logo

جراحی زیبایی بازو

    جراحی زیبایی بازو به منظور رفع افتادگی و شلی بازوها

    جراحی زیبایی بازو

    جراحی زیبایی بازو یا لیفت بازو به انگلیسی براکیوپلاستی خوانده می شود.

    در این جراحی پوست شل و افتاده زیرین بازو برداشته می شود.

    هدف از این جراحی متناسب کردن بازو با دیگر نقاط بدن و برداشتن پوست اضافه این ناحیه است.

    با گذشت زمان بافت بازوها قوام خود را از دست می دهند و هر روز شل تر و افتاده تر می شوند به خصوص اگر شخص فعالیت کافی نداشته باشد و ورزش قدرتی مناسبی انجام ندهد.

    اکثر کاندیدهای لیفت بازو از عدم توانایی در پوشیدن لباس آستین کوتاه شکایت دارند.

    آنها از عدم تناسب بازوها نیز ناراضی هستند زیرا نمای بالا تنه زیباجو را به شدت تحت تاثیر  قرار می دهد.

    همچنین بازوهای افتاده سن فرد را بالاتر از آنچه که هست نشان می دهد.

    عدم رضایت از فرم بدن باعث از بین رفته اعتماد به نفس در فرد می شود. با عمل جراحی زیبایی بازوها توسط دکتر زهرا سعادتی اعتماد به نفس از دست رفته به فرد باز خواهد گشت.

    تکنیک های برش در جراحی زیبایی بازو

     

    در این جراحی برش معمولا در قسممت زیر بازو زده می شود و ممکن است تا حدود آرنج ادامه پیدا کند. گاهی طبق صلاحدید پزشک، ممکن است برش ها در قسمت پشت بازو و یا با طول کوچکتر زده شود.

    بعد از برش، چربی های اضافی خارج شده با کمک دستگاه لیپوساکشن خارج می شود. اگر بازو فرد چربی زیادی نداشته باشد جراح از این مرحله صرف نظر می کند.

    بعد از مرحله تخلیه چربی، نوبت به برش و بخیه زدن پوست اضافی می شود. این مرحله ایست که در حصول نتیجه زیباتر بسیار موثر است. هرچه جراح با حوصله و با تجربه تر باشد نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

    در انتها برای خروج مایعات و خون از پوست، لوله ای قرار می گیرد که طی روزهای بعد توسط جراح خارج می شود. همچنین از بانداژ مخصوص جهت بهبود سریعتر و کاهش درد و تورم بازوها استفاده می شود.

    روش لیفت بازو با لیزر لیپولیز یا لیپوماتیک نیز انجام می شود. اخیرا دانشمندان کانادایی طی تحقیقی که از سال ۲۰۱۲ آغاز شد و تا ۲۰۱۶ ادامه داشت به این نتیجه رسیده اند که لیزر لیپولیز برای کوچک کردن توده بازو مناسب است و در موارد حاد جراحی لیفت بازو به عنوان یک روش تکمیلی به همراه لیزر لیپولیز پیشنهاد می شود. در هر صورت در این تحقیق تمام افراد مورد آزمایش از نتیجه لیزر لیپولیز راضی بودند. معمولا لیفت بازو و کوچک کردن بازو با روش هایی مثل لیپوساکشن یا لیپوماتیک و یا لیزر لیپولیز بیشتر توصیه می شود با این که در روش جراحی کامل شاهد کاهش سایز و لیفت بیشتری هستیم اما جای بخیه و جراحی ممکن است تا مدتها و حتی همیشه باقی بماند و بهتر است حدالامکان از برش و جراحی برای کوچک کردن بازو استفاده نشود.

     

    بخیه جراحی بازو

    برش این جراحی در زیر بازو زده می شود تا حدالامکان پنهان شود و تا آنجا که ممکن است طول برش کوتاه در نظر گرفته می شود. همچنین بخیه ای که برای این جراحی در نظر گرفته می شود از نوع پلاستیک است که در حال حاضر بهترین نوع بخیه برای این نوع جراحی محسوب می شود.

    در گذشته برای کوچک کردن بازو بخش وسیعی از بازو برش زده می شد تا چربی و پوست زیادی خارج شود اما بعد از جراحی جای بخیه زیادی باقی می ماند اما در حال حاضر با کمک وسایلی مثل ساکشن لیزر و لیپوماتیک جراح می تواند با کمترین برش بیشترین چربی را خارج کند.

    روش های برش در لیفت بازو

    • روش عمومی و سنتی برش سراسری از نزدیکی آرنج تا نواحی زیر بغل است.
    • روش دیگر اکستند یا سرتاسری است و تا دیواره سینه کار لیفت انجام می شود
    • برش ماهی که در زیر بازو به شکل یک بیضی و ماهی شکل زده می شود بافت اضافه برداشته می شود و دو طرف به هم بخیه زده می شود

     

    کوچک کردن بازو غیر وسیع

    این تکنیک برای کاهش عوارضی مثل سرومافورمیشن و آسیب به اعصاب حسی کاربردی است. در این روش لیپوساکشن نواحی با دستگاه هایی مثل لیزر لیپولیز و لیپوماتیک انجام می شود تا حدی که سایز بازو کوچک و پوست به نوعی paper thin شود. در این روش تنها نواحی که قبلا نشانه گذاری شده برش زده می شود و برداشته می شود. سپس بخیه های ظریفی از لبه های داخلی پوست زده می شود و تا آنجا که می توانیم بخیه ها را از لبه ها می گیریم .

     

     

    روش ترمیم سیستم فاسیا

    روش ترمیم فاسیا برای جلوگیری از افتادگی بازو بعد از جراحی و کاهش ریسک حرکت زخم ها و اسکار جراحی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش فلپی در ناحیه فاسیای آگزیلری خواهیم داشت تا افتادگی و شلی بازو را اصلاح کنیم.

    جراحی کوچک کردن بازو با قالب

    در این روش از یک خط کش نرم دابل اس شکل استفاده می شود. تلاش می شود برش ظریف و کوچکی زده شود تا کمترین اسکار را در ناحیه بازو داشته باشیم و بهترین ترمیم بعد از عمل صورت گیرد. این روش معمولا در ترکیب با روش های دیگر براکیوپلاستی یا جراحی زیبایی بازو انجام می شود.

    کاندیدای مناسب جراحی زیبایی بازو

    قبل و بعد از جراحی براکیوپلاستی

    قبل و بعد از جراحی براکیوپلاستی

    داشتن بازو شل و افتاده، دلیل کافی بر مناسب بودن فرد برای جراحی بازو نیست. در ادامه شرایطی ذکر می شود که پزشک قبل از دستور به جراحی باید مورد بررسی قرار دهد:

    • سلامت کامل فیزیکی و روانی زیباجو
    • داشتن خواسته معقول از جراحی بازو
    • ثبات وزن
    • نداشتن اضافه وزن زیاد
    • عدم استعمال دخانیات

    کاندیدای نامناسب جراحی زیبایی بازو

     

    ابتلا به برخی بیماری های خاص مانند بیماری های مربوط به بافت همبند و مصرف طولانی مدت داروهای استروئیدی از جمله عواملی ست که مانع از عمل جراحی زیبایی بازو و تمام جراحی هایی که برش وسیعی دارند می شود.

    قبل از جراحی لیفت بازو چه اقداماتی لازم است؟

    • اولین قدم مراجعه به جراحی حاذق و زبردست با سابقه طولانی در جراحی می باشد. برای ویزیت حضوری با شماره های مطب دکتر زهرا سعادتی تماس حاصل نمایید. یا در صورت لزوم می توانید از امکان ویزیت آنلاین استفاده کنید.
    • در مرحله بعد اگر دخانیات از جمله سیگار استفاده می کنید، حداقل یک ماه قبل از جراحی از مصرف آن امتناع نمایید. عمل به این توصیه به سریع تر شدن روند بهبودی کمک می کند.
    • قبل از اقدام به جراحی، زیباجو برای بررسی وضعیت سلامت بدنی برای تست نوار قلب و تست های آزمایشگاهی ارجاع داده می شود.

    آیا قبل از جراحی باید وزن کم کنیم؟

    در صورتی که دچار اضافه وزن هستید حتما قبل از اقدام به هرگونه جراحی نسبت به کاهش وزن کوشا باشید. داشت وزن نرمال احتمال بروز عوارض را کاهش و روند بهبودی را سریع تر می کند.

    مراقبت های بعد از جراحی براکیوپلاستی

    انجام دستورالعمل های توصیه شده از سوی پزشک در تسریع روند بهبودی و همچنین جلوگیری ار بروز عوارض نقش حیاتی دارد. همچنین شناخت علایم هشدار و ارتباط با پزشک بعد از جراحی بسیار مهم می باشد.

    برخی دستورالعمل های بعد از جراحی عبارتند از:

    • عدم استفاده از سیگار حداقل تا یک ماه بعد از جراحی
    • استراحت کافی و پرهیز از فعالیت روزانه و ورزشی سنگین تا 6 هفته پس از جراحی
    • وجود درد و تورم تا چند روز بعد از جراحی کاملا طبیعی است . این موارد با مصرف به موقع و منظم مسکن ها قابل تحمل خواهد شد.

    طول دوره نقاهت جراحی بازو

    طولانی یا کوتاه شدن دوره نقاهت ارتباط مستقیمی با انجام دستورالعمل های قبل و بعد از عمل دارد. به طور نرمال زیباجو دو هفته بعد از انجام جراحی می تواند به محل کار خود مراجعه نماید. همچنین بعد از گذشت 6 هفته می توان به فعالیت روزمره و ورزشی عادی بازگشت.

    ماندگاری نتایج حاصل از لیفت بازو

    نتایج حاصل از جراحی زیبایی لیفت بازو با ماندگاری زیاد

    مانند تمامی جراحی های زیبایی نظیر ابدومینوپلاستی، جراحی زیبایی بازو نیز در صورت داشتن لایف استایل مناسب و جلوگیری از افزایش و یا کاهش شدید وزن، نتایج ماندگاری خواهد داشت.

    در صورت افزایش وزن بعد از جراحی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

    بدیهی است با افزایش وزن و بازگشت چربی به بازوها آثار و نتایج جراحی از بین خواهد رفت و احتمالا دوباره به جراحی نیاز پیدا می شود.

    عوارض جراحی زیبایی بازو

    عمل جراحی بازوها مانند همه جراحی ها ممکن است عوارض نادر و شایعی را در پی داشته باشد.

    انتخاب پزشکی متبحر و با سابقه احتمال ابتلا به عوارض ناشی از جراحی براکیوپلاستی را کاهش می دهد.

    وجود درد، تورم و کبودی جزو عوارض شایع این جراحی می باشد. در ادامه به برخی عوارض نادر اشاره می کنیم:

    • ریسک آلرژی به داروه بیهوشی
    • ریسک های جراحی مثل خونریزی و آسیب بافتی
    • لخته شدن خون که منجر به ترومبوزهای عمیق عروق و یا سکته می شود
    • آبسه و جمع شدن پلاسما در زیر زخم
    • آسیب به اعصاب حسی بازو که ممکن است منجر به بی حس شدن و کرخت شدن دائم یا موقت بازو شود.
    • بروز کبودی در ناحیه بازو
    • آسیب به بافت های عمیق مثل عضله بازو
    • ناهماهنگی و نامتقارن شدن موقت یا حتی دائمی که ممکن است جراحی به بار دوم بکشد
    • زخم های بد شکل خارش ناحیه و اسکار

    برای کاهش تورم بعد از جراحی چه اقداماتی نیاز است؟

    یکی از موارد موثر در کاهش تورم بازوها، وضعیت مناسب خوابیدن و قرار دادن دست ها می باشد.

    بهتر است تا 6 هفته پس از جراحی به پشت خوابیده و سعی کنید دست ها از سطح بدن بالا تر قرار گیرند.

    بجا ماندن اسکار پس از جراحی بازوها

    قبل و بعد جراحی لیفت بازو

    قبل و بعد جراحی لیفت بازو

    طبق روش و تکنیک انجام شده اسکار بجا ماننده متفاوت می باشد. در صورتی که روش برش کوتاه انجام شود با پوشیدن لباس آستین کوتاه محل زخم قابل مشاهده نمی باشد. این روش برای افرادی مناسب است که افتادگی در قسمت بالایی بازو باشد.

    اما در روش برش سرتاسری محل برش قابل مشاهده ست. با رعایت نکاتی مانند عدم استعمال دخانیات، جلوگیری از تابش نور خورشید به محل زخم با استفاده از کرم ضد آفتاب و همچنین استفاده مرتب از کرم های ترمیم کننده، آثار جراحی به مرور محو و غیر قابل مشاهده می شوند.

    هزینه جراحی زیبایی بازو در تهران سال 1402

    در تعیین هزینه جراحی عوامل زیادی مانند: دستمزد جراح، تکنیک استفاده شده، هزینه کلینیک و یا بیمارستان، دارو و لوازم مصرفی بعد از جراحی موثر می باشد.

    با توجه به فاکتور های متعددی که نامبرده شد امکان اعلام قیمت دقیق و ثابت برای این جراحی وجود ندارد. اما زیباجو در جلسه اول مشاوره با دکتر زهرا سعادتی به طور دقیق نسبت به هزینه آگاهی پیدا خواهد کرد.

     

     

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.