیزر شده را شروع کرد ماساژ باید از پایین به سمت بالا بوده ونواحی متورم به سمت اطراف ماساژ داده شود

     

    هزینه لیزر لیپولیز

    قیمت این جراحی بعد از ویزیت توسط متخصص برآورد و اعلام می شود که بستگی به وضعیت بیمار و میزان چربی متغییر است و معمولا برای ناحیه غبغب از ۱ میلیون تومان به بالا و برای نواحی مثل شکم از ۵ میلیون تومان به بالا می باشد.

     

    لیزر لیپولیز پشت کمر

    لیزر لیپولیز پشت کمر

    لیزر لیپولیز غبغب

    لیزر لیپولیز غبغب

    لیزر لیپولیز غبغب

    لیزر لیپولیز غبغب

    لیزر لیپولیز شکم

    لیزر لیپولیز شکم

    لیزر لیپولیز ران

    لیزر لیپولیز ران

    لیزر لیپولیز ران

    لیزر لیپولیز ران

    مطب خانم دکتر سعادتی با انجام اکثر جراحی های زیبایی شکم و … و سایر خدمات نظیر لیزر هموروئید با بالاترین اثر گذاری و بهترین نتیجه این اطمینان را به شما داده که در سریع ترین زمان و مناسب ترین قیمت عمل های جراحی خود را انجام و به نتیجه دلخواه خود برسید، جهت رزرو نوبت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.