logo

همه چیز درباره عمل مینی ابدومینوپلاستی

    بعدیقبلی

    همه چیز درباره عمل مینی ابدومینوپلاستی

    عمل مینی ابدومینوپلاستیمینی ابدومینوپلاستی مناسب افراد با زیر شکم بزرگ

    عمل مینی ابدومینوپلاستی یکی از سریعترین روش های رسیدن به اندام ایده آل می باشد. این عمل جراحی در عین شباهت به جراحی ابدومینوپلاستی کامل یا استاندارد، تفاوت هایی نیز دارد. همچنین این جراحی مزایای بیشتری نسبت به جراحی ابدو کامل دارد که این روش را انتخاب بهتر، مناسب و کم ریسک تری برای برخی زیباجویان می کند. در این مقاله به شرح این مزایا، معایب، تفاوت ها و شهابت ها می پردازیم.

    مینی ابدومینوپلاستی چیست؟

    تفاوت مینی ابدومینوپلاستی و ابدومینوپلاستی کامل

    تفاوت مینی ابدومینوپلاستی و ابدومینوپلاستی کامل

    مینی ابدومینوپلاستی نسبت به روش ابدومینوپلاستی کامل روش کم تهاجم تری است. این روش برای زیباجویان با حداقل پوست اضافی در قسمت شکم و با مقداری چربی در زیر ناف مناسب می باشد. برش جراحی مینی ابدو نسبت به جراحی ابدو کامل، کوچکتر می باشد. این برش در قسمت بالای ناحیه شرمگاهی(استخوان عانه)  قرار دارد. ماهیچه ها در این روش ممکن است سفت شده و یا تغییری نکنند. اما محل قرار گیری ناف جابجا نشده و برخلاف جراحی استاندارد ابدومینوپلاستی برشی در اطراف ناف انجام نمی شود.

    مینی ابدومینوپلاستی و ابدومینوپلاستی کامل در مواردی شباهت دارند و تنها در چند مورد متفاوت می باشند.

    در هر دوی این روش ها از برشی در قسمت شکم استفاده می شود با این تفاوت که برش روش مینی ابدو کوتاه تر است. برش کوتاه برای شما بهبود سریع تر به ارمغان می آورد. در روش مینی ابدو به دلیل عدم وجود برش در ناحیه ناف، پوست جدا شده از دیواره شکم فقط تا سطح ناف بالا می آید. در این روش اگر جراح تشخیص به سفت شدن ماهیچه ها بدهد، فقط در عضلات پایین شکم می تواند تغییر ایجاد کند.

    کاندیدای مناسب عمل مینی ابدومینوپلاستی

    کاندیدای مناسب برای جراحی مینی ابدومینوپلاستی و ابدومینوپلاستی کامل

    کاندیدای مناسب برای جراحی مینی ابدومینوپلاستی و ابدومینوپلاستی کامل

    بهترین کیس ها برای این روش، زیباجویانی با افتادگی پوست در قسمت پایین شکم می باشند. افرادی که اضافه وزن و BMI زیادی ندارند، بانوانی که در طی زایمان و بارداری در قسمت زیر ناف دچار شلی و افتادگی پوست شده اند و ورزشکارانی که وزن مناسب دارند اما نتوانسته اند از شر چربی های اضافی زیر شکم خلاص شوند، بهترین کیس ها برای این جراحی می باشند. در طی این جراحی پوست شکم به سمت لگن و پایین بدن کشیده  می شود. در نتیجه این کشش ممکن است موقعیت ناف در حدود 1 سانتی متر جابجا شود. این جابجایی بسیار کم، تغییری در فرم و ظاهر ناف ایجاد نمی کند و برای زیباجو مشکلی پیش نمی آورد.

    ابدومینوپلاستی کامل یا مینی ابدومینوپلاستی؟ مسئله این است

    توصیه می شد افرادی که در قسمت بالایی شکم، پوستی شل و افتاده ندارند، عمل جراحی مینی ابدو را به جای ابدومینوپلاستی کامل انتخاب کنند.

    در صورتی که زیباجو با پوست شل در ناحیه فوقانی شکم، عمل جراحی مینی ابدو انجام دهد، احتمال خارج شدن بیش از حد ناف از مسیر خود وجود دارد. دقت داشته باشید در صورت انتخاب روش نامتناسب با وضعیت بدنی، ممکن است زیباجو پس از گذشت مدت زمانی از نتایج حاصل از جراحی رضایت کافی نداشته باشد. در این شرایط تبحر و تجربه جراح بسیار مهم می باشد.

    نکته مهم در مورد جراحی مینی ابدومینوپلاستی این است که، در صورت افزایش وزن بعد از جراحی، ممکن است مجددا به ابدومینوپلاستی کامل و استاندارد نیاز پیدا کنید.

    مراحل انجام جراحی مینی ابدو

    نحوه انجام جراحی مینی ابدومینوپلاستی

    مراحل جراحی ابدومینوپلاستی کوچک

    به طور کلی اکر فرد دارای اضافه وزن خیلی زیاد نباشد و هدف از جراحی فقط داشتن شکمی صاف و تخت باشد، عمل جراحی مینی ابدو گزینه بهتر و کم تهاجم تری نسبت به ابدومینوپلاستی کامل است. مراحل این جراحی شامل سه مرحله کلی می باشد که در صورت لزوم و طبق صلاحدید جراح امکان تغییرات جزیی نیز وجود دارد.

    1. انجام لیپوساکشن جهت تخلیه چربی های اضافی
    2. سفت کردن عضلات شل شده زیر شکم (در صورت نیاز)
    3. برش و جدا کردن پوست اضافی ناحیه شکم

    اندازه برش در این جراحی حدود 4 تا 8 اینچ (تقریبا اندازه برش عمل سزارین) می باشد که در صورت داشتن سابقه جراحی سزارین جراح احتمالا از همان برش استفاده می نماید.

    به طور معمول این جراحی در حدود 1 تا 2 ساعت زمان می برد و زیباجو در همان روز می تواند کلینیک یا بیمارستان را ترک کند.

    نکات مراقبت پس از جراحی

    هر چند که جراحی مینی ابدو بسیار سبک بوده و احتمالا نیاز به بستری وجود ندارد اما توجه به مراقبت ها و دستورالعمل های بعد از جراحی بسیار مهم می باشد. با رعایت این نکات می توان دوران نقاهت خوبی را سپری کرد.

    دوره نقاهت این جراحی بسته به وضعیت جسمانی و سن می تواند حدود 6 تا 7 هفته طول بکشد. در این دوران وجود درد خفیف و تورم کاملا قابل انتظار می باشد. معمولا 3 تا 5 روز اول سخترین روزها بعد از جراحی می باشد. اما تجویز و استفاده به موقع مسکن ها به تحمل این شرایط بسیار کمک می کند.

    • انجام دستورالعمل های تجویز شده از سوی جراح در روند تسریع بهبود بسیار مهم و حیاتی است.
    • احساس سفتی در ناحیه پوست شکم و دشواری در صاف ایستادن، مواردی است که برای چند روز ابتدایی بعد از جراحی قابل پیش بینی می باشد. بهتر است در این زمان، خارج شدن از خانه و انجام هرگونه فعالیت سنگین و ورزشی را تا بهبودی کامل به تعویق بیاندازید.
    • استفاده شبانه روزی از گن یا شکم بند طبی مخصوص به مدت سه هفته بعد از جراحی حیاتی است. بعد از این مدت کافی ست فقط در طی روز از آن استفاده شود . بستن گن طبی در کاهش درد و تورم بسیار کمک کننده می باشد.

    عوارض احتمالی جراحی مینی ابدومینوپلاستی

    مانند هر عمل جراحی، این عمل نیز ممکن است عوارض و خطراتی به دنبال داشته باشد. از عوارض شایع می توان به

    • بی حسی
    • تورم
    • کبودی

    در ناحیه برش و بخیه، اشاره کرد. اما برخی عوارض ممکن است به ندرت مشاهده شود که در صورت مشاهده هر کدام باید در اسرع وقت جراح خود را مطلع نمایید. در فهرست زیر به بعضی از عوارض نادر جراحی مینوابدو  اشاره می کنیم:

    1. خونریزی و ایجاد لخته خون زیر پوست
    2. ناهمواری پوستی، عدم تقارن و بی نظمی در نواحی کانتور شده
    3. ابتلا به عفونت
    4. به جا ماندن جای زخم و اسکار بسیار واضح
    5. احساس سرگیجه
    6. آمبولی چربی و ریه
    7. سوزش در ناحیه تحتانی شکم

    بدیهی است با انتخاب جراح زبردست و با سابقه احتمال به وجود آمدن عوارض شایع و نادر به حداقل خواهد رسید. در نتیجه تحقیق و انتخاب جراح متخصص اولین گام برای رسیدن به نتایج دلخواه و کاهش عوارض ناشی از جراحی می باشد.

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    بعدیقبلی