logo

هموروئید در مردان

    بعدیقبلی
    هموروئید در مردان

    هموروئید در مردان

    مردان و زنان به طور یکسان می توانند هموروئید را دریافت کنند و اغلب به دلایل مختلفی این بیماری در آن ها گسترش پیدا خواهد کرد. برای مثال، زنان در دوران بارداری اغلب از هموروئید رنج می برند، و گاهی اوقات پس از تولد کودک، این وضعیت از بین می رود. از سوی دیگر، هموروئید در مردان نیز بسیار شایع است چرا که آن ها بیشتر در معرض فعالیت های سنگین و شدید در طول روز هستند. جالب است بدانید که هموروئید در حدود نیمی از مردان بین 45 تا 65 ساله حداقل یکبار اتفاق افتاده است.

    چه عواملی سبب بروز هموروئید در مردان می شود؟

    مردان ورزشکار و وزنه بردار به علت بلند کردن وزنه های سنگین به طور معمول در خطر ابتلا به هموروئید می باشند. ورزشکاران باید به شیوه های صحیح ورزش کردن اعتنای بیشتری کنند و از وارد کردن هر گونه فشاری به ناحیه لگن و مقعد جلوگیری نمایند.

    کم تحرکی و اضافه وزن یکی دیگر از دلایل بروز هموروئید در مردان است.

    استفاده از الکل و نوشیدنی های الکلی از مهم ترین علل ظهور هموروئید در مردان می باشد. مردانی که در مصرف این نوشیدنی ها زیاده روی می کنند بیش از سایر هم جنسان خود به هموروئید مبتلا خواهند شد.

    عدم نوشیدن آب به میزان کافی در طول روز نقش مؤثری در بروز هموروئید در مردان دارد. در حقیقت هیدراته نگه داشتن بدن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بهتر است به طور منظم در طول روز از آب سالم و بهداشتی استفاده شود. همچنین عدم رعایت یک رژیم غذایی مناسب نیز در این موضوع بسیار اثرگذار است. مصرف زیاده از حد غذا های حاضری و فست فود نیز موجب می شود که افراد با یبوست مواجه شوند و فشار های مقعدی بیشتری داشته باشند.

    زور زدن هنگام اجابت مزاج به شدت بر بروز هموروئید  به خصوص هموروئید ترومبوزه اثر می گذارد. با رعایت یک رژیم غذایی مناسب افراد باید سعی کنند که دفع راحت و آسانی داشته باشند و از ورود هر گونه فشار به ناحیه مقعد جلوگیری نمایند.

    متأسفانه اعتیاد به مواد مخدر که در میان مردان بیش از زنان به چشم می خورد از دیگر دلایل ابتلا به هموروئید می باشد. مصرف این مواد به طور مستقیم بر سلامت دستگاه گوارش تأثیر گذاشته و سبب ایجاد یبوست می شود.

    توصیه های پزشک جهت جلوگیری از بروز هموروئید در مردان چیست؟

    برای جلوگیری و کنترل و درمان هموروئید توصیه می شود به یک متخصص جراحی عمومی با تجربه که ترجیها با لیزر کار کرده باشد مراجعه کنید تا از تجربیات و مهارت این متخصص استفاده کنید همچنین به موارد زیر توجه کنید:

    اجتناب از بلند کردن غیر اصولی اجسام سنگین و انجام ورزش هایی که فشار زیادی به ناحیه مقعد وارد می کند.

    گنجاندن فیبر به میزان کافی و مناسب در برنامه غذایی روزانه

    هیدراته نگه داشتن بدن و مصرف آب با توجه به نیاز روزانه بدن

    ترک اعتیاد و مصرف نوشیدنی های الکلی

    دوری از زندگی ماشینی و ورزش کردن بخصوص پیاده روی که نقش مهمی در سلامت افراد دارد و موجب می شود تا اضافه وزن و بسیاری از بیماری های دیگر از فرد دور شوند.

    رعایت نظافت و بهداشت فردی نیز در جلوگیری از ابتلا به هموروئید مؤثر است.

    استفاده از لباس های نخی و گشاد و اجتناب از پوشیدن لباس هایی با الیاف مصنوعی

     

     

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    بعدیقبلی