logo

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

    بعدیقبلی
    آیا لیزر موهای زائد درد دارد

    آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

    پاسخ به این سوال که آیا لیزر مو های زائد درد دارد یا خیر ممکن است کمی طولانی باشد و تنها در یک کلمه، بله یا خیر، خلاصه نشود. دلیل آن این است که درد لیزر موهای زائد بستگی به منطقه ای در بدن دارد که این روش بر روی آن اجرا می شود  و نوع دستگاهی که برای لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد. به طور خلاصه، می توانیم بگوییم که درد لیزر موهای زائد بدن بستگی به ضخامت پوست و تراکم مو در آن ناحیه دارد. در واقع هر چه پوست ضخیم تر و چگالی مو کمتر باشد، فرد درد کمتری را تجربه می کند، داشتن یک اندام ایده آل یک رویا نیست بلکه خواسته ایست که در یک فدمی شما قرار دارد، مطب خانم دکتر سعادتی با انجام انواع جراحی زیبایی نظیر جراحی زیبایی شکم، جراحی زیبایی سینه، پروتز باسن و… شما را به خواسته تان می رساند تنها کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید.

    لیزر مو چیست؟

    درمان لیزری راهی است که در آن پرتو های بسیار متمرکز به فولیکول های مو تابانیده می شوند و در نتیجه به تخریب آن ها منجر خواهند شد، ضخامت پوست بدن ما در همه جا یکسان نمی باشد و پوست روی صورت همانند پوست روی پا نیست.

    درد لیزر موهای زائد صورت

    ضخامت پوست در صورت متفاوت است. نازک ترین ناحیه روی صورت، لب فوقانی است. بنابراین، این منطقه دردناک ترین قسمت در هنگام لیزر است. علاوه بر این منطقه، جا های نازک تر دیگر نیز وجود دارد، اما درد آن کمتر از بالای لب است. درد بالای لب مانند ضربه زدن با یک نوار لاستیکی می باشد که بدترین احساس است.

     

    درد لیزر موهای زائد پا 

    درد لیزر موهای زائد زیربغل

    این ناحیه نیز دردناک است و حالتی مثل سوزن سوزن شدن را به فرد القا می کند. با این حال در این زمینه، درمان لیزر بسیار خوب عمل می کند. افرادی که به درد این ناحیه حساس هستند می توانند 30 دقیقه قبل از لیزر زیر بغل از بی حسی استفاده کنند. سپس ناحیه را با آب و صابون تمیز بشورید و لیزر زیر بغل را کاملا بدون درد انجام دهید

     

    درد لیزر موهای زائد خط بیکینی

    سطح درد در خط بیکینی، پایین تر از دو ناحیه ذکر شده در بالا است. بسیاری از راه های دیگر نیز برای حذف مو های خط بیکینی وجود دارد اما نکته قابل توجه اینجاست که لیزر مو های زائد بهترین اثربخشی را در حذف مو های این ناحیه دارد حتی اگر قرار باشد میزانی از درد را تحمل کنیم. روش استفاده از بی حسی نیز برای افراد حساس برای این ناحیه توصیه می شود. دقت کنید در هنگام لیزر بیکینی ناحیه را کاملا با آب و صابون بشورید و اثری از بی حسی و یا هرگونه ماده دیگر در این ناحیه باقی نماند.

    درد لیزر موهای زائد بازو

    درد در این ناحیه مانند ناحیه صورت (ضربه محکم و ناگهانی نوار لاستیکی) است. اما خیلی کمتر احساس می شود و علت این است که پوست در این ناحیه ضخیم تر از صورت است.

     

    درد لیزر موهای زائد پا

    پا جزو قابل تحمل ترین منطقه در بدن است. شما می توانید درد لیزر پا را خیلی راحت تحمل کنید چرا که بعد از عادت کردن به کنده شدن مو ها، حس برداشته شدن کرک هایی نازک را خواهید داشت. در برخی افراد کوچکترین دردی در ناحیه پا احساس نمی شود.

    درد لیزر موهای زائد شکم

    لیزر در این منطقه مانند غلغلک دادن است. ما می دانیم پوست در اینجا ضخیم تر است. بنابراین، شما می توانید درد را بپذیرید اما باید بیشتر توجه کنید و بدن خود را حرکت ندهید. اگر شما بدن خود را حرکت دهید، بدترین احساس را خواهید داشت.

    لیزر موهای زائد شکم

    بیشتر بخوانید: جراحی زیبایی شکم

    درد لیزر موهای زائد کمر

    مو های کمتر در این ناحیه درد کمتری را نیز به همراه خواهند داشت. از سوی دیگر، اگر شما مو های بیشتری از حالت طبیعی داشته باشید، دردناک و برای درمان لیزر زمان طولانی تری احتیاج خواهد بود. برخی افراد که تحت جراحی کیست مویی پایین کمر قرار می گیرند طبق تجویز پزشک متخصص جراحی برای لیزر موهای زائد این ناحیه مراجعه می کنند تا از عود مجدد کیست مویی جلوگیری کنند. عموما این افراد برای لیزر موهای زائد پایین کمر درد خاصی را تجربه نمی کنند و نباید از موزدایی این ناحیه با لیزر ترسی داشته باشند.

    • سایر عوامل تأثیرگذار در درد لیزر موهای زائد بدن

    درد لیزر موهای زائد در صورت وجود مو های تیره

    بدترین حالت برای مو های تیره ایجاد خواهد شد. مو های تیره نور لیزر را بیشتر جذب می کنند. هر چقدر نور لیزر بیشتر متمرکز شود، درد آن بیشتر است. پیشنهاد می شود از دستگاه های پیشرفته مثل لیزر موهای زائد الکس کندلا استفاده کنید که یک واحد مجزا به نام کولینگ دارد و با سرد کردن ناحیه به میزان قابل توجهی این درد را کاهش می دهد.

    درد لیزر موهای زائد در اولین جلسه

    اولین جلسه به طور معمول جلسه دردناکی است. از آنجا که اولین بار موی بیشتری در منطقه وجود دارد و پس از اولین جلسه، مو کمتر از قبل خواهد بود، بنابراین، در جلسه دوم احساس درد کمتری خواهید داشت. توصیه می شود از بی حسی موضعی برای نقاط حساس استفاده کنید و دستگاهی را انتخاب کنید که کولینگ قوی داشته باشد تا به میزان قابل توجهی از میزان درد جلسه اول لیزر موهای زائد بکاهد، امروزه لیزر درمانی یکی از بهترین شیوه ها با عالی ترین نتیجه برای درمان مشکلات نظیر لیزر هموروئید، درمان کیست مویی با لیزر، برداشتن خال با لیزر و… می باشد.

    درد لیزر موهای زائد با توجه به آستانه درد

    این امر می تواند بستگی به توانایی فرد در تحمل درد داشته باشد. هر کس نمی تواند درد را قبول کند چرا که ما می دانیم پوست برخی افراد بسیار حساس است. بنابراین توجه به آستانه درد و میزان تحمل هر فرد نیز مهم است.

    لیزر حذف موهای زائد قبل و بعد

    بیشتر بخوانید: جراحی زیبایی شکم

     

    بعضی از متخصصین نیز سطح درد را بر روی اعضای بدن با مقیاس 1 تا 10 به منظور درک بهتر آن طبقه می کنند و برای هر ناحیه یک عدد را در نظر می گیرندکه بالاترین عدد به ناحیه صورت و زیربغل اختصاص داده می شود. لیزر مو های زائد بدن یک تکنیک نوین و پیشرفته است که شما را پس از مدتی از شر مو های زائد خلاص می کند. در نهایت افراد می توانند با توجه به شناختی که از خود دارند یک تصمیم عاقلانه در مورد حذف مو های زائد بدن خود توسط لیزر بگیرند.

    مطب خانم دکتر سعادتی با سالها تجربه در زمینه جراحی زیبایی و درمانی نظیر جراحی زیبایی شکم، جراحی سینه و… و انجام خدمات لیزری شامل لیزر هموروئید، لیزر لیپولیز ، برداشتن خال با لیزر و… با بهترین و بروز ترین دستگاه ها شما را برای داشتن اندام ایده آل و درمان مشکلاتتان همراهی می کند تنها کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید.

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    بعدیقبلی