logo

درمان دارویی کیست مویی

    داروی کیست مویی

    درمان دارویی کیست مویی

    کیست مویی یا کیست پیلونیدال یک توده متورم است که در زیر پوست، در قسمت بالایی باسن و در ناحیه ساکروم شیوع پیدا می کند. شما می توانید در هنگام تولد آن را مانند یک گودی کوچک مشاهده کنید. کیست مویی می تواند با چربی مازاد پوست، موهای اضافی و سلول های مرده پوست پر شده و ممکن است کوچکتر یا بزرگتر شود. از آنجایی که کیست مویی اغلب اوقات به سطح پوست باز می شود، ممکن است با باکتری های طبیعی اطراف پوست آلوده شود. درمان کیست مویی با دارو اولین راهکاری است که برای جلوگیری از پیشرفته شدن آن می توان بکار برد. توجه کنید داروهای درمان کیست مویی اغلب آنتی بیوتیک ها هستند که مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک جدا ممنوع است و بدون نسخه دکتر متخصص هرگز آنتی بیوتیک مصرف نکنید. در مراحل بعد لیزر کیست مویی در اولویت درمان کیست مویی قرار می گیرد، یکی دیگر از مشکلاتی که امروزه افراد زیادی را درگیر خود کرده هموروئید می باشد که یکی از بهترین را های درمان آن لیزر هموروئید می باشد که مطب خانم دکتر زهرا سعادتی انواع جراحی زیبایی و درمانی نظیر جراحی زیبایی شکم و سینه و … را انجام می دهد، در ادامه به علل بروز و علائم کیست مویی می پردازیم با ما همراه باشید.

    علل بروز کیست مویی

    دلایل ابتلا به کیست های پیلونیدال از زمانی که برای اولین بار شناخته شده اند مورد بحث و گفتگو قرار گرفته اند. هر گونه جراحت کوچک، مالش، اصطکاک یا تحریک پوست ممکن است باعث پیدایش کیست های مویی شود. همچنین کیست مویی می تواند به وسیله یک موی در حال رشد، ایجاد شود. به احتمال زیاد، علت بروز کیست مویی ترکیبی از این موارد است. از آنجا که برخی از آسیب ها و یا تحریکات می توانند به کیست های پیلونیدال منجر شوند، افرادی که برای انجام کار های روزانه خود زیاد در حالت نشسته قرار دارند و یا رانندگی می کنند، بیشتر باید مراقبت های لازم را انجام دهند. همچنین عامل ژنتیک نیز در تشدید بروز کیست مویی بی تاثیر نیست.

    علائم کیست مویی کدامند؟

    کیست مویی ممکن است کوچک و بدون درد باشد اما اگر با علائمی رخ دهد، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    • ورم
    • تحریک پذیری
    • قرمزی
    • درد
    • کیست می تواند به خودی خود متورم شده و سپس تخلیه شود.

     درمان کیست مویی

     

    درمان دارویی کیست مویی شامل چه مواردیست؟

    درمان کیست مویی با دارو در صورت عدم وجود عفونت شدید نتایج بهتری دارد. اگر عفونت محدود باشد، احتمالا کیست مویی با آنتی بیوتیک ها به تنهایی درمان می شود. اگر عفونت شدیدتر باشد یا روز به روز بدتر شود، باید حتما جلوی آن را گرفت. اغلب حذف و برداشت کیست مویی می تواند با یک برش کوچک تحت بی حسی موضعی انجام شود، اما ممکن است برای درمان یا جلوگیری از بازگشت آن، نیاز به عمل جراحی نیز باشد.

    دارو های درمان کیست چیست؟

    استامینوفن یا ایبوپروفن را برای درمان کیست مویی با دارو در نظر بگیرید، مگر اینکه پزشک یک داروی ضد درد دیگر را برای استفاده تجویز کند.

    اگر دچار بیماری کبد یا کلیوی مزمن هستید، یا دچار زخم معده یا خونریزی گوارشی شده اید یا دارو های ناباروری مصرف می کنید، قبل از استفاده از این مسکن ها حتما با پزشک خود مشورت کنید

    برای درمان کیست مویی با دارو اگر آنتی بیوتیک مصرف می کنید حتما آن ها را تا زمانی که کاملا تمام شوند میل کنید. برای اطمینان از خشک شدن عفونت، مهم است که آنتی بیوتیک ها را پایان ادامه دهید حتی اگر زخم بهتر شود.

    از کرم یا پماد آنتی بیوتیک جهت درمان کیست مویی با دارو استفاده می شود.

    تزریق فنل جهت درمان کیست مویی با دارو روش دیگری است که بکار می رود. فنل که یک داروی شیمیایی و ضدعفونی کننده می باشد راهکاری برای معالجه کیست مویی با دارو می باشد. متأسفانه تزریق فنل ممکن است سبب افزایش التهاب شود و به میزان زیادی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

     

    درمان دارویی کیست مویی

    بیشتر بخوانید: درمان هموروئید

    مراقبت در منزل کیست مویی

    دستورالعمل های زیر به شما کمک می کند تا زخم خود را در خانه مراقبت کنید.

    مدتی در طول روز در وان پر از آب گرم بمانید. این مدت بهتر است بین 10 تا 15 دقیقه باشد.

    کیست مویی را فشار ندهید که تخلیه شود. این کار ممکن است در ابتدا احساس بهتر شدن را به فرد القا کند اما میزان عفونت را بدتر می کند یا آن را گسترش می دهد.

    کیست مویی را با یک پد یا چیزی بپوشانید تا مانع از تحریک، آسیب و دردناک تر شدن آن شوید.

    جلوگیری از عفونت کیست مویی

    هنگامی که این عفونت بهبود می یابد، موارد زیر ممکن است خطر ابتلا به عفونت های آینده را کاهش دهد:

    روزانه با حمام کردن یا دوش گرفتن، کیست را تمیز نگه دارید.

    از پوشیدن لباس های تنگ بپرهیزید تا عرق و سوزش پوست را کم کنید.

    کیست های مکرر مویی ممکن است به طور کامل توسط جراحی برداشته شوند، اما این کار تنها در زمانی که عفونت وجود نداشته باشد، می تواند انجام شود.

    بهتر است پس از انجام مراقبت های لازم در طول روز به طور مرتب کیست مویی را مورد بررسی قراردهید تا از وجود هرگونه آلودگی یا عفونت سریعا مطلع شوید.

    موزدایی ناحیه برای جلوگیری از کیست مویی بسیار حیاتی است. بنابراین دقت کنید مو های ناحیه را همیشه اصلاح کنید.

     

    مطب خانم دکتر سعادتی با سالها تجربه در زمینه جراحی زیبایی و درمانی نظیر جراحی زیبایی شکم، جراحی سینه و… و انجام خدمات لیزری شامل لیزر هموروئید، لیزر لیپولیز ، برداشتن خال با لیزر و… با بهترین و بروز ترین دستگاه ها شما را برای داشتن اندام ایده آل و درمان مشکلاتتان همراهی می کند تنها کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید.

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.