logo

هموروئید ترومبوزه

    بعدیقبلی
    هموروئید ترومبوزه

    هموروئید ترومبوزه

    هموروئید ترومبوزه معمولا در افرادی با سنین متوسط و رو به بالا رخ می­دهد و همانطور که از اسم این بیماری پیداست، در ناحیه خارج از مقعد ایجاد می­‌شود. شروع این بیماری از ناحیه داخلی مقعد یا رکتوم بوده و می­‌تواند به شدت دردناک باشد. بیماران مبتلا به هموروئید ترومبوزه ممکن است هنگام راه رفتن، حمام رفتن و حتی نشستن احساس درد زیادی داشته باشند. این بیماری علائم دیگری مانند ایجاد خارش در اطراف مقعد، خون­ریزی در زمان اجابت مزاج، وجود تورم یا غده در ناحیه اطراف مقعد دارد و در صورتی که بیمار علاوه بر درد و تورم، تب نیز داشته باشد، به عفونتی به نام آبسه مبتلا شده می شود.

    بیشتر بخوانید: لیزر هموروئید

    علت­‌های بروز هموروئید ترومبوزه

    این بیماری می‌­تواند در اثر افزایش فشار بر روی رگ­‌های راست روده یا رکتوم ایجاد شود. دلیل ایجاد این فشار عبارت است از:

    • اسهال
    • فشار ناشی از یبوست
    • بارداری
    • اجابت مزاج
    • نشستن به مدت بسیار طولانی

    هموروئید ترومبوزه به معنای لخته است و معمولا افراد  به دلیل فعالیت­‌های زیاد و سنگین، مانند برداشتن یک جسم سنگین وزن، فشار بر روی ناحیه و یا استرس روحی به این بیماری دچار می­‌شوند. از این موضوع در کتاب­‌های پزشکی به ندرت یاد شده اما در تجربه‌­های کاری بسیار شایع بوده و هنگامی که از افراد مبتلا به این بیماری سوال می­شود، مشاهده شده که در طی یک روز تا یک هفته پیش از شروع بیماری، فرد استرس سنگینی را پشت سر گذاشته است.

    درمان هموروئید ترومبوزه

    برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌های درمان هموروئید، لیزر هموروئید و … می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی
    • رضا پاسخ آوریل 3, 2019 at 5:14 ب.ظ

      سلام خانم دکتر من حدودا یک ۳۵ روز پیش با درد بیدار شدم وقتی به دکتر مراجعه کردم گفتن هموروئید ترومبوزه دارم و احتیاج به عمل جراحی دارم گفتن اول داروهایی مثل دیلیتیژل و انتی هموروئید مصرف کنم و اگر بهبود نداشت برای عمل بیام بعد از حدودا ۴ روز توده شروع به خونریزی شدید کرد و درد خیلی کمتر شد ولی هنوز توده وجود داشت تا حدودا یک هفته پیش باز درد شروع شد و اینبار هم خونریزی کرد و توده خیلی کوچکتر شد و درد هم تقریبا خیلی کم شد و از بین رفت سوالم اینه هنوز نیاز به جراحی هست؟ دکتر جراح اصرار بر هموروئیدکتومی داشتن

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ آوریل 3, 2019 at 11:38 ب.ظ

        سلام اصل درمان همورئید ترومبوزه خارج کردن توده و هموروئیدکتومی است. در تمامی کتاب های جراحی نیز نوشته شده که بیمار مبتلا به هموروئید ترومبوزه باید سریعا تحت جراحی قرار بگیرد.

        • رضا پاسخ آوریل 4, 2019 at 12:55 ق.ظ

          خوب با توجه به شرایط من توصیه میکنید برم جراحی کنم؟ و اینکه برای شرایط من لیزر ممکن هست یا خیر؟ من از ترس درد عمل تحمل کردم این درد رو

    • یوسف پاسخ اکتبر 26, 2019 at 4:55 ب.ظ

      سلام زمان و طول نقاهت بعد از عمل لیزر با هموروئید چند روز میباشد؟و آیا بیهوشی موضعی دارد؟ سپاس

    • رحیمی پاسخ نوامبر 23, 2019 at 7:51 ب.ظ

      سلام. هزینه جراحی همورویید با لیزر چقدره؟

    • سارا پاسخ دسامبر 28, 2019 at 7:25 ب.ظ

      سلام خانم دکتر
      بیمار ما همرویید ترمبوزه داره درد شدید و خونریزی باید جراحی شن دکتری که پیششون رفتن گفته جراحی باید بشن ولیزر جراحی نیست که جواب بده ایا واقعا جراجی لیزر جوابگو.نیست و حتنا بایدجراحی شن؟؟؟؟ اینکه جراحی سنتی چند هفته دوره نقاهت داره؟

    • پریا پاسخ ژانویه 31, 2020 at 10:36 ب.ظ

      سلام و خسته نباشید. من از درد شدید همورویید رنج میبرم، این درد تو کل ساعات روز همرامه، درد و سوزش همراه با هم.آثار خون همواره در ناحیه مقعد وجود دارد (حتی خارج از حالت های رفتن به دستشویی و اجابت مزاج). پیش از این و قبل از شدید شدن به این حد از پماد و شیاف آنتی همورویید استفاده میکردم، الان حتی برام مقدور نیست شیاف رو داخل بگذارم چون بسیار دردناک است، چه کار باید انجام بدم میشه یک راهنمایی کنید؟ من ایران زندگی نمیکنم و مراجعه حضوری برایم امکان ندارد، با این علایمی که گفتم ممکن است همورویید نباشه و بیماری دیگه باشه؟ ممنون میشم اگر پاسخ بدهید.

      • دکتر زهرا سعادتی پاسخ فوریه 5, 2020 at 3:13 ب.ظ

        سلام. به دلیل اینکه ایران تشریف ندارید به دایرکت اینستاگرام پیغام دهید تا برای ویزیت آنلاین به شما کمک کنند.

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    بعدیقبلی