علت برتری عمل جراحی با لیزر

جراحی لیزر یا جراحی سنتی

علت برتری عمل جراحی با لیزر

انواع بیماری های مقعد را می توان با لیزر جراحی و درمان کرد اما بیماران من سوالات متعددی درباره این که چرا لیزر را به آنها پیشنهاد می دهم می پرسند. در ادامه 10 دلیل منطقی که برتری لیزر را نسبت به جراحی سنتی با کوتر و یا تیغ جراحی را توجیه می کند آورده ام.

۱۰ مزیت لیزر به جراحی باز

۱.لیزر در هنگام برش و برداشتن تگ پوستی انتهای عصب بریده شده را ترمیم می کند و در نتیجه بیمار بعد از عمل درد نداشته یا درد بسیار کمی دارد

۲.عمل لیزر بطور سرپایی و بدون بیهوشی قابل انجام است.

۳.بیمار فقط شب اول استراحت می کند و نیاز به استراحت بیش تر ندارد.

۴.بیمار بازگشت سریع تر به محیط کار و زندگی طبیعی خود را دارد.

۵.با این نوع لیزر می توان تمام انواع هموروئید، شقاق،کیست مویی و فیستول را هم زمان درمان نمود.

۶.لیزر محیط عمل را استریل کرده و باعث کاهش عفونت محل عمل می شود . به همین علت انتقال بیماری های ویروسی از جمله هپاتیت و ایدز به صفر می رسد.

۷.لیزر هنگام عمل به بافت اطراف صدمه نمی زند و مانند کوتر باعث نکروز نمی شود به همین علت درد بعد از عمل کاهش داشته و به اسفنکتر مقعد و ناحیه اطراف عمل آسیبی وارد نمی شود. این مزیت لیزر باعث کاهش عارضه بی اختیاری مقعد می شود.

۸. به علت ترمیم عروق لنفاوی توسط لیزر ورم محل بعد از عمل بسیار کمتر از روش های دیگر می شود و محل عمل بدون هیچگونه اسکاری (جای زخم) ترمیم می شود

۹. محل لیزر احتیاج به پانسمان ندارد

۱۰. لیزر عروق کوچک بریده شده در هنگام عمل را ترمیم می کند و در نتیجه خون ریزی هنگام عمل کاهش می یابد

مزیت جراحی لیزر

در مقایسه با روش های قدیمی لیزر انقلاب جدیدی در درمان بیماری ها به خصوص درمان بیماری های مقعدی و نشیمنگاه است. در گذشته بیمار درد و خونریزی و دوره نقاهت بسیار طولانی را سپری می کرد و همین امر منجر به عدم مراجعه برخی بیماران به پزشک می شود. در واقع باور قدیمی در مورد درمان طولانی و دردناک هموروئید و دیگر بیماری های مقعدی و نشینگاه باعث می شود شخص دیر به پزشک مراجعه کند اما اگر بدانید که لیزر مشکلات قبلی را حل کرده است دیگر ترس و خجالتی بابت درمان بیماری و مراجعه به پزشک نخواهید داشت.

وجه تمایز لیزر کیست مویی با جراحی سنتی

برای درمان کیست مویی شیوه های مختلفی را می توان بکار برد. در روش های سنتی که با جراحی، کیست مویی را حذف می کنند کل دیواره و محتویات کیست مویی تخلیه خواهد شد و زخم کیست مویی باز می ماند. این روش بدون شک درد زیادی را به همراه دارد و فرد باید مدتی را در بستر بماند تا بهبودی پس از عمل جراحی حاصل شود. یک جراحی دردناک مسلما هیچ محبوبیتی در میان بیماران ندارد و بدتر از همه اینکه تا 35 درصد موارد دچار عود مجدد کیست مویی می شوند. به علاوه جراحی کیست مویی به روش سنتی ظرافت جراحی با لیزر را ندارد و به بافت سالم اطراف نیز تا حدی آسیب وارد می شود.

طبق مطالعات انجام گرفته درصد موفقیت لیزر کیست مویی دست کم 50 درصد از روش های جراحی سنتی بالاتر است. بیمار پس از لیزر نیازی به مراقبت های ویژه ندارد و دوران نقاهت بسیار کوتاهی را طی می کند. مهم ترین ویژگی لیزر کیست مویی عدم وجود هیچگونه دردی طی انجام این فرآیند است.

جراحی کیست مویی با لیزر به روش بسته

دردناک ترین جراحی ها چه هسنند؟

• جراحی باز استخوان پاشنه
    • عمل ستون فقرات
    • میومکتومی
    • عمل جراحی رکتوم و کولون
    • بازسازی ستون فقرات

چه دردی دردناک تر از درد زایمان است؟

به طور نرمال بدن انسان 45 واحد درد را می تواند تحمل کند ، در هنگام زایمان مادر گاهی تا 57 واحد درد را تحمل می کند ، این درد مانند دردی است که 20 استخوان با هم بشکنند.

• فرزانه پاسخ آگوست 22, 2019 at 11:08 ق.ظ

سلام و عرض خسته نباشید. 28سال دارم و متاهل.خانمی کارمند هستم و به طور میانگین حدودا نه ساعت در روز پشت میز می نشینم و کارموانجام میدم. آیا میتوانم برای بواسیرم لیزر انجام بدهم و درمان کنم؟ اگر که پاسخ شما مثبت هستش میخواستم بدونم که به جز معاینه توسط پزشک یعنی شخص شما، نیاز به ازمایشات دیگه ای یا کولونوسکوپی هم هست یانه؟ چون من به شدت از کولونوسکوپی میترسم و چون با بیهوشی انجام میشه تمایلی به انجامش ندارم.ممنون از وقتی که میگذارید برای پاسخگویی.

• Sara پاسخ دسامبر 3, 2019 at 5:15 ب.ظ

سلام ببخشید من کیست مویی دارم قبلا یک بار تخلیش کردم اما به خاطر شرایطم نمیتونم عمل زخم‌باز انجام بدم خواستم ببینم شما عمل بسته با لیزر انجام‌میدید یا بستگی به حاد بودن یا نبودن کیستم داره؟؟

• مریخ پاسخ دسامبر 19, 2019 at 8:28 ق.ظ

سلام خانمی هستم ۳۸ ساله کارمند چند روز پیش به علت افتادگی شدید روده و داشتن هموروئید عمل داشتم اما درد بسیار شدیدی دارم و نمیدونم چقدر طول می کشه دکترم گفته بود لیزری کار انجام دادم مگه میشه اینهمه درد هیچ دارویی تاثیر نداره که دردم ساکت کنه خواهشا راهنماییم کنید ?‍♀️?