جراحی هموروئید

عمل جراحی هموروئید

جراحی هموروئید

هموروئيد یا بواسیر يکي از  بيماري هاي شایع ناحیه مقعد است به همین دلیل محققین و متخصصین جراحی همواره به دنبال یک روش جراحی و درمان موثر با دوره نقاهت کوتاه برای این بیماری می باشند. هموروئيدکتومي یا خارج کردن هموروئید به روش جراحی باز از گذشته یکی از روش هاي جراحي هموروئيد محسوب می شود. اين روش دوره درمان همورویید طولاني و دردناک به همراه دارد. جهت کنترل درد پس از همورويدکتومي تکنيک هاي مختلفي پيشنهاد شده است تا این درد و نقاهت بعد از جراحی را به حداقل برسانند. جراحی هموروئید با لیزر بهترین روش جراحی است که دکتر زهرا سعادتی بر اساس تحقیقات و تجربه پیشنهاد می دهند. برای اطلاعات بیشتر در باره لیزر هموروئید کلیک کنید، داشتن یک اندام ایده آل یک آرزو نیست؟ مطب خانم دکتر زهرا سعادتی با انجام انواع جراحی زیبایی و درمانی نظیر جراحی زیبایی شکم، جراحی زیبایی سینه، پروتز باسن و… اندام شما را به فرم در سریعترین زمان ممکن و بهترین نتیجه به فرم دلخواهتان می رساند برای رزرو نوبت کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید.

۴ دلیل برای عمل جراحی هموروئید یا بواسیر

۱- اگر هموروئید پایدار بماند و به درمان های اولیه جواب ندهد.
    ۲- خون ریزی داشته باشد.
    ۳- در اجابت مزاج تاثیر بگذارد.
    ۴- مزاحمی برای زندگی و آرامش شخص باشد.

جراحی هموروئید با لیزر

این جراحی حدودا ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد و بیمار بیهوشی نمی گیرد و با بی حسی و بدون درد انجام می شود. بعد از ۳۰ دقیقه وضعیت عمومی بیمار توسط پزشک بررسی می شود و بیمار مرخص می شود. مزیت لیزر هموروئید نسبت به جراحی باز و سنتی همین است که دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. توجه کنید روش هایی که دوره نقاهت طولانی دارند ریسک عود و بازگشت بالایی نیز دارند. برش هایی که با لیزر انجام می شود بسیار ظریف است زیرا لیزر پرتوان دی اکسید کربن سوپرتین است بنابراین به بافت سالم اطراف آسیبی وارد نمی شود. در جراحی هموروئید با لیزر بیمار خونریزی شدید جراحی باز را تجربه نمی کند.

عمل جراحی هموروئید با لیزر

لیزر عروق، اعصاب و لنف بریده شده را حین جراحی ترمیم می کند و به همین دلیل است که بیمار خونریزی و درد جراحی سنتی را تجربه نمی کند. لیزر محیط عمل را استریل کرده و باعث کاهش عفونت محل عمل می شود. قابل ذکر است به همین علت انتقال بیماری های ویروسی از جمله هپاتیت و ایدز به صفر می رسد.  عمل جراحی هموروئید با لیزر باعث نکروز نمی شود به همین علت درد بعد از عمل کاهش داشته وبه اسفنکتر مقعد آسیبی وارد نمی شود. این مزیت لیزر باعث کاهش عارضه بی اختیاری مقعد می شود، درمان مشکلاتی نظیر آبسه مقعدی و… در سریعترین زمان ممکن و بهترین نتیجه، تنها کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید.

نقاهت بعد از جراحی هموروئید با لیزر

شب اول بیمار استراحت می کند و از روز بعد می تواند به کارهای روزمره خود برسد بهتر است تا ۳ هفته از انجام کارهای سنگین و ورزش های سنگین خودداری شود. برای کنترل درد بعد از جراحی مسکن تزریق می شود و به بیمار پیشنهاد می شود تمرینات کگل را انجام دهد. در منوی همین سایت مطلب تمرینات کگل را مطالعه فرمایید. بسته به عمق جراحی و آمادگی جسمی و روحی بیمار دوره نقاهت بعد از جراحی هموروئید در افراد مختلف متفاوت است. اما موضوعی که واضح است و تجربه و تحقیقات متعدد نشان داده این است که بیمار بعد از جراحی با لیزر بین ۲ تا ۵ روز بعد به محل کار خود باز می گردد و از فردای روز جراحی با لیزر به کارهای روزمره خود می رسد اما در جراحی سنتی و معمولی بعضا تا ۲ ماه بیمار استراحت لازم است و بازگشت به محل کار به تعویق می افتد در عین حال احتمال عود در دوره نقاهت طولانی بالا می رود و بیمار علاوه بر تحمل دوره نقاهت طولانی ممکن است عود دوباره را نیز تجربه کند و هزینه و وقت بیشتری صرف درمان کند.

قبل و بعد جراحی هموروئید

بیشتر بخوانید: درمان کیست مویی

بررسی روش لیزر هموروئید در درجات ۲ و ۳

طبق یک مقاله در سال۲۰۱۶ توسط پزشکان دپارتمان جراحی دانشکده جراحی ایتالیا. بعد از بررسی وضعیت ۵۴ بیمار که مبتلا به هموروئید درجه ۲ و ۳ بودند و با لیزر جراحی و تحت درمان قرار گرفتند. به این نتیجه رسیدند که بیماران در این روش کمترین مقدار خونریزی را تجربه می کنند همچنین احساس درد بسیار ناچیز که بر اساس پرسشنامه متوسط عدد ۰.۵۷ تا ۲ را نشان می داد.

عمل جراحی هموروئید ترومبوزه

هموروئید ترومبوزه به خصوص همورئیدترومبوزه خارجی به سرعت تشکیل می شود و درد شدیدی دارد . این نوع هموروئید طی 24 تا 72 ساعت بروز می کند. هموروئید ترومبوزه را با همان سرعتی که ایجاد می شود سریع باید کنترل کرد و اقدام اورژانسی برای درمان و جراحی آن انجام داد. در اکثر کتاب های جراحی عمومی تاکید شده که در همان مراحل اولیه همورئید ترومبوزه را تحت عمل جراحی قرار دهید . این اقدام موجب می شود گوشت اضافه در ناحیه مقعد ایجاد نشود و از عوارض بعدی همورئید نیز جلوگیری می کند. در یک روش می توان همورئید ترومبوزه را با لیزر درمانی کم توان تحت درمان قرار داد و در روش دوم با لیزر پرتوان تحت عمل جراحی هموروئیدکتومی قرار داد و بافت را خارج کرد. هر دو روش بسیار موثر است و بسته به تشخیص متخصص جراحی و لیزر کاربرد خواهد داشت.

عمل جراحی هموروئید در افراد مسن و بچه ها

به طور کل عمل جراحی هموروئید برای افراد ضعیف با احتیاط بالایی انجام می شود. توصیه من برای درمان هموروئید این افراد این است که برای افراد مسن اگر نیاز ضروری به عمل هموروئید است حتما این جراحی با لیزر هموروئید انجام شود. زیرا روش های دیگر مثل جراحی با کوتر و تیغ جراحی دوره نقاهت طولانی دارد و ممکن است بیمار مسن تحمل نقاهت طولانی را نداشته باشد. در کودکان نیز احتمال درمان دارویی همووئید بسیار بالا است و معمولا ضرورتی برای انجام عمل جراحی نیست

بعد از عمل هموروئید چقدر درد داریم؟

وقتی از روش درمانی لیزر هموروئید استفاده شود درد بسیار کمتری نسبت به عمل بدون لیزر خواهیم داشت و در بعضی مواقع اصلا دردری وجود ندارد.

هر چه وسعت عمل بیشتر باشد تعداد هموروئید بیشتر و بزرگتر همراه با شقاق و فیستول باشد درد بیشتر است.

بعد از عمل هموروئید چطور اجابت مزاج انجام دهم ؟

بیشتر بیماران بعد از عمل تا 3 روز اجابت مزاج ندارند و اولین مزاج ممکن است درد داشته باشد ، بهتر است مسکن از پزشک دریافت و مصرف کنید.

آیا هموروئید بعد از جزاحی قابل بازگشت است؟

همورونید ها می توانند با عمل درمان قطعی شوند.

همچنین اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی و  ورزش روزانه می تواند به درمان و مبتلا نشدن به این بیماری موثر باشد.

من باید بعد از جراحی هموروئید منتظر چه باشم؟

شما باید بعد جراحی هموروئید مایعات زیاد مصرف کنید ، رژیم غذایی بدون ادویه با فیبر فراوان در برنامه غذایی شما باشد.

چه موقع بعد از عمل هموروئید می توانم به سرکار بروم ؟

اگر عمل شما مختصر باشد و فقط شقاق داشته باشید می توانید حتی فردای عمل به یرکار بروید ولی اگرعمل وسیع تر باشد ممکن است به حداقل 2 الی 3 روز استراحت نیاز داشته باشید.