logo

برای درمان بواسیر یا هموروئید به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

    دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی

    برای درمان بواسیر یا هموروئید به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

    برای درمان بواسیر بهترین کار مراجعه به پزشک متخصص جراح عمومی است. اگر نیاز به جراحی دارید، بهتر است به دکتری مراجعه کنید که سابقه جراحی به خصوص در نواحی شکم و بافت های نرم را داشته باشد. درمان بواسیر با توجه به وضعیت بیمار روش‌های متفواتی دارد، که در ادامه این مقاله به معرفی این روش‌ها می‌پردازیم.

    درمان بواسیر یا همروئید چیست؟

    در مطلب درمان بواسیر در همین وب‌سایت در مورد انواع روش‌های جراحی بواسیر توضیح داده ایم. اگر هنوز با این روش‌ها آشنا نیستید حتما لینک زیر را باز کنید و این مطلب را مطالع کنید.

    درمان بواسیر یا همروئید چیست

    بیشتر بخوانید: درمان هموروئید

     

    درمان بواسیر با لیزر و سایر روش‌ها در مقاله بالا توضیح داده شده است.

    در صورتی که پزشک شما تشخیص دهد نیاز به جراحی ندارید. یا حس می‌کند ممکن است مبتلا به همروئید یا بواسیر باشید، ادامه این مطلب مناسب شماست.

    درمان خانگی بواسیر


    همان‌طور که در ابتدا عنوان کردیم. پیش از انتخاب هر روش درمانی، ابتدا با پزشک متخصص مشورت کنید. در صورتی که هموروئید یا بواسیر شما خیلی حاد نباشد می‌توانید از روش‌های درمان خانگی بواسیر (هموروئید) هم استفاده کنید. مجموعه اقدامات زیر جز روش‌های درمان خانگی بواسیر به شمار می‌آیند.

    کم کردن وزن در افرادی که اضافه وزن دارند

    افرادی که چاق هستند، به دلیل وجود چربی در مقعدشان، هنگام دفع مدفوع، فشار بیشتری به مقغدشان می‌آید. همین موضوع می‌تواند موجب بروز بواسیر یا هموروئید باشد. پس اگر اضافه وزن دارید، بهتر است هرچه سریع‌تر به فکر کاهش وزن خود باشید، برای دستیابی به وزن ایده آلتان و رسیدن به اندامی زیبا میتوانید از خدمات جراحی زیبایی شکم، جراحی زیبایی سینه و… استفاده کنید.

    برای دفع مدفوع زور نزنید

    اگر یبوست یا بواسیر دارید، مدت طولانی برای دفع مدفوع در دستشویی نمانید و زور نزنید. همچنین دیر به دستشویی نروید. نگه داشتن مدفوع باعث خشکی مدفوع و روده می‌شود که موجب بروز بواسیر است.

    استفاده از توالت ایرانی

    به دلیل ساختار توالت ایرانی در زمان دفع مدفوع، فشار کم‌تری به روده‌ها می‌آید. روده ها هم راحت تر برای دفع مدفوع باز می‌شوند. استفاده از توالت ایرانی می‌تواند شما را از بیماری بواسیر یا هموروئید نجات دهد.

    خشک و تمیز نگه داشتن مقعد

    از صابون‌های شیمیایی برای شست و شوی مقعد استفاده نکنید. همچنین پس از شست و شو با دستمال توالت یا دستمال مخصوص مقعد را خشک کنید. 

    استفاده از گیاهان مفید در دمان بواسیر

    یک از مفید‌ترین ها برای دستگاه گوارش همانطور که می‌دانید فیبر است. فیبر در میوه‌ها، سبزیجات به خصوص اسفناج و تخم کتان موجود است. استفاده از این مواد غذایی می‌تواند فیبر مود نیاز در بدن شما را تامین کند. اگر فیبر به میزان کافی به بدن برسد دچار یبوثت نمی‌شوید و احتمال بروز بواسیر کم‌تر خواهد شد.

    سرکه سیب و عسل

    ترکیب سرکه سیب و عسل می‌تواند التهابات ناشی از بواسیر را کاهش دهد.

    مصرف آب و مایعات

    بدن هر کس روزانه به 4 لیتر آب نیاز دارد. اگر آب کافی به بدن شما نرسد، روده‌ها تنبل می‌شوند و در نهایت مدفوع شما خشک خواهد شد. یکی از مهم‌ترین علل بروز هموروئید یا بواسیر، یبوست و خشکی مدفوع است. 

    آب نارگیل و آلوورا

    اگر دچار بیماری هموروئید یا بواسیر شده‌اید، روزانه دو لیوان آب نارگیل و نصفه لیوان آب طبیعی آلوئه ورا مصرف کنید. این مواد جلو خون ریزی مقعد را می‌گیرد. 

    پیاده روی و ورزش

    دستگاه گوارش سالم، باعث می‌شود مدفوع به راحتی دفع شود. برای داشتن دستگاه گوارش سالم حتما یک برنامه پیاده روی منظم داشته باشید. ورزش مداوم می‌تواند در درمان بواسیر بسیار مفید باشد.

    سیر

    سیر برای درمان زخم‌های بواسیر شما مفید است. یک حبه سیر را خوب له کنید. سپس با پنبه روی زخم‌های بواسیرتان بمالید.

    کلم، روغن زیتون، بادام و آبلیمو

    کلم بروکلی، کلم سفید، کلم قرمز و همچنین ترشی‌های کلم به دلیل وجود فیبر بالا در کلم به شما کمک زیادی می‌کند.

    قرار دادن روغن زیتون، بادام و آبلیمو در وعده‌های غذایی، احتمال بروز یبوست را کاهش می‌دهد. 

    استفاده از آب گرم

    برای بهبود بیماری بواسیر همچنین پاکسازی لخته‌های خونی می‌توانید روزانه 20 دقیقه در آبگرم بنشینید. این کار تورم اطراف باسن را از بین می‌برد. اگر در آب نمک بریزید درد شما تسکین میابد و التهاب شما را هم کم می‌کند. 

    کمپرس سرد و گرم

    برای کاهش درد یا جلوگیری از خون ریزی باسن از یخ استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک حوله تمیز را در آب گرم قرار دهید. سپس آب اضافی حوله را بگیرید. در نهایت حوله را در مقعد قرار دهید.

    برای درمان خانگی بواسیر خارجی چه باید کرد؟


    خانم دکتر سعادتی متخصص جراحی و دارای بورد تخصصی دوره های جراحی با لیزر و لیزر درمانی را در کشومان ایران و کشورهای روسیه و ترکیه گذرانده اند و سابقه طولانی در درمان بیماری های نشیمنگاه به خصوص هموروئید (بواسیر) شقاق (فیشر مقعد) و انواع کیست مویی پایین کمر و فیستول و آبسه مقعدی دارند. و با استفاده از روش های نوین و موثر بهترین روش درمانی را با توجه به نوع و درجه بیماری شما پیشنهاد می دهند تا درمانی بدون بازگشت و بدون عود داشته باشید. و طول درمان کوتاهی را تجربه کنید.

    مطب خانم دکتر سعادتی با سالها تجربه در زمینه جراحی زیبایی و درمانی نظیر جراحی زیبایی شکم، جراحی سینه و… و انجام خدمات لیزری شامل لیزر هموروئید، لیزر لیپولیز ، برداشتن خال با لیزر و… با بهترین و بروز ترین دستگاه ها شما را برای داشتن اندام ایده آل و درمان مشکلاتتان همراهی می کند تنها کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید.

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.