logo

جراحی کیست مویی باز بهتر است یا بسته

    جراحی کیست مویی باز بهتر است یا بسته

    جراحی کیست مویی باز بهتر است یا بسته

    به طور کل برای عمل جراحی کیست مویی پایین کمر از دو روش استفاده می شود. در روش جراحی باز جراح کیست مویی پس از برداشتن بافت کیست ناحیه جراحی را باز گذاشته و با گاز و پنبه سوراخی که در انتهای کمر ایجاد شده پر می کند. در روش جراحی کیست مویی بسته به دلیل برش خاصی که در ناحیه ایجاد می شود جراح می تواند زخم را بسته و با بخیه سوراخ ایجاد شده ناشی از کیست مویی را ببندد.

     عمل جراحی کیست مویی باز چگونه است

    در این روش بعد از برداشتن کیست مویی زخم باز گذاشته می شود و جراح جای خالی کیست را با پانسمان پر می کند اما ناحیه بخیه زده نمی شود و زخم باز گذاشته می شود. بنابر وسعت جراحی و وضعیت عمومی بیمار پزشک تعیین می کند که “درن” برای زخم گذاشته شود یا خیر. “درن”  وسیله ای است که برای کمک به خشک شدن زخم و خروج ترشحات چرکی توسط جراح کار گذاشته می شود. معادل “درن” در فارسی زهکشی است.

     تاریخ ویزیت های بعدی بیمار پس از جراحی کیست مویی مشخص می شود.

     عمل جراحی کیست مویی باز چگونه است

    بیشتر بخوانید: لیپوساکشن

    نقاط ضعف و قوت جراحی کیست مویی به روش باز:

    • پانسمان تا بسته شدن زخم باید هر روز تعویض شود. این تعویض روزانه برای اکثر بیماران سخت است به خصوص اگر بیمار کارمند باشد و نیمی از روز در اداره و محل کار به سر ببرد.

    • به دلیل نزدیکی ناحیه کیست مویی در پایین کمر به مقعد هنگام عمل دفع بسیار باید مراقب باشد تا آلودگی به زخم باز سرایت نکند. در غیر این صورت زخم باز به سرعت عفونت می کند.
    • دوره نقاهت و بهبودی کامل بسیار طولانی است.
    • نقطه قوت روش جراحی کیست مویی به روش باز این است که اگر ناحیه خشک و تمیز نگه داشته شود و پانسمان روزانه به موقع تعویض شود احتمال عفونت زخم بسیار کم می شود.

     عمل جراحی کیست مویی بسته چگونه است

    در این روش پس از برداشتن بافت کیست فاصله بین برش با بخیه قابل جذب بسته می شود. در اکثر مواقع از بستن به روش ساده یا همان فلپ بافت اطراف استفاده می شود. گاها درن یا معادل فارسی آن زه گذاشته می شود تا ترشحات به راحتی خارج شود. از کشیدن درن بدون اجازه پزشک جدا خودداری کنید، مطب خانم دکتر سعادتی انواع جراحی زیبایی و درمانی نظیر جراحی زیبایی شکم، جراحی سینه، پروتز باسن و … را انجام می دهد، برای رزرو نوبت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    نقاط ضعف و قوت جراحی کیست مویی به روش بسته:

    قبل از هر چیز بدانید که این روش در بهترین حالت با لیزر پرتوان انجام می شود زیرا برش این جراحی بسیار حساس و ظریف است. در مرحله بعد جراحی که این روش را برای درمان کیست مویی شما انتخاب می کند باید تجربه و مهارت کافی در این زمینه را داشته باشد. در صورت عدم تخلیه مناسب ممکن است کیست مویی ریشه کن نشود و بیمار نیاز به جراحی مجدد پیدا کند.

    • به دلیل بسته شدن زخم با بخیه دیگر از پانسمان های طاقت فرسا و خسته کننده خبری نیست
    • به دلیل بسته شدن زخم بیمار درد بسیار کمتری را تحمل می کند و با سرعت بیشتری به محل کار و زندگی روزمره باز می گردد.
    • دیگر از صحنه دلخراش زخم باز خبری نیست و تنها چند بخیه کوچک و قابل جذب باقی می ماند که به مرور زمان محو خواهد شد.

    مطب خانم دکتر سعادتی با انجام انواع جراحی زیبایی و درمانی نظیر جراحی زیبایی شکم، جراحی چاقی، عمل پلک و… با بهترین نتیجه و انجام خدمات لیزری متفاوت نظیر لیزر هموروئید، برداشتن خال با لیزر، لیزر لیپولیز و… شما را برای داشتن اندام ایده آل و درمان مشکلات خود راهی میکند، تنها کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.