logo

دلایل بیماری کیست مویی و خطرات ناشی

    بعدیقبلی
    دلایل بیماری کیست مویی و خطرات ناشی

    دلایل بیماری کیست مویی و خطرات ناشی

    باید گفت که بیشتر از دلیل فرضیه هایی مطرح شده است و دلیل اصلی کیست مویی هنوز معلوم نیست. برای مثال یکی از فرضیه ها می گوید که در اثر نشستن زیاد یا پر مو بودن و اصطحکاک پوست این بیماری ایجاد می شود و مو در درون پوست شروع به رشد می کند و موجب ایجاد غده ای چرکی می شود که همراه با عفونت و ملتهب شدن پوست است و در زیر پوست قطعاتی از مو وجود دارد.

    دلایلی که باعث وجود کیست مویی می شود:

    1. پر مو بودن
    2. ارث خانوادگی
    3. اضافه وزن
    4. بهداشت ضعیف در ناحیه کفل
    5. آسیب دیدگی دائمی
    6. نشستن زیاد از حد

    پس دلایل مختلفی می تواند باث بروز کیست مویی شود

    چه افرادی به کیست مویی دچار می شوند؟

    کیست مویی در مردان  چهار برابر زنان اتفاق می افتد ،درکودکان و افراد بالای 40 ساال نادر است. و همانطور که در توضیحات صفحه کیست مویی ذکر شد مردم آمریکا چه قدر دچار این بیماری می شوند در انگلستان هم از هر صد هزار نفر 26 فرد به این بیمادی مبتلا می شوند.

    خطرات ناشی از بیماری کیست مویی

    همه ی افراد با خود تصور می کنند که کیست مویی چیز خاصی نیست و توجهی به آن ندارند اما اگر کیست مویی درمان نشود عفونت پوستی جمع شده در زیر غده چربی می تواند از طریق پوست در کل برن پخش شود.

    روش های درمان کیست مویی متفاوت است اما با وجود روش های جدید درمان مثل لیزر کیست مویی دیگر روش های قبل مثل جراحی باز کیست مویی که نیاز به بیهوشی و چندین هفته استراحت بود نیست .

    در روش کیست مویی با لیزر نیازی به بیهوشی کامل نیست و از بی حسی موضعی استفاده می شود و به مراتب در همه ی مراحل راحت تر از جراحی کیست مویی است .

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی
    • دریا پاسخ ژوئن 9, 2020 at 2:41 ب.ظ

      سلام خانوم دکتر برای من تشخیص کیست مویی داده شده میخوام بیام پیشتون عمل کنم از شهرستان میخوام بیام نوبت هم گرفتم چن روز بعد ویزیت عمل میشم؟

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ ژوئن 22, 2020 at 3:42 ب.ظ

        موقع نوبت گرفتن بفرمایید که از راه دور میان براتون یا ویزیت آنلاین هماهنگ می کنند و یا وقت اورژانس عمل برای همان روز ویزیت هماهنگ می شود

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    بعدیقبلی