logo

عمل سرپایی کیست مویی

    بعدیقبلی
    عمل سرپایی کیست مویی

    عمل سرپایی کیست مویی

    برخلاف شیوه های جراحی سنتی، عمل کیست مویی با لیزر این عارضه را عمیقا درمان می کند. لیزر کیست مویی که با نام عمل سرپایی کیست مویی نیز شناخته می شود، توسط متخصص جراحی دستگاه گوارش یا جراحان عمومی انجام می شود و ساختار های ملتهب و سینوس ها را زیر میکروسکوپ از بین می برد. ابداع و آشنایی با این روش موجب شده است تا بیماران بسیار راحت تر درمان شوند.

     عوارض ناشی از اقدام دیرهنگام جهت عمل سرپایی کیست مویی

    کیست مویی اکثرا در افراد جوان و با شکایت از درد در ناحیه شیار مابین باسن به چشم می خورد. این کیست ها با التهاب، قرمزی و همینطور انتشار بویی بد همراه می باشند. بهتر است بدانید که کیست های مویی با سرعت قابل توجهی در لایه های زیرین پوست شاخه زده و گسترش پیدا خواهد کرد.  در مواقعی که کیست مویی دچار آبسه نشده است ممکن است علامت خاصی را نشان ندهد.

    بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که کیست های مویی منطقه وسیع تری نسبت به آنچه در ظاهر پوست نمایان می کنند را تحت پوشش قرار خواهند داد. لذا اقدامات لازم جهت درمان و لیزر کیست مویی به محض اینکه مشاهده شود باید صورت پذیرد تا بیمار پس از مدت کوتاهی به طور غیرمنتظره ای با رشد گسترده کیست مویی در بدن مواجه نشود.

     عمل جراحی سرپایی کیست مویی چگونه است؟

    عمل کیست مویی با لیزر بین 10 تا 30 دقیقه طول می کشد. این فرآیند طی بیحسی موضعی و بسیار خفیفی انجام می شود. عمل سرپایی کیست مویی دارای مزایا و فواید بیشماری است و بدون شک برترین گزینه درمانی محسوب می شود.

    کاندیدای عمل سرپایی کیست مویی

    دو کیست مویی ریز را می بینید که کاندیدای عمل سرپایی کیست مویی است

    تفاوت عمل سرپایی کیست مویی و جراحی سنتی

    در جراحی سنتی کیست مویی سعی بر اینست که تمامی محتویات کیست و دیواره آن برداشته شود. در واقع جراح امید دارد که هیچ بخشی از کیست مویی باقی نماند و کاملا برطرف شود. با اینحال نمی توان این حقیقت را پنهان کرد که جراحی های سنتی بسیار دردآور می باشند و هیچ محبوبیتی در بین بیماران ندارند.

    عمل سرپایی کیست مویی به این دلیل که شامل مواردی از جمله: بازسازی و دوره نقاهت طولانی، تعویض روزانه پانسمان زخم، مراجعه به کلینیک، امکان عود مجدد و … نمی شود طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. در ضمن سطح موفقیت درمان کیست مویی با لیزر حداقل پنجاه درصد نسبت به جراحی سنتی بهتر می باشد و نیازی به مراقبت های سخت بعد از عمل هم ندارد.

    مزایای عمل سرپایی کیست مویی

    • متدی نوین و نوآورانه که با مداخله ای خفیف همراه است.
    • عدم آسیب رسانی به بافت های سالم بدن که در روش های سنتی وجود دارد.
    • عدم احساس درد و ناراحتی پس از عمل کیست مویی با لیزر
    • بدون نیاز به بیهوشی و بکارگیری بیحسی موضعی
    • عدم وجود اسکار و زخم
    • دوره نقاهت بسیار کوتاه و بازگشت سریع به فعالیت های روزانه
    • عدم عود مجدد کیست مویی در ناحیه

    کیست مویی گسترش یافته

    جلوگیری از پیشرفت کیست مویی

    جالب است بدانید که حدود هفتاد درصد از افرادی که از حضور کیست مویی شکایت دارند در این ناحیه از بدن دارای مو های زائد می باشند. این امر سبب می شود که با رشد مو در داخل کیست، مشکل حاد تر و پیچیده تر شود. در حقیقت سینوس با هم ردیف شدن فولیکول های مو، موجب می شوند تا مو ها امکان رشد دایره ای درون حفره لوله ای شکل را داشته باشند و به نوعی بخشی از محتوای کیست مویی به شمار روند. افرادی که دارای مو های زائد در ناحیه می باشند باید دقت کنند که مرتبا مو ها را تراشیده و محل را تمیز و پاکیزه نگه دارند.

    برخی از متخصصین جراحی عمومی معتقدند که پس از عمل سرپایی کیست مویی، لیزر موهای زائد بدن کمک قابل توجهی به رفع این عارضه و عدم عود مجدد آن خواهد کرد. در واقع با لیزر این ناحیه هیچگونه مویی در آن وجود نخواهد داشت و موجب می شود که بهداشت آن همیشه حفظ شود.

    زمانی که در این ناحیه هیچ مویی رشد نکند بیمار به طور واضح متوجه خواهد شد که بهبودی و تغییر چشمگیری در عدم بروز مجدد کیست رخ داده است. سطح رضایت بیمارانی که پس از عمل سرپایی کیست مویی، لیزر مو های زائد انجام داده است بسیار بالا و رضایت بخش بوده است.

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی
    • احمد هدایت پاسخ آوریل 30, 2019 at 7:13 ب.ظ

      دکتر سلام خدمت شما بگم که بین کشاله ران وبیضه چپ اندازه فندق تورم کرده.با خواندن در سایت ها احساس میکنم کیست موئی هست نیازه جراحی هست

    • مجید پاسخ آگوست 23, 2019 at 2:40 ق.ظ

      سلام وقت بخیر بخاطر شغلم ک کلا با نشستن سروکار دارم از دوناحیه کیست پیش اومده چیکار باید کنم دقیقا

    • سوگند پاسخ سپتامبر 13, 2019 at 7:00 ب.ظ

      سلام خانم دکتر خسته نباشید من یه هفتس متوجه شدم کیست مویی دارم نه سوراخی هست نه ترشحی دارم فقط کی متورم شده من کنکوری هستم امسال کنکور دارم کل ذهنم درگیر عقب افتادن از درسه به نظرتون حتما باید عمل کنم ؟ من خیلی میترسم . به نظرتون با انتی بیوتیک خوب نمیشه ؟ بی حسی موضعی چه طوریه ؟

    • علی پاسخ اکتبر 20, 2019 at 6:55 ب.ظ

      سلام دکتر وقتتون بخیر من کیست مویی دارم چن بار امپول زدم ولی الان کمی عفونت کرده ایا باید عفونت نداشته باشه که عمل جراحی کنم.با تشکر

    • روشنک پاسخ دسامبر 18, 2019 at 11:24 ب.ظ

      سلام.کیست مویی دارم اما شبیه جوش زیرپوستیه.خیلی وقته دنبالچه مقعدم اینطوری شده الانم مقعدم دچار این عارضه شده.احتمالش هست به سرطان تبدیل بشود؟

    • علی یزدان دوست پاسخ فوریه 26, 2020 at 12:22 ق.ظ

      سلام خانوم وقتتون خوش، از همدان مزاحمتون میشم، من کیست مویی دارم و میخواستم ببینم از زمان لیزر تا زمانی که بتونم فعالیت کنم و خوب باشم چقدر زمان میبره؟ چون مسلماُ باید سر کار برم نمیشه که بمونم گوشه خونه؟
      در ضمن لطف میفرمایید بگید هزینه ی عمل لیزر چقدر میشه؟

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ مارس 4, 2020 at 11:36 ب.ظ

        سلام فقط یک شب بعد از لیزر نیاز به استراحت دارید. در صورتی که کار سنگینی ندارید می توانید 2 روز بعد به محل کار خود بازگردید. هزینه جراحی کیست مویی با لیزر بعد از معاینه مشخص می شود.

    • saeed پاسخ ژوئن 13, 2020 at 2:51 ق.ظ

      سلام خانم دکتر
      چند ساله از بالای ناحیه مقعد احساس درد میکنم و هر چند وقت یکبار شدیدتر میشود ، اخیر بعد ازینکه درد شروع میشود کمی چرک سفید ازش خارج میشه و دردم از بین میره روی پوستم اصلا علائم دیدع نمیشه و فقط وقتی درد شدید میگیرم کمی پوسته میشه و بعد از بین میره .
      با توجه به علایم باید کیست مویی باشه
      برا عمل لیزر درصد پیشرفت کیست مهم است یا خیر ؟
      هر دو مدل حاد و مزمن با عمل لیزر انجام میشن یا نه ؟

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    بعدیقبلی