logo

بهترین سن برای جراحی زیبایی شکم

    بعدیقبلی
    بهترین سن برای جراحی زیبایی شکم

    بهترین سن برای جراحی زیبایی شکم

    کاهش وزن، افزایش سن، ژنتیک و یک یا چند بارداری همگی می توانند بر ظاهر قسمت میانی شکم تأثیر منفی بگذارند. اگر پوست شل و چربی های سرسخت مشخصه شکم شماست، بدانید که به لطف شکم دور کمر رویاهای شما در دسترس شماست.

    سن مناسب برای جراحی زیبایی شکم

    زمانی که نوبت به درمان ناحیه میانی از طریق عمل جراحی زیبایی شکم می‌رسد، سن یک عامل مهم است، اما عوامل مهم دیگری در تعیین زمان انتخاب این روش اولویت دارند. اکثر زنانی که این روش را انتخاب می کنند در اواخر دهه 30، اوایل دهه 40 یا بالاتر هستند. با این حال، وقتی نوبت به سن شما می رسد، تا زمانی که به حفظ نتایج متعهد هستید، برای باردار شدن مجدد برنامه ریزی نکنید و از سلامت خوبی برخوردار هستید، هر سنی سن مناسبی است.

    سن مناسب برای جراحی زیبایی شکم

    بیشتر بخوانید: جراحی شکم با لیزر

    جراحی شکم در سنین باروری

    اگر در سنین باروری هستید اما قصد ندارید فرزند دیگری داشته باشید، سن مناسبی برای جراحی زیبایی شکم هستید. بارداری های اضافی بعد از عمل می تواند نتایج شما را خراب کند. بارداری منجر به پوست اضافی می شود و هدف این روش برداشتن پوست و چربی اضافی برای سفت شدن قسمت میانی است. بارداری اضافی پس از انجام این روش، نتایج را از بین می برد و برای ترمیم نتایج به درمان اضافی نیاز دارد.
    اگر ژنتیک، حاملگی های چند قلو یا کاهش وزن قابل توجه منجر به شل شدن پوست در ناحیه میانی شما شده است که باعث می شود از ظاهر خود دلسرد شوید، سن مناسبی برای انجام عمل جراحی شکم هستید. این روش می تواند قسمت میانی فعلی شما را بیشتر شبیه قسمت میانی 20 ساله شما کند. پوست و چربی اضافی را کاهش می دهد و کل ناحیه را سفت می کند تا بدون در نظر گرفتن سن خود شما اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

    شما در دهه 20 یا 30 زندگی خود هستید و می خواهید قسمت میانی محکم تری داشته باشید، برای واجد شرایط بودن برای این روش، لازم نیست میانسال باشید. برخی از بیماران در دهه 20 یا 30 سالگی برای بهبود ظاهر ناحیه میانی خود که تحت تأثیر عوامل ژنتیکی یا کاهش قابل توجه وزن قرار گرفته است، عمل جراحی زیبایی شکم را انتخاب می کنند. با این حال، اگر تصمیم بگیرید که این روش را انجام دهید و بعداً در زندگی باردار شوید، نتایج شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

    وقتی صحبت از آن می شود، سن عامل مهمی در تعیین کاندیدهای ایده آل برای این روش نیست. عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، از جمله سبک زندگی، سلامت فعلی و اهداف نهایی. در طول مشاوره اولیه شما، ما به شما کمک خواهیم کرد تا مشخص کنیم آیا شما کاندیدای این روش هستید یا خیر.

    جراحی شکم در سنین باروری

    تامی تاک چیست؟

    تامی تاک عملی است که از نظر فنی ابدومینوپلاستی نامیده می شود. این برای هدف قرار دادن و درمان پوست شل یا اضافی در قسمت میانی و چربی اضافی طراحی شده است. این شامل بازسازی کل قسمت میانی با جراحی است و پوست اضافی، چربی اضافی را برطرف می کند و می تواند عضلات شکم را ترمیم و بازسازی کند. یکی از جنبه های ابدومینوپلاستی که آن را بسیار همه کاره می کند این است که ما می توانیم آن را مطابق با اهداف شما تنظیم کنیم.
    براساس نیاز شما می توانیم ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم را به طور کامل یا جزئی انجام دهیم. بیمارانی که میزان قابل توجهی شلی پوست در کل قسمت میانی و چربی اضافی دارند از یک ابدومینوپلاستی کامل بهره مند خواهند شد. بیمارانی که درجات کمتری از شلی پوست دارند، عمدتاً در ناحیه تحتانی زیر ناف، می توانند از ابدومینوپلاستی جزئی که به سادگی نیمه پایینی معده را مورد توجه قرار می دهد، بهره مند شوند.

     

    تامی تاک چیست؟

    چه چیزی باعث شل شدن پوست می شود؟

    عوامل مختلفی می توانند بر ظاهر میانی تأثیر بگذارند و باعث شل شدن پوست شوند. افزایش سن، بارداری، تغییرات وزن و ژنتیک همگی می توانند باعث کشش پوست شوند که منجر به ظاهری غیر جذاب می شود. تغییرات رژیم غذایی، ورزش منظم و لیپوساکشن همگی می توانند با هم به حذف چربی های سرسخت از قسمت میانی کمک کنند. با این حال، هیچ چیزی خارج از این روش خاص وجود ندارد که بتواند به طور موثر پوست اضافی را از قسمت میانی پاک کند.

     

    چه چیزی باعث شل شدن پوست می شود؟

    بیشتر بخوانید: 5 نکته مهم برای جراحی زیبایی شکم

    در طول روند مورد نظر چه اتفاقی می افتد؟

    اولین قدم در این فرآیند، مشاوره اولیه با جراح ما است. مشاوره شما گام مهمی است زیرا به شما کمک می کند با ما آشنا شوید و بالعکس. جراح ما سابقه سلامتی شما را در طول مشاوره اولیه بررسی می کند تا تأیید کند که این روش برای شما مناسب است.

    سپس، او جنبه های مختلف درگیر با این روش را بررسی می کند تا بتوانیم یک برنامه درمانی ایجاد کنیم که او سپس در طول جراحی انجام دهد. او به اهداف شما گوش می دهد و به طراحی برنامه ای کمک می کند که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.
    این طرح درمانی به شما کمک می کند تا به تمام اهداف فردی خود برسید، خواه از بین بردن چربی و پوست اضافی، سفت کردن پوست، تقویت شکم یا همه موارد فوق. در طول این روش، او سپس قسمت میانی را بازسازی می کند، بافت عضلانی را تغییر می دهد، رسوبات چربی و پوست شل اضافی را از بین می برد. پس از اتمام پروسه شما، روند بازیابی را آغاز خواهید کرد. پس از چند هفته استراحت و ریکاوری، می‌توانید از قسمت میانی صاف‌تر و سفت‌تر خود لذت ببرید.

     

    در طول روند مورد نظر چه اتفاقی می افتد؟

    چه نوع نتایجی می توانم انتظار داشته باشم؟

    پس از اتمام عمل، می توانید انتظار داشته باشید که قسمت میانی اصلاح شده صاف تر و محکم تر از قسمت میانی قبلی باشد. دور کمر شما کوچکتر و شکم شما سفت تر خواهد شد.

    آیا جراحی زیبایی شکم نتایج دائمی هستند؟

    نتایج حاصل از این روش دائمی است. هنگامی که چربی اضافی از قسمت میانی شما برداشته شود، برای همیشه از بین خواهد رفت. هنگامی که پوست شما سفت شد، تا زمانی که باردار نشوید یا وزن زیادی اضافه و از دست ندهید، سفت خواهد ماند.

     

    آیا جراحی زیبایی شکم نتایج دائمی هستند؟

    حفظ نتایج جراحی

    بهترین راه برای حفظ نتایج، برنامه‌ ریزی این روش زمانی است که می‌دانید دیگر باردار نخواهید شد و می‌توانید سبک زندگی سالمی داشته باشید. ورزش منظم و رژیم غذایی سالم، علاوه بر آبرسانی کافی، کمک زیادی به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و حفظ وزن مناسب می کند.
    بیماران ایده آل برای این روش کسانی هستند که متعهد به حفظ نتایج خود پس از عمل هستند تا بتوانند تا حد امکان از نتایج لذت ببرند. وقتی بیماران پس از جراحی متعهد به حفظ یک سبک زندگی سالم پس از عمل جراحی شوند، برای همیشه از نتایج خود لذت خواهند برد.

    تمرینات شکمی و یا همان تمرینات کرانچ به چه صورت است؟

    دیگر نیازی به انجام تمرینات کرانچ یا تمرینات شکمی مکرر نخواهید داشت به این امید که قسمت میانی سفت و محکمی داشته باشید. با این حال، بعد از عمل، تعریف عضلانی بیشتری خواهید دید. هر گونه تمرین شکمی که برای سفت کردن بیشتر ناحیه بعد از عمل انجام می دهید، شکم شما را بسیار بهتر می کند.

     

    تمرینات شکمی و یا همان تمرینات کرانچ

    بیشتر بخوانید: دلایل انجام جراحی زیبایی شکم

    رژیم غذایی بعد از جراحی

    چربی سرسخت به دلیلی سرسخت نامیده می شود که تکان نمی خورد. اگر در تلاش برای از دست دادن چربی های سرسخت در ناحیه شکم خود یک رژیم غذایی بی ارزش مصرف کرده اید، می توانید به یک سبک زندگی سالم برگردید، نه گرسنگی. لیپوساکشن موثرترین راه برای از بین بردن فوری چربی های سرسخت از ناحیه میانی است که به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نمی دهد.
    اگر تصمیم به انجام لیپوساکشن هستید در نهایت برای همیشه از شر این چربی های سرسخت خلاص خواهید شد. در تلاش برای از دست دادن چربی اضافی شکم، مجبور نخواهید بود رژیم دیگری را تحمل کنید. شما نتایجی را که همیشه می‌خواستید به دست خواهید آورد و تنها کاری که برای حفظ آنها باید انجام دهید این است که یک سبک زندگی متعادل و سالم داشته باشید.

     

    رژیم غذایی بعد از جراحی

    بارداری بعد از عمل جراحی شکم

    بارداری می تواند به عضلات شکم آسیب برساند و برای برخی از خانم ها آسیب های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. با این حال، تامی تاک می تواند عضلات شکم را با بازسازی آنها ترمیم کند و ظاهر و احساس بهتری به آنها بدهد. ماهیچه های قوی تری خواهید داشت و همانطور که آنها را از طریق حرکات تقویت کننده تقویت می کنید، به مرور زمان تعریف عضلانی بیشتری خواهید دید.
    هنگامی که از ناحیه میانی خود راضی نیستید، می تواند باعث شود که در برخی از لباس ها، به خصوص لباس های شنا، احساس خودآگاهی کنید. اگر سال‌ها بدن خود را پنهان کرده‌اید، زیرا از ظاهر شکم خود پس از بارداری یا کاهش وزن راضی نیستید، این روش همه چیز را تغییر خواهد داد.

    بارداری بعد از عمل جراحی شکم

    بیشتر بخوانید: لیپوساکشن

    چه کسی می تواند این عمل جراحی انجام دهد؟

    کاندیدهای ایده آل برای ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم باید شرایط خاصی را داشته باشند. مانند هر روش جراحی انتخابی، سلامت بیمار قبل از انجام عمل بسیار مهم است. سلامتی تضمین می کند که آنها بهترین نتیجه را در طول عمل و روند بهبودی دریافت می کنند. کاندیدهای این روش دارای پوست و چربی اضافی هستند که نمی توانند به تنهایی از طریق لیپوساکشن یا تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی آنها را برطرف کنند.
    علاوه بر این، نامزدهای ایده آل اهمیت حفظ نتایج را درک خواهند کرد. آنها باید قبل از انجام این عمل بدانند که باردار شدن بعد از عمل تأثیر منفی بر نتایج خواهد داشت. آنها باید انتظارات واقع بینانه ای در مورد روش، روند بهبودی و نتایج خود داشته باشند. همچنین، بهترین کاندیدها برای درمان باید در وزن هدف یا نزدیک به آن باشند.

     

    چه کسی می تواند این عمل جراحی انجام دهد؟

    اهمیت وزن سالم

    ابدومینوپلاستی یک عمل کانتورینگ بدن است. این یک روش کاهش وزن نیست. این برای تنظیم دقیق ناحیه شکم طراحی شده است، نه کمکی به کاهش وزن افرادی که واجد شرایط چاق هستند. اگر پوست شل و چربی اضافی در ناحیه شکم خود دارید، وزن مناسبی دارید، اما به نظر نمی‌رسد با تغییر سبک زندگی به اهداف خود برسید، به احتمال زیاد واجد شرایط برای این روش هستید.

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    بعدیقبلی