علائم هموروئید یا بواسیر

علائم هموروئید

علائم هموروئید یا بواسیر

هموروئید ها توده هایی دردناک و رگ هایی متورم در قسمت پایین راست روده یا مقعد می باشند و ممکن است به علل مختلفی از جمله: یبوست، فشار به مقعد، بارداری و … به وجود آیند. علائم هموروئید یا بواسیر به فرد این هشدار را می دهند که باید تحت درمان قرار گیرند. هموروئید ها اغلب خودشان پس از مدتی کوتاه ناپدید می شوند اما در غیر اینصورت باید نشانه های آن را جدی گرفت و به درمان قطعی آن پرداخت.

بیشتر بخوانید: لیزر هموروئید

هموروئید در زنان بخصوص در دوران بارداری و بعد از زایمان بسیار رایج است. این توده ها ناشی از افزایش فشار در رگ های مقعدی می باشند. فشار وارد شده به مقعد باعث می شود که آن ها به وجود آیند و دردناک شوند، مخصوصا هنگامی که شما نشسته باشید.

هموروئید ممکن است در داخل عضله، در ابتدای مقعد (هموروئید داخلی) قرار گیرد و یا ممکن است در انتهای مقعد و خارج از آن به وجود آید (هموروئید خارجی).

علائم هموروئید یا بواسیر کدامند؟

علائم هموروئید بستگی به نوع آن دارد که هموروئید داخلی باشد یا هموروئید خارجی.

اگر شما هموروئید خارجی دارید، ممکن است علائم آن عبارت است از:

• خارش مقعدی
    • یک یا چند توده سخت و حساس نزدیک مقعد شما
    • تیر کشیدن یا درد مقعد، به خصوص هنگام نشستن
    • فشار، مالش یا تمیز کردن بیش از حد اطراف مقعد ممکن است علائم شما را بدتر کند. برای بسیاری از مردم علائم هموروئید خارجی طی چند روز از بین می روند.

آیا هموروئید می تواند علائم سرطان باشد ؟

خونریزی از مقعد شایع ترین علامت هموروئید و سرطان رکتوم است.

و اما در هموروئید علامت خارش و سوزش در مقعد وجود دارد ولی در سرطان رکتوم این علامت دیده نمی شود.

برای آشنایی با درمان همورویید مطلب زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: درمان هموروئید