جراحی کیست مویی باز بهتر است یا بسته

کیست مویی با لیزر

امروزه شاهد حضور درمان های لیزری در سراسر نقاط جهان هستیم. موفقیت قابل توجهی که لیزر درمانی در زمینه های مختلف از جمله حذف کیست مویی بدست آورده است از دید هیچکس پنهان نیست. کیست مویی با لیزر یکی از جدیدترین و موفق ترین درمان های مرتبط با کیست مویی است که ساختار های ملتهب آن را نابود می کند. جالب است بدانید که با روی کار آمدن لیزر کیست مویی جراحان عمومی به میزان قابل توجهی عدم عود این بیماری را تضمین می کنند، انواع لیزر درمانی نظیر لیزر لیپولیز، برداشتن خال با لیزر، لیزر هموروئید و… با بهترین دستگاه ها و نتیجه در مطب خانم دکتر سعادتی انجام می گیرد.

کیست مویی با لیزر پرتوان برای برداشتن کامل ضایعه در مراحل پیشرفته کیست؟

با لیزر کیست مویی می توان بافت حاوی کیست را بطور کامل برداشت. این روش در عمل کیست مویی وسیع؛ کیست مویی با سینوس های متعدد و کیست مویی عارضه دار استفاده می شود. محاسن استفاده از این لیزر در عمل کیست مویی شامل موارد زیر است:
    – به علت بسته شدن عروق کوچک توسط لیزر خونریزی حین عمل کیست مویی به حداقل می رسد
    لیزر عروق لنفاوی باز شده ی حین عمل کیست مویی را می بندد و در نتیجه ورم و درد بعد از عمل بسیار کاهش می یابد
    – لیزر عصب های قطع شده ی حین برش جراحی را ترمیم می کند و به همین علت درد بعد از عمل کیست مویی کاهش میابد.
    – و از همه مهمتر اینکه لیزر پرتوان کیست مویی هنگامی که به بستر زخم تابانده می شود باعث از بین رفتن ریشه های باقیمانده احتمالی حین عمل کیست مویی می شود.

در روش نوین جراحی کیست مویی به روش بسته توسط دکتر سعادتی بعد از برش و برداشتن بافت کیست مویی با لیزر پرتوان زخم باز به کمک بخیه پلاستیک بسته می شود. ایشان با توجه به تجربه و تخصصی که در این نوع جراحی دارند بخیه را به گونه ای می زنند که بعد از گذشت مدتی کوتاه اثری از جای جراحی کیست مویی باقی نمی ماند.

بیشتر بخوانید: لیزر هموروئید

موفقیت تحسین برانگیز کیست مویی با لیزر

بیمارانی که لیزر کیست مویی انجام داده اند رضایت قابل توجهی از آن داشته و اظهار می کنند که هیچ دردی را احساس نکرده اند. لیزر کیست مویی فرآیند منحصر بفردی است و با اجرای آن بیماران از بهترین تکنیک پزشکی روز دنیا جهت درمان این بیماری بهره مند خواهند شد. تاکنون در میان تمام روش های موجود برای درمان کیست مویی، لیزر کیست مویی توانسته است بیشترین درصد موفقیت را به خود اختصاص دهد.

عوارض ناشی از اقدام دیرهنگام جهت کیست مویی با لیزر

به طور معمول بیمارانی که به کیست مویی دچار می شوند از تورم، قرمزی، درد و همچنین منتشر شدن بویی بد در محل رشد کیست مویی شکایت می کنند. توجه داشته باشید که اگر درمان کیست مویی نادیده گرفته شود، کیست این توانایی را دارد که به سرعت در لایه زیرین پوست شاخه زده و گسترش یابد. در نتیجه کیست مویی می تواند در مقایسه با ظاهری که در سطح پوست نشان می دهد ناحیه بیشتری را تحت تأثیر قرار دهد. اگر کیست مویی درمان نشود عوارض گوناگون مثل فیستول و آبسه به دنبال دارد

بهتر است که مو های زائد این ناحیه را به طور مرتب تمیز نمایید چرا که حضور مو ها خود می تواند موجب تشدید بیماری شود. در واقع سینوس با فولیکول های مو همسطح خواهد شد و مو ها این امکان را پیدا می کنند تا دایره وار درون آن رشد نمایند و محتوای کیست را تشکیل دهند.

کیست مویی همراه با فیستول و آبسه

بیشتر بخوانید: آبسه مقعدی

وجه تمایز کیست مویی با لیزر و جراحی سنتی

برای درمان کیست مویی شیوه های مختلفی را می توان بکار برد. در روش های سنتی که با جراحی، کیست مویی را حذف می کنند کل دیواره و محتویات کیست مویی تخلیه خواهد شد و زخم کیست مویی باز می ماند. این روش بدون شک درد زیادی را به همراه دارد و فرد باید مدتی را در بستر بماند تا بهبودی پس از عمل جراحی حاصل شود. یک جراحی دردناک مسلما هیچ محبوبیتی در میان بیماران ندارد و بدتر از همه اینکه تا 35 درصد موارد دچار عود مجدد کیست مویی می شوند. به علاوه جراحی کیست مویی به روش سنتی ظرافت جراحی با لیزر را ندارد و به بافت سالم اطراف نیز تا حدی آسیب وارد می شود.

طبق مطالعات انجام گرفته درصد موفقیت لیزر کیست مویی دست کم 50 درصد از روش های جراحی سنتی بالاتر است. بیمار پس از لیزر نیازی به مراقبت های ویژه ندارد و دوران نقاهت بسیار کوتاهی را طی می کند. مهم ترین ویژگی لیزر کیست مویی عدم وجود هیچگونه دردی طی انجام این فرآیند است.

مزایای کیست مویی با لیزر

• هیچگونه آسیبی به بافت سالم ناحیه اطراف وارد نخواهد شد.
    • لیزر کیست مویی دردی به همراه ندارد.
    • پس از لیزر نیازی به بستری شدن بیمار نیست.
    • عود مجدد کیست مویی با لیزر درمانی تقریبا به صفر نزدیک است.
    • بازگست به فعالیت های عادی روزانه در کمترین زمان ممکن حاصل می شود.
    • اسکار یا زخم پس از لیزر کیست مویی بسیار ناچیز است و سریعا ترمیم می شود.
    • یک روش کم تهاجمی و بی خطر است.
    • لیزر کیست مویی این عارضه را به طور عمقی و ریشه ای درمان می کند.
    • مدت زمان انجام لیزر کیست مویی کوتاه است.
    • دوره نقاهت بسیار کوتاه تری نسبت به جراحی سنتی دارد

مراقبت های بعد از لیزر کیست مویی

• خواب و استراحت کافی
    • از نشستن به صورت طولانی مدت بپرهیزید
    • پیاده روی روزانه برای جلوگیری از یبوست و افزایش جریان خون
    • قسمت لیزر شده همیشه باید تمیز و خشک باشد
    • پس از استحمام می توانید ناحیه را با حوله و باد سشوار خشک نمایید.

آیا کیست مویی با لیزر کاملا درمان می شود ؟

کیست مویی با لیزر درمان می شود با توجه به درد کمتر نسبت به جراحی باز و دزصد موفقیت درمان کامل کیست مویی با لیزر کاملا منطقی و بالا است .لیزر کیست مویی یک روش سریع نسبت به جراحی است که از نظر درمانی تاثیر بیشتری دارد.

مدت زمان لیزر کیست مویی

درمان کیست مویی با لیزر دریک جلسه انجام می شود و زمان زیادی از شما نمی گیرد حدودا 15 الی 20 دقیقه طول می کشد تا کیست مویی تخلیه شود و آلودگی ها کاملا برداشته شوند . ولی برای پانسمان باید چندیدن نوبت به پزشک خود مراجعه کنید.