تخلیه ژل لب

تخلیه ژل لب

تزریق ژل لب یکی از روش های حجیم سازی و فرم دهی به لب، جهت زیبایی بیشتر و یا اصلاح ایرادات این ناحیه می باشد.

گاهی نتیجه تزریق مطابق سلیقه زیباجو نبوده و یا در اثر تزریق ژل، مشکلاتی برای فرد به وجود می آید. در این شرایط ممکن است تخلیه ژل، راه حلی برای رفع این موضوع باشد.

در ادامه مقاله به بررسی موضوع تخلیه ژل می پرداازیم:

تکنیک های تخلیه ژل لب

امروزه روش های متعددی برای تخلیه ژل های تزریق شده در نواحی مختلف وجود دارد. تکنیک های پیشرفته ای برای برگرداندن نتایج حاصل از تزریق ژل به لب وجود دارد که بعد از مشاوره و بررسی توسط پزشک، بهترین و مناسبترین روش انتخاب می شود.

انواع متداول روش تخلیه ژل لب شامل موارد زیر است:

1) استفاده از سوزن

هنگامی که ژل تزریق شده در نایه لب خیلی غلیط نبوده و بافت متراکمی نداشته باشد، پزشک به وسیله سوزن، ژل ها را خارج می کند.

اگر بعد از تخلیه، کیست های کچکی روی لب به وجود بیاید، پزشک می تواند آن ها را نیز با سوزن از بین ببرد.

2) جراحی

در شرایطی که ژل غلیظ و متراکم باشد، استفاده از سوزن برای تخلیه ژل امکان پذیر نیست. در نتیجه پزشک توسط برشی کوچک اقدام به خروج ژل می کند.

3) تزریق آنزیم

در خصوص ژل های حاوی هیالورونیک اسید، پزشک با تزریق آنزیم هیالورونیداز که می تواند ژل را در خود حل کند، آن را تجزیه و تخلیه می کند.

اگر پزشک اطلاعات دقیقی از محل ژل، توده ها و کیست ها نداشته باشد، بهتر است برای شناسایی دقی و انتخاب بهترین روش برای تخلیه، ابتدا سونوگرافی کرده و بعد اقدام نماید.

مراحل تخلیه لببررسی و مشاوره با پزشک برای تخلیه ژل لب

1- بررسی و مشاوره

در گام نخست، زیباجو باید با پزشک مورد اعتماد خود جلسه مشاوره آنلاین و یا حضوری داشته باشد تا آگاهی های لازم در خصوص روند درمان، هزینه ها، عوارض و سایر موارد را کسب نماید.

2- تست آلرژی

اگر در جلسه مشاوره، پزشک تشخیص بدهد که بهترین  روش تخلیه ژل، تزریق آنزیم است، نیاز است روی قسمتی از بدن زیباجو که معمولا بازو او می باشد، تست حساسیت گرفته شود.

اگر در نتیجه تست، التهاب، خارش، تورم و حساسیت ایجاد نشد، می توان جهت خارج کردن ژل لب از تزریق آنزیم استفاده کرد.

3- بی حسی

در این مرحله نیاز است پزشک از محلول ها و یا کرم های بی حس کننده در ناحیه لب استفاده کند تا هنگام تخلیه، زیباجو دردی احساس نکند.

4- اقدام جهت تخلیه

با توجه به روش هایی که در قسمت قبل به آنها اشاره کردیم، پزشک می تواند نسبت به تزریق آنزیم، استفاده از سوزن و یا جراحی، اقدام نماید.

در صورت نیاز برای جلوگیری از عوارض احتمالی، بهتر است پس از تخلیه ژل، ناحیه مورد نظر پوشیده شود تا دچار عوارضی مانند عفونت نشود.

لازم به ذکر است نتایج بلافاصله بعد از تخلیه قابل مشاهده است اما برای دستیابی به نتیجه حداکثری، نیاز است چند روز منتظر بمانید.

عوارض خارج کردن ژل لب

هر روشی که برای خروج ژل از لب انتخاب شود، ممکن است عوارض و مشکلاتی به دنبال داشته باشد.

برخی عوارض آن عبارتند از:

• التهاب و عفونت
    • کبودی و تورم
    • حساسیت
    • تغییر شکل نامناسب
    • سفتی بافت زیر پوست

باید و نباید های قبل از تخلیه ژل

در فهرست زیر تعدادی از اقدامات مهم قبل از تخلیه ژل از لب آورده شده است که نیاز است فرد به آنها توجه نماید:

• مشورت با پزشک
    • تست حساسیت
    • قطع مصرف داروهای رقیق کننده خون حداقل دو هفته قبل از تخلیه
    • بررسی در خصوص سلامت و بیماری های زمینه ای
    • سونوگرافی ( در صورت نیاز و صلاحدید پزشک)

باید و نباید های بعد از تخلیه ژل

به منظور به حداقل رساندن عوارض و مشکلات بعد از خارج کردن ژل لب، عمل به دستورالعمل های توصیه شده توسط پزشکباید جدی گرفته شود.

برخی مراقبت های بعد از تخلیه شامل موارد زیر است:

• عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین تا چند روز بعد از تخلیه خودداری از مصرف الکل و استعمال دخانیات تا بهبودی کامل
    • کمپرس سرد به منظور کاهش التهاب و تورم
    • عدم استفاده از لوازم آرایش، حداقل دو روز بعد از خارج کردن ژل، جهت جلوگیری از عفونت و التهاب

چرا ژل لب باید تخلیه شود؟

تخلیه ژل لب در اثر عفونت

عفونت لب

در برخی موارد ژل لب نیاز به تخلیه دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

1. فرد از ظاهر لب های خود بعد از تزریق رضایت کافی ندارد.
    2. زیباجو پس از تزریق نیاز به تغییر فرم لب ها دارد.
    3. لب های فرد بعد از تزریق دچار بدفرمی و عدم قرینگی شده است.
    4. مراجع دچار حساسیت به ژل شده است.
    5. توده، عارضه پوستی و عوارض جانبی به وجود آمده است.

در این مطلب به طور مختصر سعی کردیم در مورد تخلیه ژل لب اطلاعات مفید و کاربردی در اختیار شما قرار دهیم.

در آخر باید اشاره کنیم، انتخاب پزشک متبحر در دستیابی به نتایج مطلوب نقش بسیار مهمی دارد.