پماد برای درمان شقاق

پماد برای درمان شقاق

پماد درمان شقاق برای شقاق یا آنال فیشر و یا اسکین تگ، یک زخم سطحی یا پارگی در قسمت پوشش سلولی مقعد بوده و به شکل یک خط طولی است که در قسمت کانال تحتانی مقعد، در زیر خط دندانه­ای ایجاد می ­شود. این ناحیه حسگرهای بسیار زیادی دارد و به همین علت درد بسیار شدیدی برای بیمار ایجاد می­‌کند. اطلاعات بیشتر را میتوانید در مطلب همه چیز درباره شقاق کسب کنید.

علائم بیماری شقاق

یکی از علامت­‌های مشخص بیماری شقاق، احساس درد شدید و خون­ریزی هنگام اجابت مزاج است که امکان دارد تا چند ساعت ادامه داشته باشد. معمولا شقاق مزمن نسبت به درمان­ های طبی و پماد شقاق و دارو مقاوم بوده و شقاق مزمن تنها به وسیله جراحی قابل درمان است.

5 علت به وجود آمدن شقاق

از علل زمینه­ ساز این بیماری می­‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• زایمان

• ترومای ناشی از خارج شدن مدفوع سفت و یا اسهال طولانی مدت

• سابقه جراحی­‌های مقعد

• سوء مصرف ملین­‌ها

پماد برای درمان شقاق مقعد

درمان‌های دارویی برای درمان شقاق شامل پماد های متفاوتی است.

پماد مناسب برای درمان شقاق می‌توان آنتی فیشر را استفاده کرد. آنتی هموروئید نیز برای کاهش التهاب ناحیه خوب است. همچنین برای کاهش درد مسکن استفاده کنید و حتما در لگن آب گرم نیز بنشینید، از پماد های دیگر پماد بی حس کننده است که باعث کاهش درد می‌شود.

معرفی بهترین پماد ها برای درمان شقاق

1. پماد آنتی فیشر
    2. پماد گلیسیرین تری نیترات
    3. پماد مسدود کننده کانال کلسیم
    4. پماد لیدوکائین

چهار پماد برتر برای درمان شقاق

اگر چه بیماری شقاق اگر در مرحله پیشرفته باشد نیاز به لیزر شقاق دارد اما اگر زود متوجه بشوید می توانید این بیماری را با پماد

هایی که در بازار است با توجه به نظر پزشک درمان کنید.

1. پماد آنتی فیشر شقاق

پماد آنتی فیشر پماد شقاق است و برای درمان این بیماری استفاده می شود .

پماد فیشر دارای عصاره بابونه است که برای بهبود اسپاسم، التهاب درد، خارش، سوزش و … موثر است و معمولا برای درمان شقاق و هموروئید  استفاده می شود.

2. پماد گلیسیرین تری نیترات شقاق

پماد گلیسیرین تری نیترات این دارو طوری طراحی شده است که جریان خون در ناحیه مقعد را افزایش داده و از فشاری که به مقعد وارد شده را کاهش می دهد که باعث سرعت بهبود شقاق می شود.

مصرف این پماد به صورت ساعتی است ولی با توجه به بیمار می تواند تغییر کند بهترین زمان استفاده پماد بعد از اجابت مزاج است و اگر ساعتی باشد باید بین 8 الی 12 ساعت استفاده شود.

3. پماد مسدود کننده کانال کلسیم شقاق مقعد

پماد مسدود کننده کانال کلسیم هم از پماد هایی است که برای بهبود بیماری شقاق تجویز می شود. این پماد به این صورت عمل می کند که ورود کلسیم به داخل سلول و خروج کلسیم های موجود در سلول جلوگیری می کند این عمل به منظور کاهش فشار خون است که در درمان شقاق تاثیر دارد مصرف این دارو ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد سردرد شود.

4. پماد لیدوکائین برای تسکین درد شقاق

این پماد بیشتر برای درد مصرف می شود و از آنجا که شقاق با درد شدید همراه است و دلیل آن فشار بی اندازه به مقعد است از پماد برای درمان شقاق و تسکین درد استفاده می شود این پماد خاصیت ضد التهابی و ضد درد دارد بهتر است این پماد با نظر پزشک مصرف شود.

سوالات متداول در زمینه شقاق و پماد‌های مناسب درمان شقاق

در این قسمت بیشترین سوالاتی که بیماران در مورد این بیماری و دارو‌های این بیماری دارند را توضیح داده‌ ایم.

1- بهترین درمان دارویی شقاق چیست؟

استعمال خارجی پماد نیتروگلیسرین به افزایش جریان خون و ترمیم زخم شقاق و ریلکس شدن اسفنگر آنال کمک می کند . ولی در بعضی بیماران موجب سردرد می شود.

2- آیا آلوورا برای درمان شقاق خوب است؟

بله کرم های موضعی حاوی آلوورا برای ترمیم شقاق موثر است.

3- درمان شقاق با دارو چند درصد موفقیت آمیز است؟

میزان موفقیت درمان بسته به نوع شقاق و اینکه مزمن یا حاد باشد بستگی دارد اما طبق تحقیقات و آمار ها حدود 60% از بیماران از طریق دارو بهبود پیدا می کنند.