logo

آیا لیپوماتیک شکم درد دارد؟

    آیا لیپوماتیک شکم درد دارد؟

    آیا لیپوماتیک شکم درد دارد؟

    این سوالی است که اکثر بیماران در مورد درد لیپوماتیک شکم از ما می پرسند متن سوال یکی از آنها بدین شرح است.

    من وقت جراحی زیبایی شکمو زیر شکم با لیپوماتیک دارم اما دوستانم به من می گویند به دلیل آسیبی که لیپوماتیک به بافت شکم می زند بعد از بیهوشی درد زیادی باید تحمل کنی. آیا این موضوع صحت دارد؟ یا آنها می خواهند من را منصرف کنند یا من را بترسانند؟ واقعا راهی وجود ندارد که بعد از لیپوماتیک درد شکم نداشته باشم؟

    برای پاسخ به این سوال ابتدا بهتر است با جراحی لیپوماتیک، مزایا، معایب و خطرات آن آشنا شویم.

    بعد از آگاهی از تمام جوانب این جراحی قطعا دیگر ترسی از لیپوماتیک و درد بعد از لیپوماتیک نخواهید داشت.

    لیپوماتیک در قسمت های کوچکی انجام می شود. یعنی نواحی مورد نظر به قسمت های کوچکی تقسیم می شود و چربی با دستگاه لیپوماتیک خارج می شود. در تمام طول این جراحی تنها چند سوراخ میلی متری بر روی شکم ایجاد می شود. که ابزار لیپوماتیک از آن طریق وارد جداره زیرین شکم شده و تنها تا ناحیه ای پیش می رود که بافت چربی وجود دارد. سپس به آرامی چربی  به کمک لیپوماتیک خارج می شود. این جراحی تحت بیهوشی عمومی یا در برخی موارد با خواب عمیق انجام می شود. در نظر داشته باشید که برخی پزشکان این عمل را بدون بیهوشی و یا بدون خواب عمیق انجام می دهند. این گروه برای انجام عمل از بی حسی موضعی استفاده می کنند و مسلما بیمار در حین لیپوماتیک  با وجود بی حسی درد زیادی را متحمل می شود.

    ویژگی های مثبت لیپوماتیک

    مزایای جراحی لیپوماتیک شکم نسبت به سایر جراحی های پیکرتراشی

    پیکرتراشی با لیپوماتیک

    جراحی لیپوماتیک از دسته عمل های زیبایی شکم ایمن می باشد.

    این روش مزایای زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

    • استفاده از روش لیپوماتیک در مقایسه با سایر روش های ساکشن به منظور پیکرتراشی، طول نقاهت کمتری دارد. به دلیل استفاده از لیزر در این روش می توان گفت کم تهاجم ترین روش پیکرتراشی حال حاضر، روش لیپوماتیک می باشد.
    • در این روش کمترین آسیب به بافت پوست وارد می شود در نتیجه روند بهبود نسبت به روش های دیگر سریع تر می باشد.
    • در روش لیپوماتیک معمولا از بیهوشی جنرال یا عمومی استفاده می شود در نتیجه زیباجو حین و بعد از جراحی دردی احساس نخواهد کرد.
    • به دلیل کم تهاجم بودن این روش بعد از عمل، فرد احساس کوفتگی و درد نخواهد داشت. معمولا فرد به سرعت و راحتی می تواند به فعالیت روزانه خود بازگردد.

    میزان درد در لیپوماتیک شکم

    پیکرتراشی با روش لیپوماتیک، روشی بسیار کم تهاجم، کم عارضه و کم ریسک برای رسیدن به اندامی زیبا و متناسب می باشد.

    میزان درد در این عمل و همچنین عوارض آن در مقایسه با سایر روش ها نظیر لیپوساکشن ، بسیار ناچیز است.

    در روش لیپوماتیک، جراح برش های بزرگ و عمیقی ایجاد نمی کند و توسط لیزر چربی ها را خارج می نماید.

    در آخر جراح توسط بخیه های بسیار ظریف، برش ها را که در حد چند سوراخ میلی متری هستند ترمیم می کند.

    با استفاده از برخی روش ها می توان میزان تورم و کبودی را نیز کاهش داد اما انتخاب جراح حاذق در کاهش میزان درد بسیار موثر می باشد.

    بسیاری از افرادی که توسط دکتر زهرا سعادتی  تحت جراحی لیپوماتیک شکم قرار گرفته اند هیچگونه شکایتی بابت درد حین جراحی نداشتند و تجربه ای بسیار راحت و به دور از درد داشته اند.

    باید گفت که داروی بیهوشی و یک سری داروهای دیگر که در حین لیپوماتیک استفاده شده حداقل تا ۸ ساعت بعد از لیپوماتیک شکم موثر خواهند بود و بیمار دردی را در ناحیه شکم حس نخواهد کرد. اما پس از آن به راحتی می توان با مسکن درد را کنترل کرد تا بیمار کوچکترین دردی را احساس نکند. در مورد کنترل درد احتمالی بعد از لیپوماتیک با پزشک خود مشورت کنید.

    از طرف دیگر افرادی که به شما پیشنهاد می کنند که لیپوماتیک را انجام ندهید چون درد دارد. ممکن است تجربه ای مانند لیپوساکشن تخت بی حسی موضعی را داشته باشند. مسلما در حین انجام لیپوساکشن و بعد از آن بیمار درد زیادی را متحمل می شود. باید گفت که لیپوماتیک روشی جدیدتر نسبت به بقیه روش های جراحی زیبایی شکم است و مشکلات روش های قبلی را به حداقل رسانده است.

    تجربه بیماران از درد بعد از عمل لیپوماتیک شکم

    تجربه بیماران از درد بعد از جراحی پیکرتراشی به روش لیپوماتیک

    تجربه درد بعد از لیپوماتیک

    بیشتر بیماران بعد از لیپوماتیک احساس بی حسی و یا نهایت گزگز در ناحیه شکم را گزارش کرده اند. افرادی که به درد حساس بودند در ساعات منظمی مسکن های تجویز شده را مصرف کرده و کوچکترین احساس دردی نداشتند.  پزشکان با توجه به وضعیت فیزیولوژیک بیمار و وسعت و ناحیه لیپوماتیک می توانند تشخیص دهند که آیا بیمار بعد از لیپوماتیک نیاز به مصرف مسکن دارد یا خیر.

    موارد موثر بر درد لیپوماتیک شکم

    علاوه بر تبحر جراح، عوامل دیگری در تجربه درد در این روش موثر می باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می نماییم:

    • هرچه قسمت هایی که مورد جراحی قرار گرفته اند وسیع تر و میزان چربی خارج شده بیشتر باشد، ممکن است فرد احساس درد بیشتری داشته باشد.
    • سطح آستانه تحمل افراد نسبت به درد متفاوت می باشد.
    • انجام دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از عمل از قبیل استفاده مداوم و به موقع داروهای ضد درد نیز در تجربه درد بعد از عمل موثر می باشد.

    چگونه بعد از لیپوماتیک درد کمتری احساس کنیم؟

    اولین نکته برای داشتن بهترین تجربه از جراحی لیپوماتیک، انتخاب بهترین متخصص جراح، اعتماد و عمل به توصیه های او قبل و بعد از جراحی می باشد. نکات دیگری در کاهش درد موثر می باشد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

    عدم استفاده از دخانیات از جمله سیگار

    مصرف سیگار، پوست بدن را شکننده و آسیب پذیر می کند. در جراحی های پیکرتراشی اعم از لیپوماتیک، هر چقدر پوست حالت ارتجاعی بیشتری داشته باشد، عوارض عمل تا حد چشمگیری کاهش می یابد. در نتیجه حتما حداقل 4 هفته قبل و بعد از جراحی از مصرف دخانیات خودداری نمایید.

    استفاده از مایعات فراوان

    همانطور که در مورد اول اشاره کردیم، حالت ارتجاعی پوست نقش مستقیمی در به حداقل رساندن عوارض جراحی لیپوماتیک دارد. هیدراته بودن پوست بدن مهمترین عامل حفظ طراوت پوست می باشد.

    قطع مصرف برخی داروها

    قطعا پزشک به شما توصیه می کند حداقل دو هفته قبل از شروع جراحی برخی داروهای ضدانعقاد خون مانند آسپیرین را قطع نمایید. این مورد در کاهش احتمال خونریزی بسیار مهم و حیاتی است.

    قطع مصرف نمک

    تورم یکی از شکایات شایع مراجعین بعد از جراحی لیپو می باشد. با قطع مصرف نمک تا حد زیادی می توان تورم ناشی از جراحی را کنترل کرد.

    انجام آزمایش های لازم قبل از جراحی

    اطلاع از وضعیت سلامت بدن و بیماری های زمینه ای تا حد زیادی به طی کردن روند جراحی بدون درد و مشکل کمک می کند.

    بهتر است قبل از اقدام به جراحی زیباجو از لحاظ مشکلاتی نظیر دیابت و بیماری های قلبی، عروقی مورد بررسی قرار گیرد.

    در این مقاله سعی کردیم به تمام جوانب جراحی لیپوماتیک شکم پرداخته و نکاتی را در جهت کاهش عوارض و درد ناشی از آن بیان کردیم.

    امید است با مطالعه این مطلب زیباجویان بتوانند تجربه ای خوشایند از جراحی لیپوماتیک جهت رسیدن به اندام ایده آل خود داشته باشند.

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.