logo

برگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

    بعدیقبلی
    برگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

    برگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

    انواع جراحی زیبایی شکم اعم از ابدومینوپلاستی، جهت منهدم کردن چربی های تجمع یافته بر روی شکم و افتادگی پوست شکم می باشد. افرادی که تنها خواسته شان از اندام ایده آل، داشتن شکمی تخت بوده این جراحی تنها راهی برای رسیدن به این مقصد لذت بخش می باشد.

     

    برگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

    بیشتر بخوانید: دوران نقاهت پس از جراحی زیبایی شکم

    هدف از انجام ابدومینوپلاستی چیست؟

    هدف از انجام این عمل این است، افرادی که از داشتن شکم بزرگشان رنج می برند و به هر علتی قادر به کوچک کردن آن نمی باشند، میتوانند با انجام عمل ابدومینوپلاستی به خواسته خود نزدیک شوند. عاقبت انجام این جراحی منتهی می شود به داشتن شکمی صاف و تخت. البته که نحوه عمل و دوران نقاهت برای هر فرد متفاوت بوده و بستگی به شرایط بدنی هر شخص دارد.

     

    چه کسانی مناسب انجام عمل ابدومینوپلاستی هستند؟

    افرادی که طی مدتی، با کاهش وزن چشمگیر روبه رو هستند و پس از آن با شل شدگی زیاد پوست شکم مواجه می شوند گزینه خوبی برای انجام عمل ابدومینوپلاستی هستند. افرادی که میخواهند هرچه سریع تر به اندام ایده آل خود نزدیک شوند جزو کاندیدهای خوبی برای انجام جراحی زیبایی شکم هستند. افرادی که پس از گذراندن دوران بارداری پی در پی و یا یک بار بارداری، دچار افتادگی و بزرگی شکم می شوند قادر به انجام این عمل هستند.

     

    دلایل برگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

    برخی افراد گمان دارند که پس از انجام عمل ابدومینوپلاستی قادرند هرگونه تغذیه ای داشته باشند و یا همانند قبل به زندگی خود ادامه دهند، در صورتی که باید یک سری نکات را برای بهبود و ثابت نگه داشتن وضعیت خود رعایت کنند. در ادامه به دلایل اصلی برگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی خواهیم پرداخت.

    1. رژیم غذایی پس از جراحی

      از جمله عادت هایی که باید شما پس از انجام این جراحی کنار بگذارید، پرخوری، مصرف غذاهای چرب، پرکالری و فست فود می باشد. و در قبال آن مصرف میوه، سبزیجات، انواع ویتامین ها، پروتئین و کربوهیدرات را در رژیم غذایی بعد از عمل خود قرار دهید. مصرف آب فراوان می تواند به حفظ سلامت و بهبود عملکرد بدن شما نیز کمک کن.

    2. بارداری پس از عمل ابدومینوپلاستی

      بهتر است که بانوان بارداری را پس از عمل ابدومینوپلاستی تجربه نکنند و حتی در مشاوره های پیش از عمل هم به شما گوش زد خواهد شد. در واقع بارداری مجدد سبب می شود که شکم و عضلات جمع شده در عمل ابدومینوپلاستی مجدد دوباره به حالت قبل برگردد و دچار افتادگی و شل شدگی شکم شوید.

    3. عدم تحرک و ورزش روزانه

      تمام انسان ها باید برای حفظ سلامت، شادابی و تناسب اندام، ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهند. حتی افراد عادی هم اگر ورزش را در برنامه خود قرار ندهند دچار اضافه وزن، انباشته شدن چربی و… خواهند شد. در نتیجه پس از عمل ابدومینو پلاستی برای حفظ سلامت و اندام خود، حتما ورزش و تحرک داشته باشید.

    4. برگزیدن فردی متخصص برای انجام عمل ابدومینوپلاستی

      انتخاب یک جراح حاذق و کاربلد میتواند سبب دریافت نتایج شگفت انگیزی پس از عمل شود.

    5. رعایت مراقبت های قبل و بعد از عمل

      عدم توجه به مراقبت های قبل و بعد از عمل میتواند بر دریافت نتیجه مطلوب پس از عمل، تاثیری منفی بگذارد. بنابراین سعی داشته باشید، حتما استراحت کامل را بعد از عمل داشته و تعداد روزهایی که پزشک شما برای طی کردن دوران نقاهت مشخص میکند را به استراحت بپردازید.

     

    دلایل برگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

    بیشتر بخوانید: بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی

    برگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی چه میزان است؟

    بازگشت شکم در بدن هر فرد متفاوت می باشد و دلیل دیگر آن بستگی به رعایت یک سری نکات پس از عمل دارد. میزان مواد غذایی مصرفی خود را حتما پس از عمل جراحی ابدو کنترل کنید. در واقع میزان مواد غذایی مصرف شده باید مقداری باشد که تنها نیاز های بدن شما را تامین کند. این نکته قابل توجه است که اگر سبک زندگی خود را تغیر ندهید، ممکن است پس از گذشت مدتی بعد از عمل جراحی چاقی و چربی ها مجدد برگردد.

     

    راه های جلوگیری از بازگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

    • اگر بارداری مجدد جزو اهداف شما می باشد، توجه داشته باشید حتما انجام عمل ابدومینوپلاستی را بعد از بارداری موکول کنید.
    • اگر قصد کاهش وزن دارید ابتدا به وزن ایده آل خود برسید و وزن خود را تثبیت کنید سپس به سراغ عمل ابدومینوپلاستی بروید. علاوه بر آن سعی داشته باشید وزن خود را قبل و بعد از عمل حفظ کنید.
    • سعی داشته باشید حتما از یک مشاور تغذیه کمک بگیرید یا  از عادت های غذایی سالم پیروی کنید تا اندام شما پس از انجام این عمل حفظ شود.
    • حتما 6 ماه پس از عمل ابدومینوپلاستی به باشگاه ها مراجعه کنید و ورزش را آغاز کنید.

     

    راه های جلوگیری از بازگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

    بیشتر بخوانید: جراحی زیبایی شکم هم زمان با سزارین

    نتیجه گیری

    برگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی میتواند پدیده ای دردناک باشد و سبب ناراحتی شما شود بنابراین برای جلوگیری از وقوع آن میتوانید از عادت های غذایی سالم پیروی کنید و تحرک داشته باشید.

    کلینیک دکتر سعادتی، تخصصی ترین انواع مشاوره را برای سلامت شما در نظر گرفته است که با مراجعه به این مرکز، میتوانید سلامتی را به خود هدیه دهید.

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    بعدیقبلی