درمان دارویی و موضعی هموروئید

درمان دارویی هموروئید

درمان دارویی و موضعی هموروئید

برای درمان هموروئید زمان اهمیت ویژه ای دارد. به شما پیشنهاد می کنم زمان طلایی درمان را از دست ندهید زیرا هموروئید ها با درجات مختلف هر کدام روش مناسبی برای درمان قطعی می طلبد. حتما این سوال برای شما پیش آمده که درمان موضعی و دارویی هموروئید در چه زمانی بهترین کاربرد را دارد؟ در واقع برای هموروئیدهای خفیف کارآمد است و شما ظرف چند روز باید نتیجه مثبتی از درمان بگیرید و اگر بیماری هفته ها بهبود نیابد حتما باید از روش های غیر خانگی و غیر دارویی استفاده شود تا بیماری شما پیشرفت نکند و منجر به بروز انواع دیگر بیماری های مقعد نشود، در مطب خانم دکتر سعادتی علاوه بر جراحی های درمانی جراحی زیبایی نظیر جراحی زیبایی شکم، جراحی زیبایی سینه، پروتز باسن و… انجام می گیرد، در صورتی علاقه مندی برای رسیدن به اندامی ایده آل کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شواهد کمی برای فواید داروهای موضعی و شیاف ها وجود دارد. درمان های موضعی هموروئید شامل پماد ها و شیاف های انتی هموروئید می باشد. توجه کنید  درمان دارویی هموروئید باید تحت نظر پزشک متخصص جراحی باشد و مصرف داروهای موضعی هموروئید بدون تجویز پزشک ممکن است منجر به حاد شدن هموروئید شود. در برخی موارد با مصرف بی رویه داروی هموروئید بیمار مبتلا به دیگر بیماری های نشیمنگاه مثل شقاق نیز شده است.

نکته: پمادهای آنتی هموروئید در واقع هموروئید را درمان نمی کنند و فقط درد آنها را تخفیف می دهند.
    استروییدها بیش تر از ۲-۱ هفته نباید برای درمان همورویید استفاده شوند زیرا سبب نازکی و اتروفی پوست می شوند با ادامه این وضعیت ممکن است پارگی یا شقاق در ناحیه رخ دهد.
    دارو های دیگر شامل کرم های محافظت کننده پوست مانند زینک اکسید؛ یک ضد درد مانند لیدوکایین؛ یک تنگ کننده عروق مثل اپی نفرین

شیاف  انوزول  که ترکیبی از  پراموگسین و زینک اکسید می باشد برای خارش؛ سوزش و درد مقعد مفید است

گاهی می توان از یک ایس پک  کوچک برای کاهش ورم استفاده کرد-

نشستن روی کوسن نرم به جای سطوح سفت باعث کاهش ورم می شود-.

برای التهاب خارج مقعد می توان از پروکتو فوم استفاده کرد
    عوارض استفاده ی بی رویه کورتون در بیماری های مقعد

راش پوستی؛التهاب و نازکی پوست این ناحیه

درمان طبی هموروئید

درمان اولیه برای هموروئید های خفیف تا متوسط درمان طبی می باشد. اولین راه درمان کنترل یبوست بوسیله ی رژیم پر فیبر می باشد. باید حداقل ۳۰ گرم فیبر روزانه مصرف شود. شامل میوه ها؛ سبزی جات؛ حبوبات.در صورت نیاز با دستور پزشک ملین تجویز می شود.
    افزایش مصرف مایعات.روزانه ۱۰-۸ لیوان آب؛ کاهش مصرف چای و مایعات کافئینه-
    ورزش ایروبیک و پیاده روی روزی نیم ساعت کمک کننده است-
    به محض احساس دفع باید اقدام به اجابت مزاج  نمود-
    هر روز یک زمان خاص را -مثلا بعد از غذا خوردن- تنظیم کنید و روی توالت بنشینید. این به تحریک حرکت روده کمک می کند.-
    هنگام خشک کردن این ناحیه نباید دستمال محکم و با فشار روی این ناحیه کشیده شود و می توان از سشوار مو استفاده کرد-.
    ضدالتهاب های غیر استروییدی به کاهش درد کمک می کند-.
    لگن آب گرم بمدت ۱۵ دقیقه بعد از هر اجابت مزاج حدودا روزی ۳-۲ بار

طریقه نشستن در لگن آب گرم در بیماران هموروئیدی

مقدار زیادی آب لازم نیست حدود ۲ اینچ (5 سانتی متر)  آب گرم کافی است، لازم نیست در آب گرم ژل شستشو، بتادین یا شامپو ریخته شود

آب به اندازه ای گرم باشد که بتوان راحت در آن دست کرد کافی است

روزی سه بار و هر بار باید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آب بنشیند سپس با دستمالی نرم یا خشک کننده مو می توان ناحیه را خشک کرد

در درمان خانگی هموروئید می توان از الوورا و سرکه سفید نیز استفاده کرد

گاهی با نظر پزشک می توان در لگن آب گرم کمی نمک اضافه کرد

نشستن در آب گرم درمان هموروئید

بیشتر بخوانید: درمان کیست مویی

هموروئید-بواسیر در  چه زمانی نیاز به جراحی پیدا می کند؟

۱- اگر هموروئید پایدار بماند و به درمان های اولیه جواب ندهد.

۲-خون ریزی داشته باشد.

۳-در اجابت مزاج تاثیر بگذارد.

۴-مزاحمی برای زندگی و آرامش شخص باشد.