logo

آمادگی قبل و بعد از جراحی سینه

    آمادگی برای جراحی سینه

    آمادگی قبل و بعد از جراحی سینه

    اگر موفق به گرفتن وقت جراحی سینه شده اید به شما تبریک می گویم. جراحی زیبایی سینه یکی از موفق ترین جراحی های زیبایی شناخته می شود زیرا طبق آمار انجمن جراحان زیبایی آمریکا در سال 2006 تعداد 11 میلیون جراحی زیبایی سینه در آمریکا انجام شده که همگی موفق و بدون عارضه بوده اند. حال موردی که بسیار اهمیت دارد برنامه ریزی مرتب برای قبل از جراحی سینه است.

    در آماده سازی قبل از جراحی زیبایی  سینه، ممکن است از شما خواسته شود:

    • آزمایش خون انجام دهيد
    • داروهای خاصي مصرف كنيد یا در روند داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید تغییراتی ایجاد کنید.
    • سیگار نکشيد
    • پرهيز از مصرف آسپرین و بعضی از داروهای ضد التهابی که باعث افزایش خونریزی می شوند
    • پرهيز از مصرف مواد تفریحی مانند الکل و مواد مخدر
    • پرهیز از مصرف ویتامین E به منظور جلوگیری از خونریزی

    جراحی زیبایی سينه باید در یک مرکز جراحی، کلینیک یا اورژانس معتبر یا یک بیمارستان انجام شود. برای امنیت شما بسیار ضروری است که جراحی سینه در یک مرکز معتبر انجام شود و از قبول انجام این عمل در مطب های خصوصی جدا خودداری کنید. اگر جراح شما یک محیط غیر رسمی براي جراحي دارد، ممکن است این جراح داراي تاييديه بورد جراحي نباشد.

    اگر قرار است جراحی سينه شما به صورت سرپایی انجام شود، از کسی بخواهد که همراه شما باشد و در مسیر رفت و برگشت و حداقل برای اولین شب بعد از جراحی در کنار شما بماند.

     

    آمادگی قبل و بعد از جراحی سینه

    بیشتر بخوانید: پروتز باسن

     

    مراحل روش جراحی سینه چیست؟

    روش جراحی سينه شامل مراحل زیر است:

    مرحله 1 – بیهوشی

    داروهایی برای راحتی شما در طول عمل جراحی سینه تجویز می شود. انتخاب ها شامل آرامبخش وریدی و بیهوشی عمومی است. دکتر شما بهترین گزینه را با توجه به سابقه و پرونده شما برای شما را توصیه می کند.

    مرحله 2 – برش

    برش ها در ناحیه های پنهانی انجام می شوند تا زخم ها كمتر قابل مشاهده باشند. شما و جراح سینه شما در مورد محل هاي برش برای گرفتن نتیجه مورد نظر صحبت خواهيد كرد. انتخاب محل برش ها عبارتند از:

    • در امتداد لبه هاله (برش پری آپولار)
    • چين زیر پستان (انقباض عضلانی)
    • در ناحیه زیر بغل (برش زیر بغل)

    برش های مختلف بر اساس نوع پروتز سينه، درجه بزرگ شدن مورد نظر، آناتومی خاص و ترجیح بیمار و جراح متفاوت است.

    مرحله 3 – وارد كردن و قرار دادن پروتز سينه در جراحی بزرگ کردن سینه

    پس از انجام برش، یک پروتز سينه در فضای ایجاد شده قرار می گیرد:

    الف. در زیر ماهیچه های سينه اي (قرار دادن زير ماهيچه اي)

    ب) بطور مستقیم در پشت بافت سينه ، روی ماهیچه های سينه (جايگذاري زير سينه اي / زير غده اي)

    روش برای وارد كردن و قرار دادن پروتزهای سينه به نوع ایمپلنت، درجه بزرگي مورد نظر، نوع بدن و توصیه های جراح شما بستگی دارد.

    مرحله 4 – بستن برش

    شکاف ها با بخيه های لایه ای در بافت سینه و به وسيله بخيه پلاستیک قابل جذب پوست و باند جراحی بسته می شوند.

    با گذشت زمان خطوط برش محو خواهند شد. کیفیت اسکار به بسیاری از موارد بستگی دارد، از جمله: ژنتیک، در معرض نیکوتین و عفونت قرار گرفتن بدن بیمار و مراقبت های بعد از جراحی.

    مرحله 5 – نتایج جراحی سینه را ببینید

    نتایج جراحی سینه بلافاصله قابل مشاهده است.

    بهبودي بعد از جراحی سینه

    باید در طول بهبودي انتظارچه چيزي را داشته باشم؟ در طول بهبودي جراحی سینه، سینه های شما با استفاده از گاز پانسمان پيچيده مي شوند و یک باند كشي یا سینه بند محافظي، تورم را كمتر مي كند و التهاب و ورم سینه ها را کمتر مي كند.

    بلافاصله پس از جراحی، برای معاينه دقیق شما را به بخش ریکاوری مي برند . معمولا بعد از یک ساعت یا بیشتر اجازه مرخصی و رفتن به منزل به شما داده می شود یعنی زمانی که شما وضعيت ثابتي برای مرخصي داريد.
    قبل از خروج از بيمارستان، دستورالعمل های خاص بعد از عمل برای ریکاوری پروتز سینه و جراحی سینه و یک وقت ويزيت از جراح معالج به شما داده مي شود. همچنین ممکن است دارو یا نسخه پزشكي دریافت کنید، اما بسیاری از جراحان سینه پیش از عمل داروهای بعد از عمل را تجویز می کنند. داروهای تجویز شده شما ممکن است شامل قرص های ضد درد و یک آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت باشد.
    گن مخصوص را در طول شبانه روز به تن داشته باشيد و همانطور كه جراح شما به شما آموزش داده بپوشيد (یک سینه بند یا باند كشي ). برخی از جراحان ممکن است از بیمار درخواست کنند که محل برش ها را تمیز کنند و آنها را چرب كنند، در حالی که جراحان ديگر از بیماران مي خواهند که به صورت مداوم باند را روي آن ببندند. دستورالعمل ها مختلف است، بنابراین مهم است که تمام راهنمايي هاي جراح سینه خود را به دقت انجام دهيد.

    از آنجایی که ممکن است برای چند روز اول در اطراف پروتز سينه خونریزی اتفاق بيفتد، تا زمانی که شما اجازه فعاليت كردن داشته باشيد، فعاليتتان را كم كنيد. درد حاد معمولا بعد از یک تا پنج روز کاهش می یابد، اما ممکن است چندین هفته درد و تورم داشته باشید. با توجه به راهنمايي هاي جراح سینه خود، ورزش و فعالیت طبیعی خود را ادامه دهید.

     

    مطب خانم دکتر سعادتی با سالها تجربه در زمینه جراحی زیبایی و درمانی نظیر جراحی زیبایی شکم، جراحی سینه و… و انجام خدمات لیزری شامل لیزر هموروئید، لیزر لیپولیز ، برداشتن خال با لیزر و… با بهترین و بروز ترین دستگاه ها شما را برای داشتن اندام ایده آل و درمان مشکلاتتان همراهی می کند تنها کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید.

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.