logo

مناسب ترین زمان نزدیکی پس از ابدومینوپلاستی

    بعدیقبلی
    بهترین زمان انجام نزدیکی پس از جراحی ابدومینوپلاستی

    مناسب ترین زمان نزدیکی پس از ابدومینوپلاستی

    زمان مناسب نزدیکی پس از ابدومینوپلاستی، یکی از شایع ترین سوالات زیباجویان در خصوص مراقبت های پس از جراحی ابدو می باشد.

    جراحی ابدومینوپلاستی با بهبود ظاهر اندام فرد، باعث افزایش اعتماد به نفس او شده که همین امر در روابط اجتماعی و جنسی فرد تاثیر مستقیم دارد. اما اولین رابطه جنسی پس از جراحی های شکم نظیر ابدومینوپلاستی کامل و مینی ابدومینوپلاستی، بسیار چالشی می باشد.

    فعالیت هاای جنسی پس از هرگونه جراحی، خصوصا جراحی های ناحیه شکم، پهلو و لگن باید در زمان مناسب انجام شود. در غیر این صورت ممکن است فرد دچار عوارضی نظیر درد، تورم، عفونت و خونریزی شود.

    برای شروع رابطه جنسی، حتما باید به بدن فرصت بهبود و ریکاوری داده شود. در ادامه این مقاله در خصوص مناسب ترین زمان برای شروع فعالیت جنسی پس از جراحی شکم صحبت می کنیم:

    زمان مناسب نزدیکی پس از جراحی ابدومینوپلاستی

    شروع فعالیت جنسی در فاصله کمی پس از جراحی شکم می تواند بسیار مضر و خطرناک باشد. انجام هرگونه فعالیت جنسی، ممکن است به محل زخم ناشی از جراحی فشار وارد کند. ورود هرگونه فشار به محل جراحی سبب ایجاد عوارضی مانند هماتوم، سروما، کشیدگی و پارگی زخم می شود.

    دکتر زهرا سعادتی به زیباجویانی که جراحی شکم انجام داده اند، توصیه اکید دارند که انجام هرگونه فعالیت جنسی را حداقل 3 هفته پس از جراحی به تعویق بیاندازند.

    هرچند بعد از 2 هفته معمولا روند بهبود زخم ها شروع می شود اما به طور معمول بهبودی کامل ممکن است 4 تا 6 هفته به طول بیانجامد. در نتیجه بهتر است حدالامکان برای شروع فعالیت جنسی، تا بهبودی کامل صبر کنید.

    پس از بهبودی کامل ریسک ابتلا به عوارض تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد و زیباجو احساس راحتی بیشتری خواهد داشت.

    توصیه می شود برای شروع نزدیکی پس از جراحی، حتما با پزشک خود مشورت نمایید تا شروع مجدد رابطه جنسی بی خطری داشته باشید.

    پس از تصمیم به شروع رابطه جنسی، بهتر است از پوزیشن هایی که زیباجو درد کمتری حس می کند استفاده شود. همچنین حرکات باید ملایم و به دور از استرس باشد تا احتمال خونریزی کاهش یابد.

    توجه داشته باشید در صورت مشاهده هرگونه خونریزی یا علائم عفونت حین رابطه حتما فعالیت را متوقف کرده و پزشک خود را مطلع نمایید.

    نکات مهم اولین نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستینکات مهم اولین نزدیکی بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

    معمولا افراد بعد از 4 هفته، بدون مشکل توانایی برقراری رابطه جنسی را پیدا می کنند. با این حال کمی احساس ناراحتی حین اولین نزدیکی طبیعی است. توجه به نکات زیر موجب می شود زیباجو احساس راحتی بیشتری حین نزدیکی داشته باشد:

    1. موقعیت و پوزیشنی را برای رابطه جنسی انتخاب کرده که کمترین تماس و ضربه به محل زخم وارد شود.
    2. انجام فعالیت جنسی را تا زمانی که احساس راحتی ندارید به تعویق بیاندازید و از انجام رابطه جنسی در شرایط استرسی بپرهیزید.
    3. در مورد وضعیت جراحی و نگرانی هایتان با همسر خود صحبت کنید و از ملایمت و آرامش او اطمینان حاصل کنید.

    خطرات نزدیکی بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

    زمان مناسب شروع فعالیت جنسی در هر فرد با توجه به شرایط بدنی و وسعت جراحی متفاوت است. هرچه اندازه برش بزرگتر باشد، مدت زمان مورد نیاز برای بهبود فرد بیشتر است.

    در صورتی که سکس با ریتم ملایم پیش رود و به شکم فشاری وارد نشود، معمولا فرد دچار عوارضی نخواهد شد. اما برخی عوارض که ممکن است بعد از اولین سکس پس از جراحی ابدو پیش بیاید، عبارتند از:

    • سروما یا تجمع مایع در محل زخم
    • پارگی و باز شدن بخیه ها
    • کبودی و تورم محل برش
    • عفونت قسمت جراحی شده
    • نارضایتی از ظاهر شکم، به دلیل عدم بهبود جای اسکار

    تاثیر جراحی ابدومینوپلاستی بر رابطه جنسیمناسب ترین زمان برای انجام نزدیکی بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

    معمولا افراد پس از جراحی های زیبایی نظیر جراحی های شکم، به دلیل افزایش اعتماد به نفس و احساس جذابیت بیشتر، تجربه خوشایندتری نسبت به رابطه جنسی خواهند داشت.

    همچنین به دلیل کشیده شدن پوست قسمت مونس پوبیس و ایجاد ظاهری مطلوب تر، فرد پس از جراحی نسبت به ناحیه تناسلی خود احساس بهتری خواهد داشت.

    علاوه بر مواردی که بعد از جراحی بر ظاهر فرد اثر گذار است، ایجاد صمیمیت، تعامل و همدلی زوج ها با یکدیگر، از جمله عواملی است که در بهبود روابط جنسی تاثیرگذار می باشد.

     

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    بعدیقبلی